Lipsa cunoștințelor și a resurselor financiare pentru implementarea tehnologiei 4.0 sunt principalele obstacole care îi împiedică pe antreprenori să se folosească de aceasta pentru dezvoltarea businessului, conform unui studiu realizat de McKinsey despre acest subiect.

Pentru ca tu să nu te lovești de aceste obstacole, ți-am pregătit în continuare câteva informații utile despre cum poți să integrezi tehnologia 4.0 în afacerea ta și să obții capitalul de care ai nevoie. Descoperă în continuare tot ce trebuie să știi.


  1. Investește în marketingul digital și social media


Marketingul digital și social media reprezintă un aspect al tehnologiei 4.0 care nu trebuie trecut cu vederea într-un business modern, deoarece poate să influențeze pozitiv vizibilitatea afacerii tale, creșterea vânzărilor și, implicit, consolidarea relației cu clienții.

Iată câteva idei concrete în care merită să investești pentru a-ți crește afacerea:


  • Google Ads – îți oferă posibilitatea de a-ți face afacerea vizibilă în fața utilizatorilor interesați, folosindu-te de criterii precise, în funcție de caracteristicile demografice ale publicului tău țintă.



  • Strategii de conținut. Creează și distribuie conținut relevant pentru publicul tău în secțiunea de blog a site-ului, pe rețelele sociale, dar și pe alte site-uri relevante. Astfel, reușești să construiești o comunitate de oameni interesată de domeniul în care activezi și, implicit, de produsele/ serviciile tale.



  • Platforme de social media. Identifică pe ce platforme este activ publicul tău țintă și creează pagini pentru afacerea ta. Mai apoi, stabilește o strategie de conținut și comunicare, astfel încât să-ți crești vizibilitatea în mediul online.


Toate aceste lucruri pot fi dificil de realizat, în special atunci când trebuie să te ocupi și de alte aspecte importante ale afacerii. De aceea, este recomandat să apelezi la o agenție de marketing sau la o echipă de specialiști. Chiar dacă la început astfel de colaborări pot reprezenta niște costuri semnificative, cu ajutorul unei strategii de marketing bine puse la punct, se vor vedea și rezultatele financiare pe măsură.

Citeste si:
Google a concediat un inginer după ce acesta a spus că LaMDA,...
Google a concediat un inginer...

Dacă ai cel puțin 12 luni de activitate și ai nevoie de un sprijin financiar pentru afacerea ta, poți să apelezi la un credit pentru firme de la o instituție financiară nebancară (IFN). Beneficiezi de un proces 100% online pentru împrumuturile de până la 100.000 RON, iar perioada de rambursare este între 12 și 36 de luni pentru capital de lucru, până la 48 de luni mixt și până la 60 de luni pentru investiții.

Dacă dorești un împrumut de până la 35.000 RON ai nevoie de doar un document (extrasul de cont pe ultimele 3 luni), iar dacă îți dorești un împrumut mai mare, pe lângă extrasul de cont, mai ai nevoie doar de ultima balanță disponibilă.

Poți să amâni plata ratei pentru 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare, iar dobânda variază în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni.

Citeste si:
Rusia, acuzații către Google: „Discreditează forțele armate moscovite”
Rusia, acuzații către Google:...


  1. Automatizează procesele de depozitare și livrare


Pe lângă o strategie de marketing eficientă, atunci când deții un business prin care vinzi anumite produse, prelucrarea rapidă a comenzilor și livrarea promptă reprezintă factori care te pot diferenția cu ușurință de competitori. De asemenea, ai posibilitatea și să optimizezi resursele umane și să aloci sarcini mai importante unor angajați, să reduci costurile de stocare și să elimini erorile umane.

Pentru a face toate aceste lucruri, merită să investești în sisteme de gestiune a depozitului, care ajută la organizarea eficientă a spațiului de depozitare și la optimizarea fluxurilor de lucru.

O altă investiție care se poate dovedi profitabilă aici este achiziția unor roboți care pot prelua sarcinile de picking, navigând eficient prin depozit și colectând produsele pentru comenzile de expediere.

Citeste si:
Miliarde de parole Google au fost sparte. Află dacă și a ta a avut...
Avertisment Google: Miliarde...


  1. Optimizează paginile web pentru dispozitivele mobile


Conform unui studiu realizat în 2023, peste 79% dintre clienți achiziționează produse online prin intermediul telefonului mobil. Având în vedere acest lucru, cu toții putem fi de acord că optimizarea paginilor web pentru dispozitivele mobile nu mai este o opțiune, ci o necesitate pentru afacerile online.

Iată la ce aspecte să fii atent pentru a-ți da seama cât de bine optimizat este site-ul tău și ce poți face pentru a îmbunătăți situația:


  • Timpul de încărcare. Un timp de încărcare prelungit poate determina utilizatorii să părăsească site-ul. Redu dimensiunea imaginilor și minimizează cererile de la server pentru a accelera viteza de încărcare.



  • Ergonomia elementelor de navigare. Butonul de navigare, linkurile și alte elemente interactive ar trebui să fie suficient de mari și ușor accesibile pentru a facilita interacțiunea utilizatorului pe ecranele mici.



  1. Integrează inteligența artificială în experiența de cumpărare


Pe lângă optimizarea site-ului tău pentru dispozitive mobile, o altă metodă care te poate poziționa în fața competitorilor, crescându-ți astfel afacerea online, este integrarea inteligenței artificiale în experiența de cumpărare.

O modalitate este de a utiliza algoritmii pentru a analiza comportamentul de navigare și istoricul de cumpărături al clienților. Pe baza acestor date, pot fi oferite recomandări personalizate de produse sau servicii. Acest lucru nu doar că îmbunătățește șansele de conversie, ci creează și o experiență de cumpărare mai plăcută.

O altă soluție pentru creșterea afacerii online este și implementarea asistenței virtuale bazate pe inteligența artificială pentru a răspunde rapid la întrebările clienților și pentru a oferi suport în timp real. Astfel, vei avea parte de clienți mulțumiți, care cel mai probabil se vor întoarce pentru o achiziție ulterioară.

Așa cum ai putut observa pe parcursul acestui articol, tehnologia 4.0 oferă oportunități multiple antreprenorilor care vor să-și crească afacerea online. Pune și tu în aplicare informațiile din acest articol și câștigă teren în fața competitorilor tăi.


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 15 Decembrie 2023 - 10 : 12

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.