Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a verificat alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă care au organizat campanii de Black Friday 2021. Instituția a aplicat în total 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 de lei. De asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte pentru fiecare dintre retailerii sancționați. Operatorii economici, 22 la număr, la care s-au constatat abateri.
ANPC-ul a amendat alți 22 de retaileri în urma reducerilor false de Black Friday 2021
Companiile au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday, structura care aparține ANPC, pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.
Operatorii economici la care s-au constatat abateri și care au fost amendați sunt:
- Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)
- F64 Studio SRL, București (www.f64.ro)
- SMS România SRL, București
- Montecristo SRL, Ilfov
- Vabro Retail SA, Maramureș
- Artima SA, Cluj
- Meli Melo Fashion SRL, Cluj
- Sboujee Gold SRL, Cluj
- Laceworld Design SRL, Cluj
- Kvantum Sport SRL, Cluj
- Sport Vision Trading SRL, Cluj
- Birth Stone SRL, Cluj
- Inditex Romania SRL, Cluj
- B&B Collection SRL, Cluj
- H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj
- Eroglu România SRL, Cluj
- Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea
- Smyk All for Kjds SRL; Oradea
- Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea
- LPP România Fashion SRL, Bistrița
- Studio Moderna SRL, Bistrița
- Modaverse SRL, Constanța (www.modaverse.ro)
Abaterile constatate de comisarii ANPC sunt:
- la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din pretul de referintă
- nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil
- informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)
- prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea
- nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (prețnou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat
- neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat
- prețuri ilizibile
- prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou
- etichetare dublă.
Altex începe campania Black Friday de iarnă
Altex, amendat cu 50.000 de lei
Altex, unul dintre cei mai mari retaileri de electrocasnice și electronice din România, a fost amendat cu 50.000 de lei după ce a postat reduceri false de Black Friday. Inspectorii ANPC au propus suspendarea activității site-ului. Mai exact, Altex ar fi afișat reduceri substanțiale de 30, 40 sau chiar 50%, dar nu le și aplica. Vindea produse la aceleași prețuri pe care le practica și în urmă cu câteva zile sau cel mult câteva săptămâni înainte de Black Friday, însă care de această dată apăreau la ofertă.
„Astfel, în data de 9 noiembrie 2021, prin accesarea site-ului www.altex.ro, comisarii ANPC au constatat faptul că operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preț, fără a aplica reducerile din prețul de referință (cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare). (...) Reprezentanții Altex au afirmat, cu ocazia discuțiilor pe această temă, că ei nu pot fi corecți într-o piață în care nimeni nu e”, se arată pe anpc.ro.
Citeste si:Trendurile anului în materie de ambalaje pentru magazinele fizice
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro