Eficiența în transportul rutier de mărfuri depinde de alegerea celor mai potrivite componente pentru fiecare activitate, de aceea se utilizează diverse modele de cap tractoare. Acestea mai sunt denumite și tracto-camioane, unități tractoare sau semi-tractoare. Reprezintă vehicule pentru transport de mărfuri și sunt create special pentru tractarea de remorci, semi-remorci și trailere.

Avantajele utilizării de cap tractoare

Principalul avantaj al utilizării de cap tractoare este că pot fi mutate rapid de la o remorcă la alta, așa că accesul nu este blocat pe durata încărcării și descărcării mărfurilor din remorcă, trailer, semiremorcă ș.a.

Această caracteristică îl diferențiază față de camioanele rigide și reprezintă motivul pentru care multe companii de transport utilizează cap tractoare. Oferă mobilitate, pot fi utilizate pentru o gamă largă de mărfuri, cu diferite greutăți și dimensiuni.

Eficiența activității economice este astfel mult îmbunătățită, deoarece se pot efectua mai multe transporturi, fără restricții în alegerea vehiculelor din flotă. Prin utilizarea de cap tractoare se poate trece rapid de la transportul în camion cisternă la autobasculantă sau la camion de tip cutie închisă. Sunt eficiente pentru vehicule grele de marfă, dar și pentru camionete mai mici.

Un alt avantaj al utilizării de cap tractoare este distribuirea sarcinii între mai multe axe, ceea ce determină o manevrare mai facilă decât în cazul unui camion rigid. Faptul că acest element constructiv pentru camioane nu este prevăzut cu benă sau container pentru depozitare îl face mai flexibil și mai ușor de condus.

De exemplu, modelele de cap tractoare Iveco de calitate superioară sunt prevăzute cu sisteme performante de cuplare, blocare și închidere mecanică. Acest mecanism are de obicei formă sferică și este denumit fifth-wheel coupling. Astfel este posibilă mutarea rapidă mărfurilor din semiremorcă, pentru că există carlige universale ce permit transportul pentru orice tip de remorcă.

Practic, prin utilizarea de cap tractoare se pot muta mărfurile cu tot cu remorcă, nu mai este necesară descărcarea lor în vederea mutării.

Citeste si:
Un băiat de 16 ani a provocat un accident mortal în Timiș, după ce...
Un băiat de 16 ani a provocat...

Domeniile de utilizare pentru cap tractoare

Datorită caracteristicilor tehnice și funcționale, se pot utiliza cap tractoare pentru transport de mărfuri generale și mărfuri speciale. Există și modele de cap tractoare pentru transport persoane.

Domeniile de utilizare pentru cap tractoare sunt diverse, pot fi atașate la o gamă largă de vehicule pentru transport rutier, activități agricole și din domeniul construcțiilor, inclusiv la autobasculante și betoniere.

În cazul unui accident sau atunci când apare o defecțiune tehnică, se efectuează înlocuirea capului tractor cu unul nou, iar transportul poate continua, așa că sunt evitate întârzierile de livrare, iar în cazul mărfurilor perisabile este îndepărtat pericolul ca acestea să se deterioreze.

Se preconizează utilizarea de camioane electrice cu rol de cap tractor, dar majoritatea sunt în prezent variante diesel. Sunt disponibile diverse modele de cap tractoare, cu tracțiune 4x2, 4x4, 6x2, 6x4 sau 6x6.

Citeste si:
Wizz Air și CFR: Transport gratuit cu trenul și cu avionul pentru...
Wizz Air și CFR: Transport...

Deoarece domeniile de utilizare pentru cap tractoare sunt atât de diverse, și solicitările sunt pe măsură. Tot mai mulți transportatori și operatori economici din diferite domenii industriale folosesc această variantă de vehicule rutiere. Se recomandă achiziționarea lor de la dealeri autorizați, precum truck1.ro, care pun la dispoziție modele noi, în condiții flexibile de plată, inclusiv leasing, dar și modele second hand, la prețuri avantajoase și calitate excelentă.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 17 Ianuarie 2022 - 11 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.