Joseph Grenny, Ron McMillan, Al Switzler, Stephen R. Covey, demonstreaza ca purtam conversatii decisive zi de zi, definite ca o situatie cand interesele sunt mari, opiniile difera si atmosfera emotionala este tensionata.

Cand vorbim de conversatii decisive ne gandim direct la senatori, parlamentari, tratate capabile sa schimbe lumea asa cum o stim.

Joseph Grenny, Ron McMillan, Al Switzler, Stephen R. Covey, demonstreaza ca purtam conversatii decisive zi de zi, definite ca o situatie cand interesele sunt mari, opiniile difera si atmosfera emotionala este tensionata. De exemplu, colegul de camera poarta incontinuu hainele celorlalti, fara sa ceara voie. Intr-o zi iese pe usa si va anunta ca azi s-a imbracat de la voi. Are pantalonii lui George, bluza lui Mihai si pantofii lui Dan. Ce mai ramane sa poarte de la tine, nici nu vrei sa te gandesti. Asadar te enervezi si ceea ce pare o intamplare obisnuita, in cazul in care nu o gestionezi corect, poate degenera in conflict si atmosfera din apartament sa fie afectata permanent.

Vrei sa fii promovat, iar seful nu considera ca esti pregatit. Iubitul petrece prea multe ore la birou si iti doresti sa petreaca mai mult timp cu tine. Sotia te-a vazut la o petrecere cu altcineva, dar tu stii ca nu s-a intamplat nimic. Ce au in comun toate aceste situatii? In primul rand exista opinii diferite. In al doilea rand miza conversatiilor e mare. Si in al treilea rand tensiunile se acumuleaza. Promovarea iti va afecta intr-un grad foarte mare munca in companie de acum incolo, vei petrece din ce in ce mai putin timp cu iubitul, daca situatia degenereaza, iar relatia cu sotia poate fi pentru totdeauna compromisa, in cazul in care comunicarea e defectuoasa.

Principala tehnica pe care o propun autorii este talentul dialogarii, ceea ce inseamna schimbul liber de semnificatie intre doi sau mai multi oameni. Cei care folosesc aceasta tehnica aduna toate informatiile relevante pentru ei si ceilalti si incurajeaza si pe restul sa imbogateasca schimbul de mesaje. Acestia sunt cei care se straduiesc sa se asigure ca toata lumea isi aduce aportul in conversatie, tocmai pentru ca decizia luata sa nu fie in necunostiinta de cauza. Ca de exemplu in conceperea unui nou plan de marketing, unde angajatii ar trebui incurajati sa se implice.

Cartea ofera o serie de instrumente pentru cum sa ne raportam si sa ne pregatim pentru situatiile neastepate de genul celor enumerate. Importanta abordarii dialogului, dar si faptul ca trebuie incontinuu sa ne concentram la ceea ce vrem sa obtinem, sunt cateva din ideile pe care autorii le prezinta in „Conversatii decisive”. Emotiile negative, precum frica, ce pot duce conversatia intr-o zona fie de tacere, fie de violenta verbala, trebuie surprinse din prima si tinute sub control.

Cu sfaturi ce se aplica in viata personala, dar si in cea profesionala, „Conversatii decisive” e utila pentru toti cei care vor sa inteleaga mai bine oamenii, dar si pe ei insisi, devenind mai atenti la dialogul cu ceilalti si imbunatatindu-si abilitatile de a coordona sau conduce, prin controlul emotional.

Conversatii decisive
Kerry Patterson, Joseph Grenny, Ron McMillan, Al Switzler
Colectia MILENIUL TREI
Editura AMALTEA


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.