Alimentația trebuie să fie echilibrată și corectă, însă oamenii fac greşeli mari când vine vorba despre planul alimentar. Unele combinaţii sunt adevărate bombe calorice, pe care ar fi bine să le evitaţi.

Cine poate rezista unui şniţel bine rumenit cu o garnitură de cartofi prăjiţi? Şi să nu uităm de chifla proaspătă de lângă el. Acesta este unul dintre cele mai comandate feluri de mâncare din meniurile restaurantelor, iar primii doritori sunt copiii. Nimic mai rău! Combinaţia de proteine (carne) şi carbohidraţi (cartofi, pâine) e dezastruoasă pentru stomac. Sucurile gastrice abia pot face faţă digestiei, iar alimentele vor fermenta în stomac. Astfel apare balonarea şi flatulenţa. Ideal este să combinaţi proteinele (din carne, lactate, brânzeturi) cu legume.

Fructele sunt alimentele care se digeră mai repede, însă atunci când le combini cu alte alimente timpul se măreşte. Ele fermentează şi apare senzaţia de balonare. De aceea nu ar trebui niciodată consumate ca desert la masă, ci ca gustare, între mese, singure, neasociate cu alte produse. Se pot consuma fie cu cel puţin o oră înainte de masă, fie la trei ore după masă, Apa trebuie băută la temperatura camarei, nu foarte rece, în cantităţi mici şi pe parcursul întregii zile. De asemenea, apa se bea între mese, niciodată în timpul mesei, pentru că ea diluează sucurile gastrice şi încetineşte digestia.

O altă combinaţie nefastă este aceea dintre două tipuri de proteine: de exemplu, carne şi brânză sau ouă şi carne. Da, puiul cu sos gorgonzola e delicios, la fel şi ouăle ochiuri cu bacon (aici intră în combinaţie şi grăsimile), dar e bine să apară în meniu cât mai rar. O masă bogată în proteine este greu digerată, sistemul digestiv depune efort, ceea ce înseamnă mai puţine energie pentru organism. Iar când organismul e lipsit de energie, cere zahăr.

Grăsimile şi carbohidraţii nu fac nici ele casă bună... pentru stomac. Cartofii prăjiţi sau pâinea cu unt sunt, de asemenea, preferatele oamenilor din întreaga lume, dar recomandarea specialiştilor este să le consumăm rar. Atunci când consumăm cantităţi mari de grăsimi, tranzitul intestinal încetineşte, iar digestia devine greoaie. Cele mai recomandate grăsimi sunt cele provenite din uleiul de măsline sau acizi graşi din avocado, somon, seminţe, nuci etc., informează clickpentrufemei.ro.

Citeste si:
5 combinații de alimente care pot dăuna sănătății tale
5 combinații de alimente care...
Citeste si:
8 remedii pentru ameliorarea durerii in gat
8 remedii pentru ameliorarea...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.