Fie că ești la cârma unui magazin alimentar mic, al unui magazin cu haine la modă, a unei bijuterii, magazin cu cosmetice, farmacie sau orice alt tip de afacere locală, ambalajul joacă un rol mult mai important decât ai putea crede inițial.
Deși nu ai crede acesta nu este doar o "haină" pentru produsul tău, ci un ambasador silențios al mărcii, care vorbește despre valorile și promisiunile tale, chiar și atunci când tu nu ești prezent să o faci personal.
Dar de ce să ne pese de ambalaje?
Să fim sinceri, cine s-ar fi gândit acum 10 ani că ambalajele vor deveni atât de importante și chiar un criteriu pentru care clienții aleg anumite afaceri în detrimentul altora? Ei bine, vremurile se schimbă, și odată cu ele, și preocupările noastre.
Spre exemplu, știai că 80% dintre consumatori preferă magazinele care oferă alternative sustenabile de ambalare? Sau că o pungă de hârtie poate fi reciclată de până la 7 ori. Îți imaginezi câte vieți are o pungă?
Ambalajele nu mai sunt, deci doar un mijloc de a transporta produsele de la A la B ci au devenit manifeste ale angajamentului față de sustenabilitate și mediul înconjurător.
Sustenabilitatea nu mai este doar un trend, ci o adevărată mișcare socială, care se extinde în toate aspectele vieții noastre, inclusiv în modul în care alegem să facem cumpărături. Dincolo de marile branduri care și-au asumat rolul de pionieri în domeniul ecologiei, o schimbare remarcabilă se observă și la nivelul magazinelor mici și locale.
Adoptarea practicilor sustenabile nu este doar o chestiune de etică, ci și o strategie inteligentă de business. Consumatorii de azi nu doar că își doresc produse de calitate, dar sunt și din ce în ce mai interesați de impactul cumpărăturilor lor asupra mediului înconjurător.
Plafonarea alimentelor, refuzată de magazine. Ar putea urma...
Așa că, atunci când un magazin local decide să folosească pungi biodegradabile în loc de cele din plastic spre exemplu, sau când alege să-și ambaleze produsele în materiale reciclate, acest lucru vorbește direct la inima clienților săi și arată grijă față de client dar și față de mediul înconjurător
Tendințele anului în ambalajele pentru magazinele fizice
Așadar, tendințele actuale în materie de ambalaje reflectă o dorință profundă de a reduce impactul negativ asupra mediului, încurajând totodată inovația și creativitatea.
Iată câteva dintre cele mai importante direcții pe care le urmează magazinele în alegerea ambalajelor în acest an:
● Biodegradabilul și compostabilul la putere
Tot mai multe magazine aleg să înlocuiască plasticul tradițional cu materiale biodegradabile sau compostabile. Acestea se descompun în condiții naturale într-un timp considerabil mai scurt, fără a lăsa în urmă substanțe nocive.
ANAF, amendă record pentru un mare lanț de magazine din România. De...
● Pungile din hârtie Kraft
De ce sunt atât de populare? Simplu. Pentru că sunt rezistente, reciclabile și au acel "look" eco-chic pe care mulți îl adoră. În plus, personalizarea lor le poate face să arate pur și simplu fabulos. Iar spre deosebire de predecesorii lor din plastic, aceste pungi se descompun mult mai ușor și nu adaugă la marea de plastic din oceanele lumii și pot fi găsite în diferite dimensiuni pe ambalare.com.
● Pungile biodegradabile
Aceste pungi sunt răspunsul la întrebarea "Și dacă am putea avea ambalaje care să dispară complet după utilizare?" Sunt fabricate din materiale care nu doar că se descompun rapid, dar uneori chiar adaugă nutrienți înapoi în sol.
De la amidon de porumb la PLA (acid polilactic), opțiunile sunt atât de variate atunci când vorbim de materialele din care sunt fabricate încât îți vine să experimentezi cu ele chiar și în afara contextului de shopping.
Premierul Marcel Ciolacu anunță „o veste bună”: Primul mare lanț de...
● Pungile textile
Pungile textile câștigă și ele teren ca o opțiune preferată de ambalaj pentru magazinele fizice. Această tendință nu doar că răspunde nevoii de sustenabilitate, dar adaugă și un element de stil și personalizare experienței de cumpărături.
- Ambalaje multifuncționale
Crearea ambalajelor care pot fi folosite în mai multe scopuri după achiziție este o altă tendință în creștere. Acestea adaugă valoare suplimentară produsului și extind viața utilă a ambalajului, reducând necesitatea de a produce noi materiale.
- Design minimalist
Simplificarea ambalajelor nu doar că reduce cantitatea de material folosit, dar oferă și un aspect elegant și curat. Această abordare minimalistă reflectă un stil de viață orientat către esențial și sustenabilitate.
Ce avantaje asigură un program de gestiune pentru magazine și ce...
Așadar, pe măsură ce lumea evoluează, și preferințele consumatorilor se schimbă. A alege ambalaje sustenabile ca business, nu este doar o necesitate ecologică, ci și o declarație puternică despre valorile pe care le susții.
Magazinele fizice care înțeleg acest lucru nu doar că contribuie la un viitor mai verde, dar se și poziționează ca lideri în inima comunităților lor.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
1 Mai cu mici și bere: la ce spune ANPC să fim atenți
Sursa: wall-street.ro