Reîncepe proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău. Anunțul făcut de ministrul Grindeanu
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe pagina sa de Facebook că proiectarea Autostrăzii-Brașov- Bacău va fi reluată. Prin urmare, CNAIR a transmis la ANAP actele necesare pentru reluarea licitației necesare pentru finalizarea studiului de fezabilitate. Contractul de proiectare are o durată de 24 de luni.
„Se reia proiectarea Autostrăzii-Brașov- Bacău! CNAIR a transmis astăzi la ANAP (pentru validare) documentația de atribuire pentru reluarea licitației necesară finalizării Studiului de Fezabilitate, pas esential pentru construcția Autostrăzii Brașov- Bacău (A13). Durata contractului de Proiectare a acestei autostrăzi este de 24 de luni", a transmis ministrul.
Sorin Grindeanu a mai menționat că finanțarea proiectului este asigurată de noul Program Transport 2021-2027. Valoarea contractului va fi anunțată în SEAP, după ce documentele vor fi validate. Autostrada A13 face legătură intre Moldova și Transilvania.
"După validarea documentației va fi anunțată în SEAP valoarea contractului, dar și data limită pentru depunerea ofertelor. Acest sector de autostradă face parte din infrastructura de mare viteză, care asigură legătura dintre Moldova și Transilvania, pe traseul Brașov - Târgu Secuiesc - Onești - Bacău. Proiectul este cuprins în strategia de finanțare în cadrul noului Program Transport 2021-2027", a mai adăugat ministrul Transporturilor.
Autostrada a fost notată prima dată A5
Autostrada A13 este o autostradă din România, care se află în curs de proiectare, pe ruta Sibiu - Brașov - Răcăciuni (Județul Bacău). Aceasta parcurge un traseu total de aproximativ 281 de km.
Noi fisuri au apărut în structura de rezistență a podului de la Brăila
Tronsonul Sibiu - Brașov are o lungime de 120 de km și inițial a fost planificat drum expres ca alternativă la DN1 între Sibiu și Făgăraș cu lungimea de 73 kilometri și o valoare totală estimată la 614 de milioane de euro. Tronsonul Brașov – Bacău măsoară o lungime de 162 de km și este considerată cea mai dificilă porțiune de drum de construit, deoarece acestea trece prin munți.
În primă fază, autostrada a fost notată cu A5, iar după fuzionarea cu autostrada Sibiu–Făgăraș–Brașov, aceasta a primit eticheta de A13. În mai 2020 a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al acestui tronson de autostradă.
Despre autor:
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Ce măsuri au luat cele mai importante zone turistice din Italia pentru a...
Sursa: wall-street.ro