JEEP COMMANDER s-a instalat la sefia gamei marcii americane. Alex Sincan l-a intalnit cu ocazia campaniei de primavara din sultanatul Oman.

JEEP COMMANDER POARTA un nume evocator. Indiscutabil, avem de-a face cu comandantul garnizoanei Jeep. Mai multe detalii de stil si finisare confirma statutul de 4x4 luxos al automobilului, insa o privire mai atenta va scoate la iveala adevarata personalitate a lui Commander.

Majoritatea materialelor finisarii mizeaza pe o sugestie evidenta de soliditate, iar formele caroseriei si ale plansei de bord fac trimitere la designul domeniului militar. Multe elemente interioare va sunt deja familiare de la Grand Cherokee, model cu care Commander imparte acelasi tip de platforma tehnica, inclusiv motorizari si transmisie.

Asta inseamna ca marele Jeep beneficiaza de serviciile reusitului sistem Quadra-Drive II. Pe de alta parte, Commander este cu cativa centimetri mai lung, are pavilionul mai inalt, iar habitaclul sau ofera sapte locuri. Modelele pe care Jeep le-a pus la dispozitia presei cu ocazia evenimentului din Oman erau toate conforme specificatiilor americane.

Am pus supletea evidenta a suspensiilor si raspunsul deosebit de "smooth" al cutiilor de viteze pe seama acestui fapt si, in consecinta, abia astept sa conduc o versiune europeana. In Oman nu a fost disponibila nici motorizarea 3.0 CRD, care, de altfel, are moment maxim mai mare decat faimosul V8 Hemi.

Fiindca veni vorba, Hemi s-a achitat mai mult decat onorabil de indatoririle sale de factura dinamica. Cu acest motor sub capota, Commander ofera acceleratii si reprize cu adevarat viguroase. Nu am fost la fel de entuziasmat de propulsorul V8 de 4,8 litri, sesizabil mai lent la "urcarea in ture".

Pe teren accidentat, ambele motorizari fac dovada unor rezerve de putere mai mult decat corespunzatoare. Pe drum, suspensiile neobisnuit de elastice pentru manierele europene permit oscilatii relativ ample ale caroseriei.

Uneori, in viraje, sistemul ESP chiar intervine prematur (probabil in virtutea "mutarii" spontane a centrului de greutate), desi stabilitatea masinii nu este inca real amenintata. Aptitudinile bune de rulare pe teren accidentat si caracteristicile de trecere convenabile (totusi, sub cele oferite de Grand Cherokee) m-au adus catre aceasta concluzie: Commander pare sa fie, mai degraba, o incarcare pe roti a nelinistitului general Patton decat a vreunui ofiter superior supraponderal de la Pentagon.

Yeah, go west!

Concluzie:
Cel mai mare jeep Jeep, Commander, poate face o figura frumoasa si in Europa, dar echipat cu diesel.

Pret model testat:
N.C.

Performante:
0-100 km/h in 9.0 sec., vit. max. 190 km/h, consum mediu 14,0 l/100 km

Date tehnice:
8 cilindri, 5.654 cmc, 329 CP, 502 Nm, 4X4 permanent.

Autor: Alex Sincan
Aparut: Numarul 11 - Aprilie 2006

Sursa: topgear.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.