Am mai discutat despre pneurile de iarna si iarna trecuta. Acum vreau sa facem o scurta recapitulare, pentru ca, premiera anul asta, pneurile de iarna sunt obligatorii.

Normal, cei care conduc iarna stiu deja ca nu poti iesi pe zapada/polei cu pneuri de vara, daca tii la siguranta ta, a masinii tale si a celor din jur. Trebuie sa fii inconstient ca sa mergi pe ideea ca oricum esti un sofer bun, atent si poti compensa lipsa anvelopelor de iara. Diferenta este atat de mare intre cele doua tipuri de pneuri si sunt atat de evidente avantajele, incat nu exista discutii de tema asta, pentru cei care stiu cate ceva despre masini.

Asadar, iata cateva idei care va arata de ce sunt indispensabile pneurile de iarna si la ce trebuie sa aveti grija:

- la temperatura de sub 7 grade Celsius (o valoare stabilita in urma unor teste specifice) pneurile de vara sunt deja prea dure pentru a mai asigura un nivel sigur de aderenta. Se simte la franare, cand ABS-ul intra mult mai repede, iar daca-ti cunosti bine masina realizezi ca opresti mai greu.

- orice pneu de iarna, indiferent cat de no name ar fi el, este mai bun decat unul de vara, indiferent de marca. Este vorba de o alta compozitie a cauciucului si alt profil.

- pe de alta parte, evitati pneurile produse de marci dubioase. Nu le veti avea prea multe sezoane si nici performantele lor nu sunt convenabile.

- chiar daca jantele permit, nu cumparati pneuri de iarna mai late decat cele standard, de vara. Un pneu de iarna e mai eficient daca este mai ingust, cel putin pentru berline/hatchback-uri. La SUV-uri e alta treaba.

- obligatoriu trebuie se puneti pneuri de iarna pe ambele punti! altfel masina se va dezechilibra rau la franare sau in viraj.

- in orice conditii, tineti cont de faptul ca, incaltata cu pneuri de iarna, o masina nu se va comporta la fel ca vara, atunci cand are pneuri de vara.

- pe zapada, nu mergeti in acelasi ritm ca vara, in ideea ca aveti pneuri de iarna si totul e ok. Nivelul de aderenta e mult mai redus.

Citeste si:
Despre industria producatore de mașini
Despre industria producatore...

- pe polei, pneurile de iarna ajuta, dar deja vorbim de diferente mici. Asta pentru ca pneurile de iarna sunt concepute in special pentru zapada, cand au ce “agata”.

- nu va faceti iluzii in privinta ABS-ului pe timp de iarna. Ajuta, dar pe distante mici, trafic de oras, eficienta lui este foarte limitata. Oricum, franarea de urgenta se face in acelasi fel, cu atentie mare daca trebuie sa si virati.

- atentie mare la timpul de reactie! Daca nu sunteti atenti si intarziati cu corectia, sunt mari sanse sa pierdeti masina. E mult mai complicat decat vara, aveti grija sa nu aflati asta prea tarziu.

- frana de motor e sfanta iarna! daca o aplicati usor. Daca o faceti brusc, se lasa poate lasa cu derapaj incontrolabil.

Cam atat. Mai sunt multe de spus, dar ce-am scris aici este esentialul. Normal, puteti completa in comentarii.

Citeste si:
Vortex polar în Europa. O zonă în care nu a mai nins de 100 de ani,...
Vortex polar în Europa. O...

multumim: motorstory.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.