Oamenii nu lucreaza independent de spatiul de lucru. Acesta ii poate ajuta sa se simta bine si sa se concentreze la obiectivele de lucru sau din contra. Atat birourile, cat si alte spatii de lucru pot fi transformate, astfel incat sa aiba un impact pozitiv asupra starii de spirit, acapacitatii de concentrare si a productivitatii.

Uite cateva exemple de schimbari practice, care pot fi implementate rapid la locul de munca pentru un impact pozitiv:

1. Asigura o iluminare adecvata

Spatiile bine luminate au un impact pozitiv asupra productivitatii si asupra starii de spirit. Acolo unde arhitectura cladirii permite acest lucru, lumina naturala este preferabila celei artificiale. De altfel, multe din noile cladiri de birouri au integrat aceasta idee, optand pentru multa sticla si ferestre mari, care permit luminii sa treaca usor.

Insa e mult mai sumplu sa uitam de iluminarea adecvata a unor spatii precum parcari, depozite, anexe ale birourilor si zone de distributie sau de transport. Acestea sunt adesea slab iluminate sau folosesc corpuri de iluminat dure, care obosesc rapid ochii. O alternativa mai buna (si mult mai economica, de altfel, in ceea ce priveste consumul energetic) sunt tuburile cu LED, care ofera o iluminare mai uniforma si mai placuta pentru ochi.

2. Foloseste culori puternice, arta si decoratiuni

Unii manageri considera ca spatiul de lucru ar trebui sa fie lipsit de distrageri de atentie si cat mai serios. Insa de multe ori acest lucru conduce de fapt la incaperi terne si monotone, din care oamenii de abia asteapta sa plece. Despre incaperi complet albe, fara decoratiuni, se spune cateodata ca arata ca spitalele - insa si acestea au inceput sa se schimbe si sa includa culori mai vesele, picturi si alte elemente decorative in designul lor. Motivul este unul pragmatic: studiile arata ca arta (in special cea care ilustreaza peisaje sau foloseste tonuri de albastru si verde) are un efect pozitiv asupra starii de bine, potrivit JRSM.

Birourile incep sa aiba un aspect ceva mai vesel si mai creativ, insa acest lucru ar trebui aplicat si in cazul altor spatii de lucru, chiar daca in prezent pare ceva nonconformist si chiar o risipa de resurse. Atunci cand angajatii lucreaza intr-un mediu placut din punct de vedere estetic, si munca lor poate cunoaste imbunatatiri.

3. Ofera apa si cafea

In prezent, majoritatea birourilor si afacerilor care ofera servicii si au contact direct cu publicul au dozatoare de apa - insa in ce masura se poate spune acelasi lucru despre alte spatii de lucru? Orice angajator ar trebui sa puna apa la dispozitia personalului, care nu ar trebui sa isi faca griji pe durata programului de lucru cu privire la hidratare.

Daca acesta este o conditie minima, exista modalitati chiar mai bune ca oamenii sa se simta bine in spatiul de lucru: sa aiba la dispozitie cafea (sau alte bauturi racoritoare). Poate parea un moft sa le oferi angajatilor cafea, in special daca nu lucreaza la un birou. Insa aceasta e o metoda buna sa ii faci sa se simta ceva mai pretuiti (si, totodata, sa cresti productivitatea la un cost foarte mic).

4. Orienteaza-te catre ergonomie

De cele mai multe ori, se vorbeste doar de scaune ergonomice, iar restul mobilierului si echipamentului este trecut cu vederea. Ca sa asiguri un spatiu de lucru in care personalul sa se simta cat mai bine, e bine sa cunosti cateva principii de ergonomie, dar si ce reprezinta acest concept. Ergonomia se refera la domeniul de studiu care vizeaza relatia dintre om, masini si mediul de lucru, cu obiectivul de a imbunatati conditiile de munca si productivitatea.
Citeste si:
Horoscop aprilie 2024: lumina ne călăuzește pașii către cele mai...
Horoscop aprilie 2024: lumina...

Potrivit danmacleod.com, ar trebui sa te asiguri ca spatiul de lucru este organizat si dotat astfel incat:

  • obiectele, echipamentele si instrumentele necesare muncii sunt la indemana;
  • mobilierul incurajeaza pastrarea unei posturi corecte;
  • atat forta excesiva, cat si miscarile inutile sunt eliminate;
  • exista suficient spatiu incat angajatii sa lucreze fara sa fie stingheriti in activitate de alte persoane sau obiecte;
  • exista suficient spatiu incat angajatii sa faca o scurta incalzire sau destindere fizica (importante atat pentru munci solicitante fizic, cat si pentru munca sedentara, de birou).

Despre autor:

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.