Brandurile locale se mentin in preferintele consumatorilor romani, astfel incat un sfert dintre brandurile validate Superbrand sunt branduri romanesti. Cateva dintre acestea au devenit exemple consacrate, mentinandu-se mai multi ani la rand in lista brandurilor considerate Superbrands de catre consumatorii romani:
Arctic, BCR, Borsec, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, PRO TV, Rompetrol, Sensiblu, sau Ursus.
Alte exemple de branduri romanesti validate Superbrands anul acesta sunt: Intercontinental,
eMag, Caroli, Cris-Tim, Diverta, asezandu-se in portofoliul brandurilor apreciate de romani, alaturi de branduri puternice la nivel international.
Peste 80% dintre consumatori considera ca principalele atribute ale unui Superbrand in Romania sunt: calitatea foarte buna a produselor sau serviciilor, respectul fata de clienti, raport calitate – pret, incredere si reputatie, in timp ce implicarea sociala sau simtul umorului folosit in campaniile de promovare incheie clasamentul atributelor, cu numai 43% din voturile publicului.