Te-ar putea interesa și:

Creaza-ti cont cu un singur click

Aboneaza-te prin   
sau prin email

Login

Autentifica-te prin
sau prin email

Nu ai cont? Aboneaza-te

Dacia asa cum nu ai mai vazut-o. Cele mai rare 15 modele ale masinii romanesti

Dacia 1306 - exercitiu de proiect pentru un pick-up

10/15

Dacia Nova MPV - cea mai urata masina a producatorului

11/15

Dacia Funeral - masina cu care n-ai fi vrut sa te plimbi

12/15

Dacia MaxiBreak, o limuzina autohtona

13/15

Dacia 1310 TS - Masina speciala aparua la dorinta lui Ceausescu

14/15

Dacia 1100 S, varianta sport a primului model de Dacie

15/15

Dacia 2000 - masina elitei comuniste

1/15

Dacia Estafette - prima furgoneta a producatorului

2/15

Dacia 1302 - masina clasei muncitoare

3/15

Dacia Extase - o masina mai mult urata decat frumoasa

4/15

Dacia MD87 - cea mai indrazneata Dacie?

5/15

Dacia D33 - masina de inspiratie italiana

6/15

Dacia 500 - Lastunul cel de toate zilele

7/15

Dacia Shifterossa - masina creata pentru englezi

8/15

Dacia Deceneu - iubita de Ceausescu, interzisa de Elena

9/15

Dacia, masina de productie romaneasca, a fost produsa intr-o multime de modele consacrate, dar au exisat si masini rare, pe care probabil nu le-ai vazut pana acum. Iata cele mai interesante 15 modele pe care nu le cunosteai.

Dacia are o istorie ce se intinde pe mai bine de cinci decenii, iar de-a lungul timpului, a lansat modele binecunoscute de intregul public, precum 1100, 1300, 1310, Nova sau chiar Logan. Pe langa acestea si alte modele produse in serie, inginerii uzinei de la Mioveni au lucrat si la diverse modele prototip sau care au fost produse in numar restrans.

Experimentele au inceput inca de pe vremea cand pe poarta fabricii ieseau batranele 1100. La vremea respectiva, au fost produse variante imbunatatite de Dacia 1100S, cu motorizare mai buna si alte avantaje pentru cei privilegiati. Intre alte modele rare ale automobilului autohton putem aminti vehicule ca MD87, o  adevarata masina de curse, sau 500, pe care unii dintre voi il stiu drept Lastun.

Ce-i drept, Lastun e si nu e cu adevarat o Dacie, la fel ca alte modele ale producatorului. Aceasta nu a fost produsa la Mioveni, ci la Timisoara, de fabrica Tehnometal, sub egida brandului autohton. 

Au existat modele produse in serii mici, dar si unele produse doar in cateva exemplare sau chiar intr-unul singur. Astfel, majoritatea masinilor pe care le vezi in aceasta galerie sunt disparute de mult timp. Majoritatea au ajuns la REMAT, indeosebi pe fondul proprietarilor care n-au stiut, de fapt, ce masini duc la fier vechi. Unele dintre ele ar fi putut ajunge intr-un muzeu al Dacia, insa ramanem acum cu fotografiile acestora.

Ce vei mai remarca e ca majoritatea acestor masini-experiment dateaza din prima parte a existentei brandului, in ultimii ani nemaiaparand astfel de automobile care sa ne delecteze privirea si curiozitatea, prin prisma unicitatii lor.

Ultima ora din Sci-Tech pe 9AM

Contacteaza-ne

Foloseste formularul de mai jos

sau mai rapid pe