Social16 Iulie 201518:06

Lectura de 3 minute

Mancarea din restaurantele clasice nu este cu mult mai sanatoasa decat preparatele de tip fast-food, potrivit unui nou studiu american, care sugereaza faptul ca alimentele preparate in propria bucatarie reprezinta cea mai buna metoda pentru a controla eficient caloriile, grasimile si glucidele.

Potrivit acestui studiu, consumul de alimente preparate in restaurante - indiferent daca acestea sunt clasice sau de tip fast-food - duce la o crestere a nivelului caloriilor, grasimilor si concentratiei de sare din organism, in comparatie cu mesele pregatite in propria bucatarie, informeaza Reuters.

Programele de sanatate publica ar trebui sa vizeze comportamentele alimentare generale ale persoanelor care mananca in oras, nu doar pe cele asociate cu restaurantele fast-food, daca vor sa amelioreze cu adevarat felul in care mananca populatia americana, a declarat autorul studiului.

Ruopeng An, profesor de sanatate comunitara la Universitatea Illinois din Urbana-Champaign, spune ca oamenii s-au obisnuit sa aplice eticheta de "junk food" produselor alimentare servite in restaurantele fast-food, scrie MEDIAFAX. "Insa oamenii nu cunosc prea multe lucruri despre alimentele servite in restaurantele clasice si nu stiu daca acestea sunt mai bune sau mai sanatoase in comparatie cu preparatele fast-food sau cu alimentele pregatite acasa", a declarat autorul studiului.

Pentru acest studiu, care a fost publicat in European Journal of Clinical Nutrition, profesorul Ruopeng An a folosit date furnizate de un studiu de amploare nationala - National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) -, care colecteaza cu regularitate informatii despre starea de sanatate si obiceiurile alimentare de la un esantion reprezentativ la nivelul populatiei americane.

Citeste si:
Avertisment ONU: Țările dependente de importuri vor avea crize...
Avertisment ONU: Țările...

Peste 18.000 de adulti au raspuns intrebarilor din acest chestionar si au precizat alimentele pe care le-au consumat pe durata unui interval de doua zile. Aproximativ o treime dintre respondenti au spus ca au mancat preparate fast-food intr-una sau chiar in ambele zile, iar un sfert dintre respondenti au indicat faptul ca au mancat la un restaurant clasic cel putin intr-una din zilele avute in vedere.

In comparatie cu participantii la studiu care au mancat numai acasa, persoanele care au luat masa la un local fast-food au consumat, in medie, 190 de calorii suplimentare pe zi, 11 grame suplimentare de grasime, 3,5 grame suplimentare de grasimi saturate, 10 miligrame suplimentare de colesterol si 300 de grame suplimentare de sare.

Participantii care au luat masa in restaurante clasice au consumat cu 187 de calorii mai mult in fiecare zi, in comparatie cu aceia care au mancat acasa. De asemenea, ei au consumat 10 grame suplimentare de grasimi, 2,5 grame suplimentare de grasimi saturate, aproape 60 de miligrame suplimentare de colesterol si peste 400 de grame suplimentare de sare.

Impactul pe care il are consumul de tip fast-food asupra aportului caloric zilnic a fost cel mai mare in randul participantilor cu cel mai scazut nivel de educatie, in timp ce participantii cu venituri medii s-au aratat mai inclinati sa dobandeasca aceste calorii suplimentare de la restaurante clasice.

Citeste si:
Bon Jovi a deschis doua restaurante pentru cei fara posibilitati
Bon Jovi a deschis doua...

De asemenea, participantii care erau obezi erau mai dispusi sa manance la restaurante clasice in comparatie cu persoanele care aveau o greutate considerata normala sau care erau supraponderale.

Agentia americana pentru alimente si medicamente (Food and Drug Administration/ FDA) impune lanturilor de restaurante care detin peste 20 de spatii de servire sa mentioneze continuturile de calorii si nutrimente ale preparatelor incluse in meniurile lor. Aceasta regula nu se aplica insa in cazul restaurantelor clasice independente.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.