Cand un prieten te eticheteaza intr-o fotografie postata pe Facebook, aceasta informatie ajunge intr-un stoc de date. Reteaua sociala foloseste datele pentru a crea un tipar de recunoastere faciala. Algoritmii Facebook au o acuratete de 98%. Intrebarea este cat timp va mai dura pana cand Facebook va vinde aceste informatii despre noi.
Facebook stie unde esti
2/6
Daca ai aplicatia Messenger instalata, sansele sa iti ascunzi locatia sunt destul de mici. Nu e nimic gresit ca Facebook sa stie unde esti, dar ce se intampla atunci cand si ceilalti utilizatori pot afla? Daca o persoana vrea sa stie unde esti, o poate face daca aplicatia Messenger are permisiunea de a accesa GPS-ul.
Specialistii in psihiatrie de la Universitatea din New York au descoperit ca utilizarea Facebook ne impiedica sa socializam cu persoanele din jurul nostru, pastrandu-ne intr-o lume virtuala, izolata de cea reala.
Stie prea multe lucruri despre tine
4/6
News Feed-ul este creat astfel incat sa pastreze legatura dintre utilizatori si dintre utilizatori si paginile oficiale, oferind informatii relevante pentru fiecare in parte. De-a lungul timpului, Facebook a reusit sa creeze un profil utilizand analize predictibile care ii permite sa descopere cat de dispus esti la reclame, ce preferinte politice ai si de unde obisnuiesti sa cumperi. Facebook poate chiar sa stabileasca cat de inteligent esti, bazandu-se pe tipul continutului pe care il postezi sau distribui pe reteaua sociala.
Mastercard a achizitionat de curand informatii despre comportamentul utilizatorilor pentru a descoperi elemente legate de atitudinea lor, pe care sa le foloseasca in strategiile de business. Intentia era sa combine informatiile proprii cu cele obtinute de la Facebook pentru a creste vanzarile.
Prin intermediul aplicatiei Facebook Messenger, utilizatorii pot vedea cand a fost activa o persoana. Dezvoltatorul Soren Louv-Jansen a studiat acest fenomen si, pe baza informatiilor, a realizat o schema de somn pentru fiecare dintre prietenii sai.
Compania Facebook se afla in centrul unui mare scandal legat de felul in care acceseaza datele utilizatorilor. In primele 10 zile de la izbucnirea scandalului, Facebook a pierdut 100 de miliarde capitalizare de piata. Site-ul listverse.com prezinta aspectele care ne enerveaza cel mai mult la aceasta retea sociala.