Asteptarea pentru gasirea unei mese libere
1/10
Timpul de asteptare este de cele mai multe ori fictiv. Persoanele care conduc clientii la mese tind sa inventeazae aceste durate. Un timp de asteptare de 15 minute se poate oricand transforma in jumatate de ora, sau invers. Aceasta tactica are doua avantaje: in primul rand, clientii vor fi recunoscatori atunci cand sunt condusi la mese mai repede decat se asteptau si in al doilea rand, un timp de asteptare lung ar putea sa determine consumatorii sa se mute la bar, unde vor consuma in plus fata de ceea ce isi propusesera, iar preturile sunt mai mari.
Feliile de lamaie care se pun in apa, cocktail-uri, sau ceaiuri sunt printre cele mai murdare alimente din restaurant. De cele mai multe ori nu sunt spalate si sunt tinute in locuri in care toti ospatarii sa ajunga usor. Acestia trec pe langa platourile cu felii de lamaie si iau cate felii au nevoie, cu mainile goale, dupa ce au atins bani, sau vase murdare. Potrivit studiilor, aproape doua treimi dintre lamai sunt contaminate cu tot felul de bacterii, asa ca este recomandat sa le evitati.
Cafeaua comandata s-ar putea sa fie decafeinizata. Reciproca e valabila si multe dintre comenzile care implica o anumita optiune ajung sa fie incurcate. Daca e tarziu, aproape de ora de inchidere, sau daca localul este foarte aglomerat, ospatarii iau in general prima varianta disponibila si o servesc.
Refolosirea bauturilor
4/10
Bautura pe care nu o beti este refolosita. Sticlele de vin care nu sunt golite de clienti sunt refolosite de personalul restaurantului. Acestia fie le vand din nou, la pahar, fie le duc bucatarilor care le folosesc la gatit. Astfel, clientii sunt sfatuiti sa comande bauturi imbuteliate si sa consume ceea ce au comandat, sau, daca nu, sa isi ia sticla la pachet.
Ospatarii sunt enervati de cererile speciale si au tendinta sa nu le onoreze.
Sigur, se poate ca unii clienti sa fie cu adevarat alergici la ceapa, dar numarul celor care isi inventeaza probleme medicale pentru a se asigura ca primesc sau nu un anumit ingredient, ii enerveaza pe ospatari. Daca aveti o cerere speciala, spuneti adevarul, asa aveti multe sanse sa se indeplineasca, scrie
abcnews.go.com.
Majoritatea angajatilor prefera sa piarda timpul in zilele in care volumul de munca e mic, sa stea pe Internet, sa barfeasca sau sa faca glume cu ceilalti colegi si, intr-un final, abia la sfarsitul zilei sa se ocupe de toata treaba care s-a acumulat. Ospatarii au aceeasi tendinta, astfel ca, atunci cand au putini clienti, servirea tinde sa fie, paradoxal, mai slaba calitativ. Chiar daca un restaurant aproape gol va face sa credeti ca veti primi mai multa atentie din partea angajatilor, cel mai probabil nu va fi asa, ba dimpotriva.
Cei mai multi clienti aleg a doua cea mai ieftina sticla de vin ca sa dea cat mai putini bani fara sa lase impresia ca sunt zgarciti. Restaurantele au dedus aceasta manevra, asa ca al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare adaos comercial, astfel ca restaurantul obtine cel mai mare profit. Daca vreti sa economisiti bani, alegeti cea mai ieftina sticla, fara sa tineti cont de impresia pe care o faceti ospatarului.
Doar pe jumatate. Angajatii restaurantelor nu mint atunci cand spun ca unele ingrediente sunt facute in casa. Ceea ce nu va spun insa, este in casa cui sunt facute. Unele localuri comanda alimente facute in casa, cum ar fi pastele, din alte locuri. Nu e iesit din comun nici ca restaurentele sa foloseasca sosuri gata facute, la care adauga cateva ingrediente, dupa care spun ca sunt pregatite acolo, potrivit
mediafax.
De cele mai multe ori cand ospatarii recomanda un anumit fel de mancare, specialitatea casei, sau a bucatarului si spun ca este minunat, sau extrem de gustos, probabil va mint. Angajatii sunt motivati sa serveasca aceste feluri de mancare, uneori prin prime. Scopul specialitatilor este sa creasca pretul notei si sa serveasca mancarea scumpa, care nu se vinde, asa ca este de preferat sa le evitati.
Meniul este aranjat in asa fel incat sa te faca sa cheltui mai mult. Tactica de a pune preturile aproape de denumirea felului de mancare, fara a specifica insa moneda, omitand semnul dolarului, in Statele Unite, spre exemplu, ar putea atrage atentia de la cat costa produsul respectiv. Fonturile, incadrarile, incercuirile si sublinierile sunt si ele aranjate de asa maniera incat sa evidentieze produsele cele mai scumpe.
9AM.ro va prezinta cateva trucuri des folosite de angajatii restaurantelor pentru pacalirea clientilor.