"Tendinta de schimbare a comportamentului in ceea ce priveste grija fata de sanatate este intarita si de diminuarea semnificativa a numarului de persoane care nu merg in general la medic. Astfel, daca in 2011 procentul celor care nu mergeau la medic era de 35%, in 2014 acest procent a ajuns la 9%", potrivit unui studiu realizat de GfK pentru compania de servicii medicale private MedLife.
Studiul arata ca 21% din populatie utilizeaza mai degraba serviciile medicale private, in crestere cu cinci puncte fata de 2011, aceasta preferinta fiind mai frecventa in randul tinerilor cu varste intre 25 si 34 de ani, care au studii medii sau superioare. Cel mai important factor in alegerea furnizorului ramane in continuare calitatea actului medical, cu o pondere de 58% la nivelul intregii populatii si de 68% in randul celor care utilizeaza serviciile medicale private, scrie MEDIAFAX.
Potrivit sursei citate, cele mai utilizate servicii medicale in clinicile private sunt cele stomatologice, ginecologice, medicina interna si medicina muncii, cu un procent semnificativ mai mare al celor care prefera serviciile de ginecologie la privat (23%) decat la stat (10%). La capitolul notorietatea operatorilor de servicii medicale private, studiul releva ca MedLife este cel mai cunoscut furnizor la nivel national, urmat de Regina Maria si Medcenter.
In ceea ce priveste atitudinea fata de distributia fondurilor de sanatate, 58% din populatia urbana este de acord ca fondurile de sanatate de la stat sa fie directionate unitar si catre furnizorii privati de servicii medicale si spitalele private, atitudine care se manifesta mai puternic in randul locuitorilor regiunii Banat-Crisana-Maramures.
Studiul mai arata ca cei care utilizeaza servicii medicale private sunt influentati in mai mare masura de recomandarile prietenilor (56%) si de informatiile de pe Internet (27%) atunci cand opteaza pentru o unitate medicala. Spre comparatie, pentru utilizatorii serviciilor de sanatate de stat, medicul de familie are cea mai mare influenta in alegerea furnizorului (73%), urmat de recomandarile cunoscutilor (37%).
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiul GfK a fost derulat in luna iulie 2014, la nivel national, pe un esantion reprezentativ de 544 de respondenti din mediul urban, cu varste peste 18 ani.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Mașina fostului campion de Formula 1 Ayrton Senna, scoasă la vânzare. Cât...
Sursa: wall-street.ro