"Ramane intre noi doi"
9/9
Este foarte important de retinut faptul ca intr-o companie nu exista notiunea de "tu si cu mine". Daca ai de impartasit lucruri persoanale, pastreaz-o pentru e-mailurile persoanale sau ii spui in privat. Exista momente in care informatiile personale ale companiei trebuie sa fie impartasite intre manageri, directori sau alte persoane din corporatie. Insa, trimiterea unui e-mail care incepe cu aceasta abordare este total gresita.
La locul de munca se pot intampla foarte multe lucruri, atat bune cat si mai putin bune. Importanteste sa stii sa rezolvi situatia, insa nu sa te plangi, si in niciun caz, intr-un e-mail. Chiar daca din punctul tau de vedere nu este neaparat ceva foarte serios, poate fi inteles gresit si te va "urmari" pe tot parcursul in compania respectiva. Poti sa ai momente in care urasti locul de munca, insa asta nu inseamna ca trebuie sa "strigi in gura mare". Exteriorizeaza-te in alta parte, in afara companiei, in fata oamenilor in care tu ai incredere.
"Maine o sa ma prefac bolnav"
2/9
Este o afirmatie pe care nu are trebui sa o spui in niciun caz, bineinteles, exceptie facand zilele in care chiar ai o problema. Desi poti fi multi oameni care fac acest lucru sau au facut la un moment dat, nu este deloc etic si profesional. De cele mai multe ori cineva trebuie sa iti tina locul si sa faca si partea ta de munca. Mai ales daca vrei sa faci asa ceva fara ca cineva din condcere sa stie, ai putea avea probleme mai tarziu, in cazul in care se afla.
"Sunt in cautarea unui alt loc de munca"
3/9
Atunci cand lucrurile incep sa devina dificile la locul de munca si te lovesti de situatii carora cu greu la faci fata, prima intentie este sa renunti si sa iti cauti un alt loc de munca. Nu este nimic in neregula cu asta, mai ales ca in primul rand tu trebuie sa fii multumit cu tine si sa faci lucrurile cu drag si placere. Problema ar fi daca spui asta altcuiva din companie, intr-un e-mail, care din greseala ar putea fi vazut si de altcineva. Mai bine pastrezi acest lucru pentru tine decat sa "arunci" cu zvonuri si daca vrei intr-adevar sa faci acest lucru, mai bine o spui conducerii si ti-o asumi.
"Asta nu e problema mea"
4/9
Este foarte posibil sa ti se dea o sarcina de indeplinit si intr-adevar sa nu fie de competenta ta, insa nu spune acest lucru sub aceasta forma. Cel mai probabil o sa fii privit ca un om caruia nu ii pasa de binele companiei. "Chiar as vrea sa pot ajuta, dar este in afara ariei mele de expertiza", este o formulare eleganta si nu lasa impresii gresite.
Cu siguranta ai avut sau vei avea momente in care vei rosti aceste cuvinte, fiind si putin sarcastic. Ideea este ca nu trebuie sa spui acest lucru nimanui in interiorul unei companii, mai ales daca ti se cere parerea cu privire la o anumita situatie. Incearca macar sa dai un raspuns sau sa spui ca nu esti chiar expert in domeniu si sa ceara explicatii in alta parte.
"M-am imbatat foarte rau noaptea trecuta"
6/9
Ei bine, acest lucru chiar se poate intampla, numai ca nu este in regula sa spui acest lucru intr-un e-mail la locul de munca. Trebuie sa ai foarte mare grija la modul in care te prezinti pentru a nu face o impresie gresita in fata managerilor companiei. De regula, evenimentele care au loc in afara companiei, ar fi mai bine sa ramana acolo.
"Sterge mesajul dupa ce il citesti"
7/9
Cand ajungi in punctul in care dai acest "sfat" deja este clar ca ai scris ceva care te-ar putea compromite si in cel mai rau caz, ar putea provoca probleme si companiei. In plus, nimic nu este eliminat devinitiv chiar daca tu sau persoana careia i-ai trimis sterge, pentru ca de cele mai multe ori, copiile mesajelor, e-mailurilor sunt pastrate pe servere.
"Petrecere la mine acasa"
8/9
Petreceri, intaniri, gratare, au loc mai tot timpul si la multe dintre ele participa si oamenii cu care lucrezi. Nu este nimic gresit sa petreci mai mult timp cu colegii de munca, insa folosirea e-mailului de la locul de munca pentru a organiza o astfel de petrecere nu este deloc un lucru bun. Este un eveniment personal ce ar trebui organizat prin e-mailuri personale, pentru ca, daca s-ar intampla ceva neprevazut acolo s-ar putea sa aduci prejudicii si companiei chiar fara sa vrei.
Odata cu trecerea timpului, evolutia tehnologiei si aparitia internetului totul s-a schimbat. Viata in general a devenit mai usoara, incepand de la comunicare, care astazi este posibila intre oameni din toate colturile lumii. Si cea mai buna dovada o ai la locul de munca, unde cel mai utilizat mijloc de comunicare este e-mailul si te ajuta sa iei legatura cu oameni din diverse orase, tari, poate sa stabilesti intalniri si activitati importante. Ca orice lucru, acesta vine la pachet si cu anumite dezavantaje, care trebuie privite ca atare. Avand in vedere ca totul este monitorizat, trebuie sa ai foarte mare gija la ce anume scrii intr-un e-mail pentru a te scuti de anumite probleme, scrie wisebread. In cele ce urmeaza, iti vom prezenta cateva lucruri pe care nu ar trebui sa le scrii intr-un e-mail la locul de munca.