Cum ar fi daca omenirea ar pleca de pe Pamant si cineva ar uita sa deconecteze ultimul robot?

Film: WALL•E
Orar: Vineri, Sambata 20:15; Duminica-Joi 20:30 (Hollywood Multiplex, Bucuresti)
Data aparitiei: 5 Septembrie 2008
Gen: Animatie, Comedie, Familie
Durata: 112 min
Produs de: Pixar Animation Studios
Scenarist: Andrew Stanton, Jim Capobianco
Coloana sonora: Thomas Newman

Cum ar fi daca omenirea ar pleca de pe Pamant si cineva ar uita sa deconecteze ultimul robot? Iata premisa uimitoare, bizara, de la care pleaca noua comedie extraordinara de animatie realizata de Disney•Pixar si derulata in spatiu: “WALL•E.” Un film plin de umor, duiosie, fantezie si emotie, “WALL•E” isi poarta publicul intr-o remarcabila calatorie prin toata galaxia, demonstrand inca o data maiestria cu care Pixar creeaza lumi noi si stabileste noi standarde pentru a oferi povesti fascinante, personaje care evolueaza, muzica incredibila si animatie generata pe computer, cu ajutorul celor mai performante tehnologii existente.

Derulat intr-o galaxie nu foarte indepartata, “WALL•E” este o comedie originala, incitanta, despre un robot foarte tenace. Dupa sute de ani in care a stat singur, facand ceea ce a fost construit sa faca, WALL•E (Waste Allocation Load Lifter Earth-Class) isi gaseste un nou tel in viata (pe langa colectia sa de flecustete) cand intalneste un robot de cautare elegant, pe nume EVE (Extra-terrestrial Vegetation Evaluator). EVA isi da seama ca, fara sa vrea, WALL•E a gasit cheia viitorului planetei si se napusteste inapoi in spatiu, ca sa le raporteze oamenilor descoperirile sale. Acestia o asteapta cu nerabdare la bordul luxoasei navete spatiale “Axioma”, sperand sa afle ca se pot intoarce acasa in siguranta. Pe de alta parte, insusi WALL•E o urmareste pe EVA prin toata galaxia si pune in miscare una dintre cele mai incredibile aventuri comice derulate vreodata pe marele ecran.

Citeste si:
Când apare filmul Gladiator 2?
Când apare filmul Gladiator 2?

EVA este un robot-sonda elegant si foarte performant. Este rapida, poate sa zboare si are o arma cu laser. EVA, numita si Sonda Unu de catre capitanul “Axiomei” (uriasa nava spatiala-mama de lux, care adaposteste mii de oameni dezradacinati de pe planeta lor), este doar unul dintr-o flotila intreaga de roboti similari trimisi pe Pamant intr-o misiune secreta de scanare. EVA are o directiva secreta si este decisa sa isi indeplineasca misiunea cu succes. Abia daca il remarca pe noul ei admirator, WALL•E. Dar intr-o buna zi, frustrata de faptul ca nu gaseste ceea ce cauta, face o pauza si descopera ca isi formeaza o legatura neasteptata cu acest robot ciudat. Impreuna, ei pornesc intr-o uimitoare calatorie prin spatiu.

In uluitoarea sa calatorie prin univers, in viitorul de peste 800 de ani, WALL•E este insotit de o multime hilara de personaje: un gandac care e animalul lui de companie si o intreaga echipa curajoasa de roboti defecti si inadaptati. Al noualea film de lung metraj de la Disney si Pixar Animation Studios, “WALL•E” vine dupa cel mai recent triumf al studiourilor, “Ratatouille,” care a castigat Oscarul pentru “Cel mai bun lung metraj de animatie”, a cules cele mai bune cronici dintre toate filmele lansate in 2007 si a fost un succes de box-office in toata lumea. Incasarile totale obtinute la nivel mondial pentru al optulea lung metraj Pixar se ridica la uluitoarea suma de 4,3 miliarde de dolari.

Citeste si:
Când apare noul film Napoleon, cu Joaquin Phoenix în rolul principal?
Când apare noul film...

WALL•E este cel mai recent film realizat de regizorul/scenaristul premiat cu Oscar, Andrew Stanton, care s-a alaturat echipei Pixar in 1990, fiind al doilea animator si abia al noualea angajat al studiourilor recent infiintate la vremea respectiva.

O lume de roboti: CINE ESTE WALL•E?

WALL•E (Waste Allocation Load Lifter Earth-Class – Ridicator de greutati pentru distribuirea deseurilor, din clasa Pamant) este ultimul robot ramas pe Pamant, programat sa curete planeta, mutand rand pe rand cuburile de gunoi compactat. Totusi, dupa 700 de ani de functionare, are o mica hiba: si-a format si o personalitate. Este extrem de curios, foarte cercetator si putintel cam singur. WALL•E a fost unul dintre miile de roboti trimisi de corporatia Buy n Large pentru a curata planeta, in timp ce oamenii au plecat intr-o croaziera spatiala de lux. A ramas singur, cu o singura exceptie: un gandac, animalul sau de companie, numit in interiorul companiei - cu multa afectiune - Hal (dupa un celebru producator din anii 1920, Hal Roach, si in cinstea lui HAL din “2001: A Space Odyssey”).

Citeste si:
Sean Bean și Miranda Richardson se alătură lui John Malkovich în...
Sean Bean și Miranda...

Cu mult devotament, WALL•E face cuburi compacte de gunoi in fiecare zi, descoperind si colectionand pe parcurs diverse obiecte. De fapt, WALL•E a adunat un adevarat cufar de comori, plin de tot soiul de flecustete: un cub Rubik®, un bec si multe altele, pe care le tine in camionul de transport unde locuieste. Fire romantica, WALL•E viseaza ca intr-o buna zi sa faca o conexiune, fiind convins ca viata trebuie sa insemne mai mult decat slujba monotona pe care o face zi de zi. Visurile lui il fac sa strabata galaxia, intr-o aventura care va intrece pana si cele mai marete asteptari ale lui.

“Am vrut ca publicul sa creada ca urmareste o masinarie care a prins viata. Cu cat publicul crede mai tare ca este o masinarie, cu atat este mai atragatoare povestea”.

Andrew Stanton, Regizor/Co-scenarist

Imaginea unui robotel singuratic – ultimul de pe planeta – care isi vede metodic de treaba, strangand gunoiul, l-a urmarit pe regizorul/co-scenaristul Andrew Stanton inca de cand a aparut prima data, in timpul unui pranz luat impreuna cu colegii sai, in 1994. Aveau sa treaca mai multi ani pana cand a gasit o poveste unica, in care acest personaj sa se dezvolte la potentialul sau real.

Citeste si:
Ben Schnetzer a semnat pentru rolul celebrului dirijor român Sergiu...
Ben Schnetzer a semnat pentru...

Stanton explica: “Am devenit fascinat de singuratatea pe care o evoca aceasta situatie si empatia pe care o simteai imediat pentru acest personaj. Noi ne petrecem cea mai mare parte din timp incercand sa ne facem personajele principale placute, pentru ca publicul sa vrea sa le urmareasca si sa le <faca galerie>. Am inceput sa ma gandesc: <Incotro ma pot indrepta, cu un asemenea personaj ?> In scurt timp mi-am dat seama ca opusul singuratatii este iubirea si faptul ca esti alaturi de cineva. In special pe fundalul unui univers care nu mai stie sensul vietii. Mi s-a parut foarte poetic. Mi-a placut imens ideea ca omenirea putea sa mai aiba parte de o a doua sansa, pentru ca acest robotel s-a indragostit. Eu sunt un romantic incurabil, deghizat in cinic, iar acest film mi-a dat sansa de a ma lasa prada laturii romantice mai mult decat as face-o in mod normal, in public.”

Jim Reardon - regizor veteran si story supervisor pentru “The Simpsons,” care a regizat 35 de episoade din serial si a supervizat derularea povestii pentru aproape 150 - s-a ocupat de povestea din “WALL•E” si in final a scris scenariul impreuna cu Stanton.

Dupa cum spune Reardon: “Am inceput cu ideea de a face din ‘WALL•E’ o comedie, dar cam la o treime din parcurs ne-am dat seama ca filmul este in egala masura si o poveste de dragoste. WALL•E este un personaj inocent, copilaros, care fara sa vrea ajunge sa aiba un impact urias asupra lumii. Povestea filmului este, de fapt, despre EVA. Personajul ei sufera cea mai mare schimbare, iar filmul este in egala masura povestea ei si povestea lui. Ea este un robot foarte elegant, tehno-sexy si cu o alura foarte futurista. El este conceput doar pentru a-si face treaba, e ruginit, murdar si urat. Dar am considerat de la bun inceput ca impreuna vor trai o minunata aventura romantica.”

Producatorul Jim Morris rezuma: “Filmul este o combinatie de mai multe genuri. Este o poveste de dragoste, un film SF, o comedie, o comedie romantica”.

Unul din marile puncte de cotitura pentru Stanton in crearea povestii pentru “WALL•E” a fost ideea de a folosi imagini muzicale si melodii din filmul din 1969 “Hello, Dolly!”, pentru a defini mai bine personalitatea lui WALL•E. De fapt, urmarind de mai multe ori o caseta veche cu acest film (singura din colectia lui), WALL•E ajunge sa capete aceasta hiba: sentimentele romantice. Stanton explica: “Cautasem elemente muzicale potrivite pentru acest film. Cand am dat peste ‘Hello, Dolly!’ s-a intamplat cel mai bun lucru cu putinta. Melodia ‘Put on Your Sunday Clothes” (Pune-ti hainele de duminica) si prologul sau ‘Out There’ merg perfect cu temele filmului, totusi in mod normal nu ar fi genul de muzica pe care te-ai astepta sa o gasesti intr-un film ca al nostru. Este o melodie foarte naiva, cantata in ‘Hello, Dolly!’ de doi tipi care nu stiu nimic despre viata. Ei vor sa ajunga la oras si “nu se vor intoarce acasa pana nu vor saruta o fata”. Am gasit in asta o bucurie simpla – care s-a potrivit perfect cu ceea ce cautam noi. Cand am gasit ‘It Only Takes a Moment,’ (E nevoie doar de o clipa) a fost ca un dar primit din partea zeilor. Melodia aceasta a devenit un instrument extrem de important pentru mine, prin care sa arat interesul lui WALL•E pentru ideea de iubire.”

E nevoie doar de o clipa
Pentru ca ochii vostri sa se intalneasca
Si apoi inima ta va sti intr-o clipa
Ca niciodata nu vei mai fi singur.
Am tinut-o in brate doar o clipa,
Dar bratele mele se simteau sigure si puternice.
E nevoie doar de o clipa
Ca sa ajungi sa fii iubit o viata intreaga...

Citat: “It Only Takes a Moment” din filmul “Hello, Dolly!”

Producatorul Morris spune: “Pe tot parcursul filmului, WALL•E isi doreste sa se tina de mana cu cineva. Asta a invatat el din filmul ‘Hello, Dolly!’... Asa isi exprima oamenii afectiunea in acest film”.

Stanton adauga: “Mi-am dat seama ca asa este. Acel moment muzical din film ii prezenta pe cei doi tinandu-se de mana. Si am stiut ca asa trebuia sa fie”, spune el. “Dintotdeauna am simtit, cu pasiune, ca animatia poate spune la fel de multe povesti ca oricare alte forme media, chiar daca in alte modalitati. Rareori a fost impinsa in afara zonei sale de confort,” conchide Stanton. “Am fost foarte mandru ca am contribuit la crearea filmului ‘Toy Story,’ pentru ca am simtit ca tonul si stilul acelui film au spart multe conventii din mintea oamenilor. Si inca sunt de parere ca putem continua sa fortam anumite limite in acest sens. Chiar inainte sa stiu ca acest film avea sa se cheme ‘WALL•E,’ am stiut ca avea sa fie inca un pas inainte pe drumul fortarii acestor limite. Sunt foarte mandru ca am avut sansa sa il fac si ca s-a ridicat la inaltimea asteptarilor mele".

“Acest robotel invata de fapt omenirea sa redevina umana.”

Lindsey Collins, Co-Producator


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.