Deși mediul online este accesibil, 70% dintre consumatori susțin că preferă în continuare să achiziționeze lucruri atât online, cât și offline, conform unui studiu realizat de McKinsey. De aceea, trendul „omnichannel shopping” continuă să rămână un aspect important în peisajul comerțului modern.

Iată cum poți să integrezi și tu strategia omnichannel, care integrează canalele online (website, aplicație mobilă etc) și offline (magazin fizic), pentru a oferi o experiență coerentă și personalizată clienților, în afacerea ta.

Construiește infrastructura necesară pentru omnichannel

Implementarea unei strategii omnichannel necesită un plan de acțiune complex, care să-ți permită o integrare fluidă a tuturor canalelor de vânzare și comunicare. Iată în ce e nevoie să investești, pentru a construi infrastructura necesară pentru omnichannel:


  • Un site web bine dezvoltat și ușor de utilizat. Acesta este esențial pentru a oferi clienților o experiență de cumpărare online plăcută.


  • O aplicație mobilă user-friendly, care să permită diferite modalități de efectuare a plății și de livrare a produselor comandate de către clienți.


  • Amenajarea magazinului fizic în concordanță cu designul aplicației și cu site-ul web, pentru a obține o coerență vizuală și de branding, astfel încât identitatea de brand să fie clară, în mintea clienților tăi.

Toate aceste investiții sunt necesare pentru construirea unei strategii omnichannel complete și presupun alocarea unui buget consistent pentru implementare. Dar, deși costurile pot fi destul de ridicate, la început, avantajele pe care le obții pe termen lung pentru magazinul tău fac ca această investiție să merite.

Dacă ai nevoie de capital și ai cel puțin 12 luni de activitate, apelează la un credit pentru persoane juridice de la instituție financiară nebancară (IFN).


  • Poți obține un împrumut de până la 1.000.000 RON, cu o perioadă de rambursare de 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții.

Citeste si:
6 jocuri care dezvoltă creativitatea copiilor
6 jocuri care dezvoltă...


  • Dacă deții o mare parte din capitalul necesar, însă îți lipsește o mică parte, poți să accesezi un credit mai mic. Împrumutul de până în 100.000 RON îl poți obține 100% online, în timp ce, pentru creditele care depășesc aceasta sumă, poți aplica tot online, iar în cel mai scurt timp, vei primi suport din partea unui consultant.


  • Pentru creditele de până în 35.000 RON, ai nevoie doar de extrasul de cont, în timp ce, pentru celelalte, vei avea nevoie și de ultima balanță disponibilă.


  • Dobânda este variabilă, indiferent de sumă, în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni, iar dacă într-o lună nu poți să plătești rata, din cauza unor evenimente neprevăzute, ai posibilitatea de a amâna rambursarea cu 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată.

Citeste si:
Dezvoltarea echilibrată a adolescenților, importantă pentru...
Dezvoltarea echilibrată a...

Explorează beneficiile omnichannel pentru magazinul tău online

Așa cum am menționat și în introducerea acestui articol, strategia omnichannel poate avea multiple beneficii pentru businessul tău, printre care, poate, cea mai importantă este creșterea vânzărilor. Primul motiv care stă la baza acestei creșteri este faptul că, implementând o strategie omnichannel, pui la dispoziția clienților mai multe opțiuni: online, în magazin, prin aplicații mobile etc.

Mai apoi, prin colectarea informațiilor despre achiziții și preferințe de cumpărare, poți să-ți construiești și să îți adaptezi constant strategiile de vânzări, astfel încât să preîntâmpini schimbările din comportamentul consumatorilor.

Toate aceste lucruri duc la creșterea loialității clienților. Aceștia vor fi mai predispuși să revină și să facă achiziții repetate, dacă beneficiază de o experiență coerentă și satisfăcătoare pe toate canalele de vânzare.

Citeste si:
Importanța agriculturii si cresterii animalelor pentru dezvoltarea...
Importanța agriculturii și...

Integrează eficient strategia omnichannel în businessul tău

Pe lângă infrastructura menționată în prima parte a articolului, iată în ce mai poți investi, pentru a integra cât mai eficient strategia omnichannel în afacerea ta:


  • Un CRM (Sistem de Gestionare a Relației cu Clienții) eficient, care să-ți permită colectarea și gestionarea datelor despre clienți într-un singur loc, indiferent de canalul utilizat pentru interacțiune. Acest lucru te ajută să le oferi clienților o experiență personalizată nevoilor și preferințelor lor.


  • Un sistem de gestionare a stocurilor integrat cu site-ul web menționat mai sus și cu sistemele magazinelor fizice. Acesta este crucial pentru a gestiona eficient stocurile pe toate canalele și pentru a evita pierderile de vânzări, din cauza lipsei de produse.

Citeste si:
Ministrul Dezvoltării vrea reducerea birocrației pentru...
Ministrul Dezvoltării vrea...


  • Un software de automatizare a strategiei de publicitate. Acesta poate fi utilizat pentru a crea și a gestiona, în același loc, campanii personalizate pentru fiecare canal în parte.

Monitorizează și evaluează implementarea omnichannel

Integrarea strategiei omnichannel pentru magazinul tău online este un proces complex, care se parcurge în mai mulți pași. De aceea, pentru a te asigura că totul se întâmplă așa cum ai planificat, este important să monitorizezi și să evaluezi procesul.

Așa că, înainte de toate, stabilește obiective clare, pe care dorești să le atingi prin implementarea acestei strategii. Obiectivele pot fi: creșterea unui anumit procent de vânzări, creșterea ratei de conversie, îmbunătățirea gradului de satisfacție a clienților. Apoi, folosește-te de indicatori de performanță pentru evaluare, cum ar fi venitul de vânzări obținut prin fiecare canal sau timpul de plasare a unei comenzi aferent canalelor.

Colectează datele relevante din toate canalele de vânzare și comunicare și analizează-le, pentru a identifica modele și tendințe. Poți investi în instrumente de analiză de date sau software-uri de business intelligence, pentru a face acest lucru.

Concluzionând, în plus față de beneficiile aduse pentru clienți, această strategie poate crește profitul unui business și ajută la colectarea unor date mai complexe, care permit antreprenorului să ia decizii inspirate, bazate pe tendințele comportamentului consumatorului. Așadar, folosește-te de informațiile din acest articol și integrează strategia în afacerea ta.


Despre autor:


Ultima actualizare: 8 Martie 2024 - 10 : 03

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.