Coordonatorul campaniei de vaccinare anti-COVID din România, medicul militar Valeriu Gheorghiță a declarat că strategia de vaccinare a României este finalizată.

La Washington a fost depusă prima cerere de autorizare, de urgenţă, a vaccinului anunţat de grupul farmaceutic american Pfizer şi de partenerul său german BioNTech. Au cerut undă verde din partea Agenţiei americane pentru medicamente (FDA) şi ar putea fi, astfel, primii producători din lume care solicită intrarea vaccinului pe piaţă, informează Digi24.

Autoritățile așteaptă aprobarea vaccinului de către autoritățile internaționale și distribuirea acestuia pentru a putea începe imunizarea.

„România face parte dintr-un demers european și reprezintă parte egală a acestui demers, suntem pe picior de egalitate cu toate țările membre UE. Atunci când un vaccin va primi aprobare de la Agenția Europeană a Medicamentelor începe distribuția simultană în toate țările care au aderat la acel contract unic încheiat de Comisia Europeană”, a spus dr. Valeriu Gheorghiță, la Digi24.

„În momentul de față pot să vă spun că ne aflăm la finalizarea strategiei naționale de vaccinare împotriva SARS-CoV-2. Vaccinarea va fi gratuită și va fi voluntară, în niciun caz nu va fi condiționată sau obligatorie și din acest punct de vedere cred că fiecare trebuie să aibă un nivel suficient de mare de date corecte și din surse sigure, credibile, înainte să decidă acest lucru”, a completat coordonatorul campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 din România.

Medicul susține că este nevoie de un nivel de imunitate colectivă de 60-70% din populație, pentru ca vaccinarea să conducă la închierea pandemiei.

Vaccinarea sa va face în 3 etape: primii vor fi angajaţii din sistemul sanitar, apoi cei instituțiile de asistenţă socială, după care urmează populația generală.


Despre autor:

Lorena Martin
 Lorena Marin este redactor de beauty și skincare. Ea s-a alăturat echipei 9AM de când se află pe băncile facultății. Tot atunci a început să colaboreze și cu publicația Kudica.ro. Tânăra este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, licențiată în publicitate, autoare a lucrării de diplomă „Particularități ale publicității make-up-ului contemporan”.
Mai multe

Ultima actualizare: 22 Noiembrie 2020 - 11 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.