Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a menționat că elevii care nu au probleme cu încheierea mediilor, dar care au absentat de la orele online, pot beneficia de ore remediale.

„De acest pachet de acțuni remediale au nevoie nu numai cei care au pierdut foarte mult din materie. Au nevoie și de cei care au beneficiat de predare integrală, de acces parțial la ore din anumite motive - medicale, tehnice. Cu alte cuvinte daca un elev a lipsit din diverse motive, chiar dacă este olimpic și profesorul vrea să îl pregătească pentru olimpiadă, se încadrează în acest pachet remedial. Recuperarea pierderilor văd că se înțelege exclusiv din perspectiva celor care nu pot avea situația școlară încheiată. Nu”, a declarat Cîmpeanu joi, în cadrul unei dezbateri organizate de „Salvați Copiii”.

„Orarul pentru orele remediale ține de consultarea directă între profesori și elevi, cu consultarea părinților. Nu dăm nicio indicație, suntem datori cu o abordare flexibilă”, a mai precizat ministrul.

Cîmpeanu a menționat că programul „Școală după școală” ce avea alocată o sumă de 30 milioane euro, va fi redirecționat către orele remediale. Întrebat câți copii nu au avut acces la orele online, ministrul a răspuns că datele pe care le deține nu sunt „într-o armonie perfectă”.

„Ultimele rapoarte ne arată peste 65.000 de elevi estimați ca fiind în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pe primul semestru, deci evident că acești elevi au ajuns în această situație din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educație. În același timp avem raportări de 280.000 de elevi care spun că au avut dificultăți în acces la echipamente IT și de acces la internet. Aș vrea să precizez că acești 250.000 de elevi care au declarat pe propria răspundere către școli centralizate de inspectorate și centralizate mai apoi de minister survin după ce anul trecut, în luna aprilie, același sistem de educație, aici e un lucru un pic ciudat. Anul trecut au fost 230.000 cei care au declarat că nu au avut acces la echipamente sau la tehnologie”, a spus ministrul.

Citeste si:
Orban, după demisia ministrului Educației: „Din proprie inițiativă...
Orban, după demisia...

Ministerul Educației a achiziționat 250.000 de tablete, față de necesarul de 230.000 identificat.

„Problema ar fi trebuit să fie rezolvată și totuși, separat de aceștia, au apărut alți 280.000 de elevi care au declarat că nu au avut acces la învățarea online din cauza lipsei de echipamente sau din cauza lipsei de acces la internet. Acest lucru ar trebui să fie verificat, una din explicații ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente, fiind doi sau trei frați au avut acces la un singur echipament, sau au avut echipamentul părinților,” a afirmat el.

Cîmpeanu a mai afirmat că au existat și elevi care au profitat de „posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus”.

„O altă explicație, îmi pare rău că trebuie să o spun, dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt în dezavantajul școlii sau al ministerului, dar nici al elevilor care, având posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus, au zis dacă se poate, de ce nu?”, potrivit hotnews.ro.

Citeste si:
Sebastian Chitoșcă, absent de la botezul fiului lui Culiță Sterp:...
Sebastian Chitoșcă, absent de...

Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 28 Ianuarie 2021 - 04 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.