Dacia Estafette a fost modelul prin care cei de la Mioveni au incercat sa produca o autoutilitara. Povestea ei este una interesanta. In perioada de dinainte de 1975, Nicolae Ceausescu a decis ca in fabricile Dacia sa fie produse niste cutii de viteze pentru utilitara Renault Estafette. Decizia venea in contul unei datorii financiare pe care uzina o avea catre Renaul. Au fost asamblate intre 1975-1978 642 de utilitare, toate avand piese frantuzesti, sub sigla Dacia.
Dacia MaxiBreak pare desprinsa din ce vedem in zilele noastre cu limuzinele alungite parca la extrem. Cei de la Dacia au inceput fabricatia acestui model in 1986 si a fost disponibil doar pe baza de comanda. Masina avea 8 locuri si s-au produs aproximativ 38 de astfel de automobile. MaxiBreak-ul era realizat dintr-un break normal, taiat si alungit cu intarituri metalice.
Modelul a luat nastere in anul 1969, iar Uzina Dacia a realizat 110 exemplare. Este varianta sport a celebrei 1100. Din cele 110 fabricate, 50 au fost date Militiei, 50 au fost oferite sportivilor de raliuri, iar 10 au fost vandute catre diversi membri de partid. Avea un motor de 1300 de cmc si 53 de CP.
Dacia 1300 break fost produsa la 4 ani dupa varianta sedan de 1300, mai exact in 1973. Era promovata ca fiind o masina ideala pentru calatorii, camping sau transport si a fost fabricata in cateva zeci de mii de exemplare. O mare parte dintre ele au luat calea exportului catre America de Sud si Africa.
1310 TS era modelul exclusivist al celebrei 1310. plafonul era acoperit cu vinilin, capace OZN pentru roti, ornamente cromate, insertii de lemn la interior, portbagaj dotat cu priza pentru frigiderul Fram, centuri retractabile si aeroterma cu 4 trepte. Din pacate se pare ca in acest moment nu mai exista niciun exemplar inmatriculat in Romania.
Dacia Sport 1 este o prezenta destul de rara in Romania contemporana. Chiar daca modelul Sport (cu 4 usi n.r.) a fost produs vreme de 11 ani, Dacia Sport 1, "cu usa scurta" cum era poreclit, s-a fabricat doar patru ani. Modelul Sport 1 este unul dintre cele mai interesante create de Dacia.
Dacia 2000 este una dintre cele mai interesante modele create la Mioveni. A fost de fapt un Renault 20 asamblat la uzina Dacia si era special creat pentru elita comunista si venea cu dotari interesante, pentru anii `80. Avea aer conditionat, geamuri electrice si pilot automat. Mai exista in acest moment pe soselele din Romania 3 exemplare inmatriculate.
In 2018 Dacia va implini 50 de ani de la infiintare si de-a lungul istoriei sale de jumatate de secol, uzina a construit modele si mai putin cunoscute, fiind produse in serie limitata sau foarte limitata. Mai jos o sa va prezentam cateva modele mai speciale care au iesit de pe poarta uzinii de la Mioveni, culese de cei de la 4tuning.ro.