Social22 Noiembrie 201511:00

Lectura de 6 minute

O echipa complexa de experti specializati in investigarea accidentelor aviatice, din cadrul Institutului National de Criminalistica, merge in judetul Brasov, cu un autolaborator specific, pentru a participa la cercetarea la fata locului, in cazul planorului disparut in vara si gasit sambata.

"Din dispozitia conducerii Politiei Romane, o echipa complexa de experti criminalisti specializati in investigarea accidentelor aviatice din cadrul Institutului National de Criminalistica se deplaseaza in judetul Brasov, pentru a participa la operatiunile de cercetare la fata locului, in cazul accidentului aviatic", se arata intr-un comunicat de presa al Inspectoratului General al Politiei Romane.

Potrivit sursei citate, expertii se vor deplasa cu autolaboratorul criminalistic "Disaster Victims Identification Mobile Forensic Unit”, special proiectat pentru astfel de evenimente.

Anterior, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU) anunta ca, sambata dupa-amiaza, echipaje de cautare formate din pompieri, salvamontisti, jandarmi montani, vanatori de munte si politisti au ajuns in zona din Muntii Postavaru, indicata de un turist care spusese ca a vazut bucati dintr-un planor, iar din primele verificari seria aparatului de zbor identificat (5855) a corespuns cu cea a planorului dat disparut la inceputul lunii august si pilotat de Mircea Craciun

"Totodata, fortele de la fata locului au descoperit ramasite umane la bordul aparatului de zbor. A fost asigurata perimetrarea zonei, cazul fiind preluat de catre organele abilitate, care vor cerceta cauzele si imprejurarile producerii evenimentului", se mai precizeaza in comunicatul citat.

Citeste si:
Bilanțul zilei: Aproape 300 de infectați într-o singură zi, 2.738...
Bilanțul zilei: Aproape 300...

Anterior, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU) anunta ca, sambata dupa-amiaza, echipaje de cautare formate din pompieri, salvamontisti, jandarmi montani, vanatori de munte si politisti au ajuns in zona din Muntii Postavaru, indicata de un turist care spusese ca a vazut bucati dintr-un planor, iar din primele verificari seria aparatului de zbor identificat (5855) a corespuns cu cea a planorului dat disparut la inceputul lunii august si pilotat de Mircea Craciun

"Totodata, fortele de la fata locului au descoperit ramasite umane la bordul aparatului de zbor. A fost asigurata perimetrarea zonei, cazul fiind preluat de catre organele abilitate, care vor cerceta cauzele si imprejurarile producerii evenimentului", se mai precizeaza in comunicatul citat.

Sursa citata mai preciza ca Masivul Postavarul a fost inclus de mai multe ori, in cursul verii, in arealul de cautare, intr-o zona care a depasit o mie de hectare, insa aparatul de zbor nu a putut fi identificat atunci din cauza desimii padurii. Echipele de interventie au gasit epava planorului pilotat de Mircea Craciun si disparut in 6 august, in zona Muchia Cheii, din Masivul Postavarul. Echipajele s-au deplasat in zona respectiva dupa ce un turist a anuntat la 112 ca a vazut bucati dintr-un planor, gasind in interiorul epavei cadavrul in stare avansata de descompunere al pilotului Mircea Craciun.

Prima echipa care a sosit la locul indicat a izolat zona, fiind asteptata sosirea procurorului de caz, dar si a unor reprezentanti ai Politiei Criminalistice. Planorul pilotat de Mircea Craciun a disparut in 6 august, fiind cautat saptamani in sir in mai multe zone din tara, insa fara niciun rezultat. Aparatul de zbor a fost inchiriat de la o firma din strainatate de catre pilotul Mircea Craciun, care il testa pentru prima data dupa asamblare. In 6 august, membri ai Aeroclubului Brasov l-au ajutat pe pilot sa se inalte si sa decoleze din Masivul Postavarul, in conditiile in care Mircea Craciun se pregatea pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri in zbor liber. Comandantul Aeroclubului Brasov, Stelian Cojocaru, declara, la scurt timp dupa disparitia planorului, ca atunci cand a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav pilotul Mircea Craciun a spus ca intentioneaza sa zboare aproximativ doua-trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare dupa asamblare".

Citeste si:
Poți să îți duci soția sau soțul la serviciu, cu mașina, în această...
Poți să îți duci soția sau...

Ancheta in acest caz a fost inceputa inca din 6 august de catre procurori ai Parchetului Curtii de Apel Brasov, care s-au sesizat din oficiu, fiind deschis un dosar penal cu privire la faptul ca in aceeasi zi planorul, care a decolat fara un plan de zbor la ora 12.30, a disparut, iar pilotul, singura persoana aflata la bord, nu a mai contactat reprezentantii Aeroclubului Ghimbav sau familia si nu a mai revenit la baza.

ROMATSA anunta ca Mircea Craciun a folosit ultima data telefonul mobil in 6 august, la ora 13.06, in timp ce traversa statiunea Predeal.

De asemenea, sursa citata mentiona ca, potrivit reglementarilor in vigoare, pentru zborul in aceasta clasa de spatiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obtine informatii la cerere.

"Acesta nu a intrat in legatura radio cu ACC Bucuresti sau cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informatii. Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informatii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatarilor comandantului Aeroclubului Brasov, acesta a fost in legatura radio numai cu conducatorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav. Prima informatie referitoare la eveiment a fost primita de catre ROMATSA de la comandantul Aeroclubului Brasov joi, la ora 21.39", se arata intr-un comunicat al ROMATSA de la acea vreme.

Citeste si:
5 sfaturi pentru a trece cu bine printr-o criza personala
Cum sa treci cu bine printr-o...

Planorul pilotat de Mircea Craciun zbura intr-o zona de clasa G, adica spatiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigatia si cu pastrarea legaturii cu organele de trafic, declara, pentru MEDIAFAX, directorul general al Aeroclubului Romaniei, George Rotaru.

Directorul general al Aeroclubului Romaniei a spus ca, potrivit legislatiei in vigoare, reprezentantii Aerodromului Ghimbav nu aveau obligatia de a monitoriza zborul planorului pilotat de Mircea Craciun, intrucat era un zbor privat, pentru care s-a asigurat doar tractarea, dupa aceea pilotul comandant fiind singurul responsabil de mentinerea legaturii cu organele de trafic.

Dupa disparitie, planorul a fost cautat zile in sir, inclusiv cu un avion fara pilot Hirrus, fiind parcurse in total peste 300 de trasee si zone montane, iar aria de cautare aeriana cuprinzand aproximativ 46.100 de kilometri patrati. De asemenea, au fost mobilizate, zilnic, aproximativ 900 de forte, ajungand in unele perioade la peste 1.350 de pompieri, jandarmi, salvamontisti, politisti, militari si voluntari, care au avut la dispozitie peste 180 de mijloace de cautare terestre - autospeciale de teren, ATV-uri si senilate, dar si mijloace aeriene asigurate de elicoptere ale MAI si MApN, avioane apartinand Aeroclubului Romaniei si drone performante puse la dispozitie de catre voluntari din sectorul privat. Cautarile extinse, care au fost facute pe trasee din opt judete, inclusiv cu o drona, in zona Intorsura Buzaului, au fost finalizate in 16 august, dupa care s-a intrat in faza de misiune permanenta, asigurata de jandarmii montani si salvamontisti, in colaborare cu vanatorii de munte si lucratorii ocoalelor silvice.

Cautarea pilotului planorului disparut in 6 august a fost reluata la inceputul lunii septembrie, la granita dintre judetele Brasov si Covasna, reprezentantii ISU Brasov spunand ca aceasta decizie a fost luata in urma unei analize si intrucat primele indicii au fost din zona respectiva.

Familia pilotului Mircea Craciun crease chiar si o pagina de Facebook intitulata "Sa-l gasim pe Mircea Craciun", unde colegii acestuia puteau posta opinii referitoare la traseele pe care ar putea fi cautat. Familia acestuia a multumit, totdata, pentru profesionalism si promptitudine tuturor efectivelor implicate in cautari.

Instructorul de parasutism din cadrul Aeroclubului "Iosif Silimon“ Brasov, Cristinel Popescu, spunea despre Mircea Craciun ca este cu siguranta cel mai bun pilot de distanta cu planorul, el avand un record personal de 700 de kilometri de zbor liber, iar inainte de disparitia sa pilotul se pregatea sa atinga un record mondial de 1.000 de kilometri in zbor liber.

"Este un om cu o mare pasiune pentru zborul cu planorul. Asa cum unii au pasiunea de a pescui, de a zbura cu parasuta cum sunt eu sau orice alte pasiuni, a lui era zborul cu planorul“, afirmaCristinel Popescu.

Potrivit sursei citate, Mircea Craciun verifica intotdeauna foarte atent toate detaliile tehnice, dar si conditiile meteo inainte de a porni la zbor.

Mircea Craciun avea o firma de panificatie-patiserie in Sfantu Gheorghe, judetul Covasna, zborul cu planorul fiind marea lui pasiune.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.