Vor sa lucreze individual mai degraba decat in echipa
8/10
Comparativ cu Milenialii, care preferau sa lucreze mai degraba in echipa decat individual, generatia Z este adepta lucrurilor facute individual, avand foate mare incredere in fortele proprii si cu dorinta de a demonstra ca pot face lucruri marete singuri. Adolescentii generatiei Z au nevoie de spatiul lor propriu si fara sa fie nevoie sa il imparta cu altcineva, ceea ce inseamna ca si la un posibil loc de munca, dar si in viata persoanala au nevoie de intimitate si un loc in care sa se poata desfasura in voie, fara sa simta presiunea oamenilor din jur.
Pun mai putin pret pe bani
9/10
Un aspect esential pentru generatia Z, mai important decat banii si bunurile materiale, este sa aiba un plan de cariera coerent si transparent. Sunt mai interesati sa-si urmeze pasiunile si sa faca ceea ce le place decat sa faca bani. Vor mai degraba sa stie ca la un moment dat vor putea sa avanseze in cariera si ce au de facut ca sa ajunga acolo, deoarece nu vor un job care sa le plateasca facturile si doar atat.
Accepta mai usor schimbarile societatii
10/10
Generatia Z a crescut intr-o perioada in care standardele societatii s-au schimbat dramatic, noteaza
wisebread. Astazi, oamenii nu se mai feresc sa vorbeasca deschis despre orice, iar ce era considerat tabu acum este perfect normal. Ei inteleg altfel oamenii si ii accepta asa cum sunt fara a avea acea tendinta de a judeca si de a-si pune intrebari, de ce e asa si nu altfel.
Sunt experti in tot ce are legatura cu tehnologia
1/10
Tehnologia are un rol foarte important in viata adolescentilor din generatia Z, iar online este "locul" unde ii vei gasi mereu. Comparativ cu cei din generatia Y, pentru care radioul si cartile erau principala activitate, generatia Z nu concepe viata fara internet. Au conturi pe toate platformele online, incepand de la Facebook, Instagram, Twitter pana la Tinder, Tumblr sau Youtube care incepe sa castige teren, tot mai multi fiind cei care fac vlogging.
Prefera sa vorbeasca prin mesaje decat fata in fata
2/10
Facand parte din era internetului, bineinteles ca totul are loc in mediul online. Nici discutiile nu mai sunt ce erau, deoarece tinerii din generatia Z nu mai gasesc interesante conversatiile fata in fata, ci totul se desfasoara digital, pe Facebook messenger, whatsapp si altele. Pentru ei conversatiile in mediul online au numai avantaje, incepand de la faptul ca nu esti intrerupt, nu exista pauze si cei mai multi spun ca se exprima mai usor in scris. Pentru cineva din generatiile anterioare poate parea ciudat acest "stile de viata", insa pentru tinerii de azi nu exista ceva mai "normal" de atat.
Youtube-ul este principala atractie a internetului
3/10
Dupa cum am mai spus, Youtube-ul a inceput sa castige din ce in ce mai mult teren, fiind tot mai prezent in viata oamenilor in general, asta ca sa nu mai vorbim despre cei din generatia Z. Ei isi iau informatiile de pe Youtube, din filmuletele postate acolo, fie ca sunt pentru divertisment fie pentru a invata dinverse lucruri din tutoriale. Mai mult decat atat, altii mai curajosi, opteaza pentru vlogging, care este una dintre cele mai raspandite "meserii" printre tinerele generatii.
Sunt predispusi sa transforme hobby-urile in locuri de munca
4/10
Potrivit Business Insider, 76% din membrii generatiei Z au ca scop crearea de locuri de munca din hobby-urile lor. Scrisul este unul dintre exemplele cele mai relevante. Daca iti place sa scrii, poti foarte usor sa-ti faci un blog, sa devii redactor si astfel sa faci banii de pe urma pasiunii tale. Tinerii din generatia Z nu pierd nicio oportunitate, datorita faptului ca sunt foarte bine educati in ceea ce priveste planificarea, implementarea si stabilirea obiectivelor. Avand Google la dispozitia lor 12 ore pe zi, 7 zile din 7, este imposibil sa nu profite si sa transforme visele in realitate.
Sunt stresati in marea parte a timpului
5/10
Membrii generatiei Z se descriu ca fiind stresati, si nu din cauza faptului ca au ambitii foarte mari si ca vor sa obtina totul cat mai repede, ci pentru problemele societatii, economia sau mediul inconjurator. Desi sunt tineri, mici de varsta si pare ca nu au stiu foarte multe lucruri despre ceea ce ii inconjoara, ei sunt foarte realisti si isi doresc sa vina cu solutii la problemele grave cu care se confunta societatea in care ei vor sa se dezvolte. Generatia Z este foarte implicata in miscarile activiste, cu o intentie reala de a salva lumea.
Pun mare pret pe calitate
6/10
Calitatea nu cantitatea este motto-ul generatiei Z. Sunt incredibil de selectivi in ceea ce priveste orice produs pe care il cumpara si niciodata nu fac o achizitie fara a citi review-urile produselor. De asemenea, sunt foarte selectivi si in ceea ce priveste prietenii, deoarece nu au nevoie sa se inconjoare de oameni multi care sunt acolo doar cu prezenta, ci de cativa care sa le fie alaturi in orice situatie si pe care sa ii simta aproape.
Au nevoie de feedback constant si rapid
7/10
Deoarece au crescut cu mesajele la care primeau raspuns rapid, ei se asteapta sa fie asa in orice situatie, inclusiv la locul de munca. Feedback-ul ul constant si rapid ii ajuta sa evolueze si sa se imbunatateasca atat profesional cat si in ceea ce priveste dezvoltarea persoanala. Faptul ca au nevoie de feedfack nu inseamna ca trebuie sa fie intotdeauna pozitiv, ci au capacitatea sa accepte pareri negative atata timp cat sunt argumentate corect, dat fiind faptul ca onestitatea si respectul sunt printre cele mai importante valori pe care tinerii din generatia Z le asteapta di partea tuturor oamenilor cu care au contact.
Despre generatia Z, persoane nascute intre anii 1995-2012, inca nu se stiu foarte multe lucruri, ci mai degraba despre mediul in care cresc. Din viata lor face parte internetul, tot ce tine de tehnologie in general, ceea ce le ofera oportunitati nebanuite. Tinerii din generatia Z sunt flexibili, se adapteaza usor si au fost primii care s-au nascut intr-un mediu digitalizat, copilarind practic online. Adolescentilor din generatia Z li se mai spune si iGeneration, Post-Mileniali, Generatia Tech, Generatia Net sau Nativi Digitali si sunt generatia care vine dupa Mileniali, noteaza wearehr.ro. Despre generatia Z se spune ca este cea mai numeroasa generatie care a existat vreodata, estimarile ajungand la 2,52 miliarde de reprezentanti la nivel global. Insa, mai multe lucruri si adevaruri despre tinerii din aceasta generatie se regasesc in galeria de mai jos: