Perioada reducerilor de Black Friday a început deja de câteva săptămâni. Iar comerciații sunt în goana după profit și recurg la strategii de înșelătorie pentru cumpărători. ANPC a anunțat că aceste încălcări se pot denunța printr-o reclamație.
Cumpărătorii pot face reclamație comercianților care fac înșelătorii de Black Friday
În ultimii ani, magazinele și-au făcut o strategie care le aduce profit, dar înșeală cumpărătorii. Comercianții cresc prețurile anumitor produse, ca mai apoi să aplice o reducere impresionantă de Black Friday, fără ca prețul produsului de fapt să fie modificat. Această tehnică poate fi reclamată de către potențialii clienți și sancționată de autorități.
Măsura este stabilită prin OG 99/2000, act normativ care precizează că un produs redus cu ocazia Black Friday sau altor evenimente, care are un preț mai mare decât cel mai mic preț din ultimele 30 de zile (prețul de referință), reprezintă o practică pentru a-i păcăli pe consumatori, situație în care se pot adresa la ANPC.
Cum pot face o reclamație la ANPC
Reclamația la ANPC privind înșelătoria magazinelor, poate fi realizată în scris sau în format electronic, completând formularul de sesizare online, disponibil pe site-ul Autorității. Sesizarea se face în nume personal și trebuie să cuprindă dovezi clare asupra înșelătoriei, de exemplu anunțuri, reclame, fotografii sau video cu prețurile respectivului produs etc.
ANPC se ocupă de sancționarea comercianților, în timp ce Autoritatea recent a anunțat verificări drastice cu ocazia Black Friday. Cu acest scop a fost înființat Comandamentul Special Black Friday, care supraveghează în permanență ofertele promoţionale din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.
Marți, ANPC a aplicat o amendă în valoare de 50.000 lei magazinului Altex România pentru produsele care erau promovate ca fiind cu reducere pe site-ul companiei, însă care aveau în realitate prețul neschimbat sau chiar mai mare decât cel mai mic din ultima lună.
Descoperiri șocante în fabricile de pâine: ANPC aplică sancțiuni...
Despre autor:
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro