Social 14 Iunie 2019 11:17
Datele despre companiile din Romania sunt informatii publice, la care poate avea acces oricine. Din pacate, prea putini stiu acest lucru; de aceea, vrem sa explicam astazi, negru pe alb, modalitatile prin care poti avea acces online la date precum: CUI-ul, CIF-ul, situatia fiscala, situatia financiara a unei entitati comerciale, precum si la alte date importante, de acest fel.

Informatiile sunt preluate din bazele de date centrale, fiind actualizate in timp real, cu informatii reale despre statusul financiar si juridic al companiilor din Romania. Afli oricand informatiile de care ai nevoie, prin simpla deschidere a unei pagini noi in Google. Iata ce variante ai:

Varianta 1 - Site-ul Ministerului Finantelor Publice

Ministerul Finantelor Publice detine urmatorul site: www.mfinante.gov.ro. De aici, oricine poate avea acces la informatii privind:


  • Inregistrarea contribuabililor - persoane juridice si a institutiilor publice;

  • Declaratiile obligatiilor fiscale - TVA, accize, jocuri de noroc etc;

  • Bilanturile pe ultimii 6 ani ale tuturor societatilor comerciale;

  • Evidentele operative privind obligatiile restante la bugetul de stat.

Pentru a avea acces la informatii privind institutii publice, firme de brokeraj, ONG-uri, societati de asigurari, cautarea se poate realiza prin doua modalitati:

1. Prin introducerea codului unic de identificare a unei firme (CUI) - vezi site

Dupa ce ai accesat link-ul de mai sus, vei introduce in prima casuta codul fiscal (CUI-ul) al companiei respective, iar in cea de-a doua casuta, codul CAPTCHA (insiruirea de litere si cifre, conform imaginii din stanga celei de-a doua casute).

Pagina nou incarcata iti va arata numele complet al companiei respective, precum si informatii privind modul in care aceasta a fost inscrisa in vectorul fiscal.

Daca vei parcurge pagina pana la baza tabelului, vei vedea ca poti utiliza filtre de sortare, pentru a vizualiza indicatorii din bilantul firmei respective, ordonati dupa an. Un simplu click apoi pe “Vizualizare”, iar noua pagina incarcata iti va oferi date despre - Cifra de afaceri neta, Capitaluri, Profit etc

2. Prin introducerea numelui si a judetului - vezi site

Citeste si:
De ce este important să construim cu o firmă autorizată și cu...
De ce este important să...

Dupa ce ai accesat link-ul de mai sus, vei introdue in prima casuta judetul firmei respective, iar in cea de-a doua, numele acesteia.

Pagina nou incarcata iti va arata numele complet al firmei, precum si informatii privind modul in care aceasta a fost inscrisa in sectorul fiscal.

Daca vei parcurge pagina respectiva pana la baza tabelului, vei vedea ca poti utiliza filtre de sortare, pentru a vizualiza indicatorii din bilantul firmei respective, ordonati dupa an. Un simplu click apoi pe “Vizualizare”, iar noua pagina incarcata iti va oferi date despre - Cifra de afaceri neta, Capitaluri, Profit etc

Varianta 2 - Platforme specializate pe colectarea acestor informatii

Aceste tool-uri se adreseaza mediului de business, oferind informatii oficiale si actualizate in timp real, despre date financiare si juridice, apartinand atat firmelor din Romania, cat si firmelor internationale.

Citeste si:
Bilanț COVID-19 20 noiembrie 2021. Datele zilei
Bilanț COVID-19 20 noiembrie...

O platforma digitala, specializata pe gestionarea acestui tip de date, poate avea in portofoliul sau urmatoarele servicii:


  • Verificare CUI firme;

  • Monitorizare clienti, furnizori, concurenta;

  • Analize fiscale;

  • Compliance si third party check;

  • Raporte CIP;

  • Motoare de cautare avansata in Monitorul Oficial;

  • Management al dosarelor de instanta;

  • Calendar juridic etc.

Un astfel de tool este incredibil de util celor care:


  • Vor sa verifice rapid orice tip de indicator despre o anumita companie- cifra de afaceri, profit, pierderi, datorii, identitatea fondatorilor si istoricul companiei in mediul de afaceri;

  • Vor sa urmareasca in timp real evolutia unei companii, avand acces la informatii privind modificari aduse la nivelul acesteia;

  • Vor sa aiba un acces facil la dosarele unei companii trimise in judecata.

Este important accesul la acest tip de informatii? Absolut! O transparenta totala intre partenerii de afaceri determina consolidarea unei relatii, bazate pe respect si incredere. Scopul acestor platforme online este de a sustine evolutia unui mediu de business sanatos. Pentru ca inainte de toate, un parteneriat de succes se bazeaza pe un schimb rapid de informatii, intre toti actorii implicati in desfasurarea acelei afaceri.

Citeste si:
Bilanț COVID-19 - 4 septembrie 2021. Datele zilei
Bilanț COVID-19 -  4...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.