Semințele de floarea soarelui sunt adorate de toată lumea. În timpul unei emisiuni, la un film sau la o bârfă cu prietenii în parc, nelipsite sunt semințele de floarea soarelui. Acestea sunt bogate în calorii, dar și în beneficii pentru sănătate. Semințele de floarea soarelui reduc riscul apariției mai multor boli.

Semințele de floarea soarelui. Care sunt beneficiile consumului acestora

În cazul în care te afli la dietă, semințele de floarea soarelui nu ar trebui să se regăsească pe lista ta de alimente deoarece 100 de grame de semințe îți aduc peste 500 de calorii. O pungă mică de semințe de floarea soarelui este egală cu un hamburger de la fast-food, în ceea ce privește numărul de calorii. Așa că ține-te departe de semințe dacă vrei să slăbești.

Chiar și așa, semințele de floarea soarelui sunt benefice pentru sănătate deoarece sunt bogate în acizi grași, vitamine și minerale, acid folic, vitamina E, vitaminele B1 si B6, magneziu, cupru, fosfor, tryptofan si fitosteroli, minerale care ajută la reducerea colesterolului rău în sânge.

De asemenea, semințele de floarea soarelui ajută la reducerea riscului de atac de cord, accident vascular, previn migrenele, diminuează tensiunea și totodată scad riscul de a face anumite tipuri de cancer. Cu toate acestea, 100 de grame de semințe crude conțin peste 500 de calorii, iar dacă mai sunt și prăjite pot ajunge până la 682 de calorii. Chiar dacă sunt o plăcere nevinovată, acest lucru poate debusola o dietă de slăbire.

Retail jobs

Însă, dacă semințele de floarea soarelui sunt consumate cu moderație și în combinație cu alte produse alimentare, acestea pot transforma caloriile doar în beneficii. Nu trebuie să faci abuz de acest tip de semințe deoarece organismul le procesează mai greu. Este mult mai sănătos să le combini cu diverse preparate, deoarece semințele de floarea soarelui se conmbină cu multe feluri de mâncare sănătoase.

Cum pot fi consumate semințele de floarea soarelui


  • Presară semințe de floarea soarelui în salate.

  • Adaugă semințe de floarea-soarelui în omletă.

  • Folosește faină de floarea-soarelui pentru mai multe proteine în dieta ta.

  • Adaugă semințe de floarea soarelui în diverse smoothie-uri

  • Presară semințe de floarea-soarelui alături de cereale și vei avea un mic dejun mult mai gustos.

  • Adaugă semințe de floarea soarelui în prăjituri și pâine

Citeste si:
Un român a slăbit 96 de kilograme într-un an, după ce a văzut o...
Un român, în presa din Marea...

Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 22 Octombrie 2022 - 04 : 10

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.