Social 11 August 2015 10:42
Pilotul planorului disparut este cautat, marti, pe mai multe trasee montane din opt judete, unde vor fi 1.200 de pompieri, jandarmi, salvamontisti, politisti, militari si voluntari, iar un elicopter al Ministerului Afacerilor Interne este pregatit sa actioneze in caz de nevoie.

Potrivit Ministerului Afacerilor Interne (MAI), actiunile de cautare a pilotului planorului disparut in 6 august continua marti, pe mai multe trasee montane din judetele Harghita, Covasna, Arges, Buzau, Prahova, Brasov, Bacau si Vrancea, stabilite in sedinta operativa care a avut loc luni seara, la punctul mobil de comanda din judetul Brasov, la care au participat reprezentantii tuturor structurilor implicate in misiunea de cautare.

La operatiunea de cautare participa 1.200 de pompieri ai inspectoratelor pentru situatii de urgenta, jandarmi montani, salvamontisti, politisti, militari, padurari si voluntar, cu 181 de vehicule, autospeciale de teren si senilate. Un elicopter al Inspectoratului General de Aviatie al MAI se afla la dispozitia echipelor de la sol, fiind pregatit sa actioneze in caz de nevoie, a precizat sursa citata.

Luni, la operatiunile de cautare a pilotului Mircea Craciun au participat peste 1.350 de pompieri, jandarmi, salvamontisti, politisti si voluntari, 218 vehicule senilate si autospeciale de teren, sapte elicoptere ale MAI si Ministerului Apararii Nationale si patru avioane ale Aeroclubului Romaniei, precum si doua drone, folosite in zone greu accesibile.

Secretarul de stat in Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, a declarat, luni, la Predeal, ca, incepand de marti, "cautarile aeriene" ale pilotului Mircea Craciun si planorului pilotat de acesta vor fi facute doar cu un numar limitat de aeronave, "pe zonele punctuale unde este o cerere" in acest sens. El a precizat ca tot marti se va "reverifica" zona Postavarul, de unde in 6 august a decolat planorul pilotat de Mircea Craciun, pentru ca in zona padurea este foarte deasa.

Citeste si:
Explozii uriașe la o stația GPL din Crevedia. O persoană a decedat
Explozii uriașe la o stația...

Intrebat ce sanse sunt ca pilotul planorului sa fie gasit in viata, Raed Arafat a raspuns: "Cu fiecare zi care trece, sansa este mai mica. Nu putem sa spunem ca sansa este zero, dar, normal, cu cat creste perioada in care nu-l gasim, fiind si in munti si poate si accidentat, sansa scade pana la zero". El a mai spus ca, daca planorul nu va fi gasit in urma cautarilor, Jandarmeria Montana si Salvamont vor avea "o misiune continua ca pe toate traseele pe care le fac, oricand sunt pe munte, sa verifice si planorul respectiv".

Raed Arafat a declarat, pentru MEDIAFAX, ca in cautarea pilotului Mircea Craciun sunt verificate si inregistrari cu camere de supraveghere montate in munti, pe partii, la telecabine, la cabane sau la orice unitate care are astfel de echipamente.

Mircea Craciun, care a disparut cu planorul in 6 august, dupa ce a decolat din Masivul Postavarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanta din Romania, el pregatindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri in zbor liber. Planorul cu care a zburat il inchiriase de la o firma din strainatate si il testa pentru prima data dupa asamblare, iar Aeroclubul Brasov l-a ajutat sa se inalte pentru a-si lua zborul din Masivul Postavarul.

Citeste si:
Pensiile speciale, tranșate de Banca Mondială. Polițiștii și...
Pensiile speciale, tranșate...

Comandantul Aeroclubului Brasov, Stelian Cojocaru, spunea, in 6 august, ca atunci cand a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Craciun a spus ca intentioneaza sa zboare aproximativ doua-trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare dupa asamblare", potrivit unui comunicat de vineri al ROMATSA.

Procurorii Parchetului Curtii de Apel Brasov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unitati constituindu-se din 6 august un dosar penal cu privire la faptul ca in aceeasi zi planorul, care a decolat fara un plan de zbor la ora 12.30, a disparut, iar pilotul, singura persoana aflata la bord, nu a mai contactat reprezentantii Aeroclublului Ghimbav sau familia si nu a mai revenit la baza.

ROMATSA anunta ca Mircea Craciun a folosit ultima data telefonul mobil joi, la ora 13.06, in timp ce traversa statiunea Predeal. De asemenea, sursa citata mentiona ca, potrivit reglementarilor in vigoare, pentru zborul in aceasta clasa de spatiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obtine informatii la cerere.

Citeste si:
OFICIAL: Nasser Al-Attiyah va fi pilot Dacia în Raliul Dakar din 2025
OFICIAL: Nasser Al-Attiyah va...

"Acesta nu a intrat in legatura radio cu ACC Bucuresti sau cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informatii. Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informatii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatarilor comandantului Aeroclubului Brasov, acesta a fost in legatura radio numai cu conducatorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav. Prima informatie referitoare la eveiment a fost primita de catre ROMATSA de la comandantul Aeroclubului Brasov joi, la ora 21.39", se mai arata in comunicatul citat.

Ministerul Transporturilor investigheaza motivele pentru care disparitia planorului a fost anuntata cu intarziere, aparatul de zbor decoland joi la amiaza de la Ghimbav, iar autoritatile au fost anuntate dupa noua ore ca nu a revenit la baza.

Planorul pilotat de Mircea Craciun zbura intr-o zona de clasa G, adica spatiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigatia si cu pastrarea legaturii cu organele de trafic, a declarat, pentru MEDIAFAX, directorul general al Aeroclubului Romaniei, George Rotaru.

Citeste si:
NetBet, noul partener premium al CSO Voluntari!
NetBet, noul partener premium...

Directorul general al Aeroclubului Romaniei a spus ca, potrivit legislatiei in vigoare, reprezentantii Aerodromului Ghimbav nu aveau obligatia de a monitoriza zborul planorului pilotat de Mircea Craciun, intrucat era un zbor privat, pentru care s-a asigurat doar tractarea, dupa aceea pilotul comandant fiind singurul responsabil de mentinerea legaturii cu organele de trafic. George Rotaru a mai spus ca Aeroclubul Romaniei face o cercetare interna in acest caz.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.