Coeziunea dintre angajați este un factor esențial pentru succesul organizațional pe termen lung. Atunci când membrii echipei lucrează împreună într-un mod armonios și se simt conectați unii cu ceilalți, rezultatele obținute sunt superioare.

Cu toate acestea, creșterea și menținerea coeziunii într-o organizație nu este un proces ușor și nu se întâmplă de la sine. Este nevoie de efort și implicare atât din partea liderilor, cât și a angajaților. Din fericire, există soluții eficiente care pot ajuta la consolidarea coeziunii pe termen lung. Descoperă care sunt acestea.

  1. Adoptă un stil de leadership focusat pe oameni

Adoptarea conceptului de people centricity se numără printre prioritățile managerilor moderni. Acest lucru înseamnă că managerii pun accent pe bunăstarea oamenilor din echipe, pentru a le crește eficiența și pentru a obține rezultate organizaționale mai bune.

Printre cele mai potrivite moduri de a te focusa pe oameni, este adoptarea unui stil de leadership concentrat pe conceptul de people centricity. Iată 2 exemple de stiluri care ar putea să inspire comportamentul pe care îl ai față de oamenii tăi:

  • Stilul democratic sau participativ – se caracterizează prin implicarea angajaților în procesele decizionale și luarea în considerare a opiniilor și contribuțiilor acestora. Liderul democratic încurajează dialogul deschis, feedback-ul și colaborarea activă. El creează un mediu în care fiecare membru al echipei se simte valorizat și are oportunitatea de a-și exprima ideile și preocupările. Prin promovarea participării și autonomiei, liderul democratic încurajează dezvoltarea individuală și stimulează creativitatea și inovația în echipă. Prin accentuarea egalității și justiției, acest stil de leadership creează un sentiment de angajament și coeziune în cadrul organizației.

  • Stilul carismatic – se caracterizează prin carisma, personalitatea puternică și abilitatea liderului de a inspira și motiva angajații. Liderul carismatic este capabil să transmită o viziune clară și captivantă, să genereze entuziasm și să câștige încrederea și devotamentul echipei. Prin prezența sa carismatică și puterea de convingere, acesta poate mobiliza și influența angajații într-un mod profund.

    Citeste si:
    Iohannis, la Digital Romania International Forum: Leadership-ul...
    Iohannis, la Digital Romania...
  1. Regândește organizarea ședințelor

Pandemia globală a resetat complet modul în care organizăm ședințele și comunicăm în cadrul organizațiilor noastre. Tehnologia modernă și instrumentele de comunicare online au deschis noi oportunități, dar au și adus provocări semnificative în legătură cu interacțiunea între lideri și angajați și, de asemenea, între echipe din departamente diferite.

De exemplu, ședințele online ne arată că distanța fizică nu mai reprezintă o barieră, permițând angajaților să participe la ședințe indiferent de locația lor geografică. Cu toate acestea, lucrul de la distanță a venit și cu dezavantaje semnificative, fragmentarea echipelor și individualismul devenind probleme reale.

Atunci când comunicarea non-verbală și interacțiunea spontană din cadrul birourilor fizice sunt înlocuite cu mesaje scrise și videoconferințe, acest lucru poate duce la o mai mare dificultate în a construi relații personale solide și în a dezvolta o înțelegere profundă între membrii echipei.

Citeste si:
4 strategii castigatoare prin care femeile pot fi incurajate sa...
4 strategii castigatoare prin...

Angajații resimt aceste dificultăți, de aceea, conform unui studiu realizat de Genesis Property – compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, 52% dintre aceștia ar prefera ca ședințele online să fie înlocuite cu ședințe fizice.

De aceea, pentru a crește coeziunea între angajați pe termen lung, una dintre strategiile pe care le adopți, ca manager, ar putea fi cea de a-ți încuraja angajații să lucreze de la birou și de a le pune la dispoziție un mediu care să faciliteze starea de bine a acestora.

  1. Integrează la birou conceptul de „work-life balance”

Integrarea conceptului de „work-life balance” la birou este esențială pentru a crea un mediu de lucru sănătos și productiv deoarece susține echilibrul între viața profesională și cea personală a angajaților. Iată câteva modalități prin care poți integra acest concept la birou:

Citeste si:
Aspire Academy accepta aplicatii pana pe 3 aprilie
Programul de leadership si...
  • Oferă un program de lucru flexibil. Opțiuni precum orele flexibile, programul de lucru redus sau lucrul de acasă câteva zile pe săptămână pot ajuta angajații să-și organizeze mai bine activitățile personale și să-și echilibreze viața profesională și cea personală.

  • Promovează sănătatea și bunăstarea angajaților. Oferă-le angajaților tăi beneficii precum abonamente la sală sau programe de asistență pentru echilibrarea vieții personale și profesionale.

  • Obține un echilibru în volumul de lucru între membrii echipei, astfel încât să eviți suprasolicitarea acestora.

  1. Transformă spațiul de lucru în hub-uri multifunctionale

Transformarea spațiului de lucru în hub-uri multifuncționale este o abordare inovatoare care poate aduce numeroase beneficii pentru angajați și pentru organizație. Aceste hub-uri redefinesc modul în care spațiul de birou este utilizat, oferind un mediu flexibil și adaptabil, care încurajează colaborarea, creativitatea și productivitatea.

Citeste si:
Transylvania College: Doi jurnalisti americani de top ii invata pe...
Transylvania College: Doi...

Iată câteva idei pentru a transforma spațiul de lucru în hub-uri multifuncționale:

  • Creează zone deschise și flexibile care să faciliteze colaborarea și interacțiunea între membrii echipei.

  • Integrează zone de relaxare și spații verzi în interiorul biroului. Acestea pot include grădini verticale, plante de interior, zone de lounge și camere de relaxare.

  • Creează un colț de cafenea în birou, unde angajații pot socializa și se pot relaxa în timpul pauzelor. Oferă cafea și băuturi răcoritoare, precum și mobilier confortabil, pentru a crea un mediu prietenos și informal.

Indiferent de mărimea sau tipul organizației, investiția în coeziunea dintre angajați aduce beneficii semnificative pe termen lung. Prin implementarea soluțiilor eficiente și menținerea unui focus constant pe consolidarea echipei, ai posibilitatea, ca manager, să creezi un mediu de lucru colaborativ și motivant, în care angajații se simt valorizați și își pot atinge potențialul maxim.


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 7 Iulie 2023 - 04 : 07

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.