Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a verificat alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă care au organizat campanii de Black Friday 2021. Instituția a aplicat în total 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 de lei. De asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte pentru fiecare dintre retailerii sancționați. Operatorii economici, 22 la număr, la care s-au constatat abateri. 

ANPC-ul a amendat alți 22 de retaileri în urma reducerilor false de Black Friday 2021

Companiile au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday, structura care aparține ANPC, pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.

Operatorii economici la care s-au constatat abateri și care au fost amendați sunt:


  1. Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)

  2. F64 Studio SRL, București (www.f64.ro)

  3. SMS România SRL, București

  4. Montecristo SRL, Ilfov

  5. Vabro Retail SA, Maramureș

  6. Artima SA, Cluj

  7. Meli Melo Fashion SRL, Cluj

  8. Sboujee Gold SRL, Cluj

  9. Laceworld Design SRL, Cluj

  10. Kvantum Sport SRL, Cluj

  11. Sport Vision Trading SRL, Cluj

  12. Birth Stone SRL, Cluj

  13. Inditex Romania SRL, Cluj

  14. B&B Collection SRL, Cluj

  15. H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj

  16. Eroglu România SRL, Cluj

  17. Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea

  18. Smyk All for Kjds SRL; Oradea

  19. Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea

  20. LPP România Fashion SRL, Bistrița

  21. Studio Moderna SRL, Bistrița

  22. Modaverse SRL, Constanța (www.modaverse.ro)

Abaterile constatate de comisarii ANPC sunt:


  • la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din pretul de referintă

  • nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil

  • informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)

  • prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea

  • nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (prețnou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat

  • neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat

  • prețuri ilizibile

  • prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou

  • etichetare dublă.

Citeste si:
Altex începe campania Black Friday de iarnă
Altex începe campania Black...

Altex, amendat cu 50.000 de lei

Altex, unul dintre cei mai mari retaileri de electrocasnice și electronice din România, a fost amendat cu 50.000 de lei după ce a postat reduceri false de Black Friday. Inspectorii ANPC au propus suspendarea activității site-ului. Mai exact, Altex ar fi afișat reduceri substanțiale de 30, 40 sau chiar 50%, dar nu le și aplica. Vindea produse la aceleași prețuri pe care le practica și în urmă cu câteva zile sau cel mult câteva săptămâni înainte de Black Friday, însă care de această dată apăreau la ofertă.

„Astfel, în data de 9 noiembrie 2021, prin accesarea site-ului www.altex.ro, comisarii ANPC au constatat faptul că operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preț, fără a aplica reducerile din prețul de referință (cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare). (...) Reprezentanții Altex au afirmat, cu ocazia discuțiilor pe această temă, că ei nu pot fi corecți într-o piață în care nimeni nu e”, se arată pe anpc.ro.

Citeste si:
Trendurile anului în materie de ambalaje pentru magazinele fizice
Trendurile anului în materie...

Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 16 Noiembrie 2021 - 11 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.