Colectie de reclame sociale care, pe undeva, par sa fi dat gres si sa cada in grotesc.

Campaniile sociale functioneaza, in general, dupa aceleasi principii ca publicitatea, diferenta fiind ca, in loc sa promoveze licori magice care te fac mai frumos, mai popular, mai atragator, mai euforic, incearca sa ridice gradul de constientizare asupra unor probleme care ne afecteaza mai mult sau mai putin. Uneori o fac in modul clasic, folosind cifre, statistici, fapte, testimoniale si mesaje emotionante. Alteori, folosesc un imaginar vizual atat de bizar si provocator, incat nu stii daca ar trebui sa te simti "informat" de campanie sau ofensat de ea.

Cand te confrunti cu teme ca violenta domestica, anorexia, consumul de droguri sau cel de alcool, tonul pe care il abordezi are o importanta majora. Trebuie sa te asiguri ca abordarea e cea potrivita si ca iti va permite accesul in mintea publicului tinta, Un mesaj cu un impact vizual puternic este, de cele mai multe ori, calea cea mai scurta spre mintea acestuia. Nu este intotdeauna si cea mai sigura. In cele mai fericite cazuri, publicitarii reusesc sa compuna un mesaj cat de cat pe intelesul consumatorului si sa atinga acea coarda spre care tinteau. De multe ori, insa, se intampla ca mesajele campaniilor sa fie atat de naive, atat de diferite fata de realitatea consumatorului incat acesta, in loc sa se gandeasca de doua ori inainte de a-si aprinde tigara, sa isi aprinda una in timp ce va privi amuzat un print cu fumatori ale caror maini se transforma in cenusa.

Retail jobs

Spre exemplu, nu stiu cate campanii impotriva consumului de droguri ati vazut, insa majoritatea esueaza in a-si atinge scopul. Par sa vorbeasca de cele mai multe ori in necunostinta de cauza. Putine au harul de a vorbi intr-o maniera brutala cu privitorul, sa transmita o experienta autentica si sa functioneze. Si chiar functioneaza, nu pentru ca am invatat ceva despre cat de nociv este un drog anume, ci pentru ca am intrat intr-o experienta care a fost prezentata in termeni reali, si nu metaforici. Faceti urmatoare experienta. Urmariti campania aceasta care pare sa fie la zi cu lectiile despre cat de grav este sa ne drogam . Apoi, urmariti-o pe aceasta si veti intelege despre ce tot vorbesc aici.

Problema cu reclamele pe care vi le propunem spre discutie in aceste articol este ca se afla undeva la limita dintre "controversat" si "grotesc". Par ca au intrecut limita (desi in contextul de fata este cam greu sa stabilesti care anume este limita) si, desi ne-au atras atentia si au nascut o reactie, nu puteam sa trecem peste sentimentul ca au facut-o intr-un mod gresit; ca in loc sa genereaze un "call to action", aveam de-a face cu reclame grotesti care distrag atentia de la subiectul prezentat si devin ele in sine un subiect de discutie.

Citeste si:
O scoală din Capitală vrea să exmatriculeze elevii care se vopsesc
O scoală din Capitală vrea să...

Voua cum vi se par? Inovatoare, controversate sau grotesti?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.