Datina din mosi stramosi a Martisorului a devenit in zilele noastre mai degraba decat traditie si simbol al inceputului primaverii, motiv de profit pentru tot mai multe persoane.
Fiind apropiat ca data de "Valentine's Day"-ul imprumutat din Occident (14 februarie) si de "reinviata" sarbatoare a Dragobetelor (24 februarie), cand se spune ca
pasarile isi recapata graiul ca sa vesteasca primavara, Martisorul, impreuna cu Ziua Mamei (8 Martie) au fost legate unele de altele.
De ce spun asta? Pai este simplu. Doar uitati-va la tarabele care impanzesc toate marile orase in acest interval (1 februarie - 8-10 martie), si veti observa ca ceea ce nu s-a vandut de "Valentine's Day" sau de Dragobete, va fi pastrat pentru a fi pus spre vanzare de Martisor sau de 8 Martie.
Pe langa aceasta prelungire a "sarbatorii sosirii primaverii", martisorul, care initial era un mic obiect (de regula o moneda de argint) legat simplu, cu un snur impletit dintr-un fir alb si unul rosu, acum poate capata orice valenta: de la cea mai ieftina potcoava mica de plastic, desigur, cu snur, la cel mai scump apartament; sau poate chiar sa nu aiba o forma fizica bine definita si sa fie un simplu e-mail sau doar o convorbire telefonica.
In regula, comunicam in aceasta perioada, ne trezim la viata aidoma pasarilor de Dragobete, insa
unde s-a dus toata simbolistica acestei sarbatori? Mai stim ce sarbatorim (sau mai bine sa zic, consumam) de fapt, sau o facem doar de dragul de a o face si pentru a fi in ton cu tot restul lumii?