De-a lungul anilor, obiceiurile alimentare ale oamenilor s-au schimbat semnificativ. Regimul alimentar a devenit aproape de nerecunoscut pentru bunicii și străbunicii noștri, iar modul în care facem cumpărături, felul cum gătim și obiceiurile în timpul meselor au fost modificate de atitudinea oamenilor față de mâncare.

Avantajul ultimilor ani a fost că, datorită tehnologiei și a internetului, oamenii au acces mai ușor la informații nutriționale. Astfel, oricine își dorește să aibă o dietă echilibrată poate alege doar alimentele bogate în nutrienți, vitamine și minerale. În plus, la nivel mondial, există numeroase politici publice prin care se urmărește implementarea unui stil de viață sănătos în fiecare familie.

Însă, în ciuda avansului tehnologic - care facilitează prepararea gustărilor - și a bogăției alimentare, ritmul alert în care se desfășoară viețile oamenilor a făcut aproape imposibilă implementarea unui stil de viață sănătos.

Iată cum s-au schimbat obiceiurile alimentare în ultimul secol:

Rutina alimentară

O comparație cu rutina alimentară a bunicilor noștri ne arată că ei aveau obiceiuri mult mai stricte decât cele din prezent. În urmă cu 50 - 70 de ani, era normal ca o familie să ia masa în fiecare zi la aceeași oră. De regulă, micul dejun era la ora 07.00, prânzul, la ora 12.00, iar cina, la ora 17.00. Această disciplină era benefică pentru organism, dar și pentru mediu, întrucât se evita risipa alimentară. În schimb, în prezent, sunt puține persoane care mai respectă cele trei mese principale ale zilei. Micul dejun, considerat cea mai importantă masă a zilei, este ignorat de cei mai mulți oameni. În vremurile moderne, este greu de stabilit o rutină alimentară echilibrată, având în vedere rapiditatea cu care se mișcă lucrurile și programul haotic de zi cu zi. Multe companii oferă beneficii extrasalariale, precum tichetele de masa, pentru a asigura angajaților o gustare sănătoasă în fiecare zi.

Citeste si:
6 beneficii ale serului cu vitamina C asupra pielii tale
6 beneficii ale serului cu...

Alimentele și cumpărăturile

În prezent, ne petrecem mai mult timp în restaurante decât au făcut-o bunicii sau străbunicii noștri în trecut. Pentru ei, a lua masa în oraș reprezenta un eveniment special, o ocazie care avea loc când era ceva de sărbătorit. În zilele moderne, multe familii preferă să meargă să mănânce în restaurante sau să își cumpere gustări gata preparate decât să se ocupe singuri de pregătirea meselor. Acest obicei poate determina un consum mai mare de alimente, drept urmare un număr crescut de calorii.

Pe de altă parte, cumpărăturile se fac, de cele mai multe ori, pe fugă. Mergem în supermarketuri și umplem coșurile cu produse ușor de preparat. Obișnuința de a găti s-a pierdut treptat și acum gustările rapide ori alimentele semipreparate sunt preferate de cei mai mulți oameni.

Un alt aspect important este disponibilitatea alimentelor. Multe supermarketuri și restaurante sunt deschise non-stop ori au programe prelungite până la miezul nopții, astfel că mâncarea este disponibilă la orice oră. Din acest motiv a crescut și numărul persoanelor supraponderale de la nivel mondial. Chipsurile, biscuiții, cartofii prăjiți și alte gustări rapide cu un conținut ridicat de calorii (pe scurt, junk food), sunt varianta unei cine rapide într-o zi supraaglomerată. În acest context, Organizația Mondială a Sănătății avertizează că numărul copiilor care vor suferi de obezitate va crește cu 100 de milioane până în 2030, ajungând astfel la 250 de milioane.

În ultimii ani, pe rețelele sociale, precum și pe bloguri, au apărut numeroase rețete pentru a avea un stil de viață sănătos. Bloggeri și instagrammeri culinari sunt urmăriți de mii de persoane din întreaga lume, iar acest lucru arată că există o dorință de a avea un stil de viață sănătos, în ciuda traiului agitat.

Citeste si:
Optează pentru tratamentul natural:7 alimente care vor reduce...
Optează pentru tratamentul...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.