Majoritatea companiilor au un lucru în comun: caută cele mai bune talente pentru a completa echipa. Pe de o parte, o remunerație motivantă și beneficiile extrasalariale reprezintă un magnet pentru atragerea unor candidați bine pregătiți. Pe de altă parte, posibilitățile de promovare și o cultură organizațională sănătoasă sunt aspecte care contează pentru oamenii care vor să își schimbe locul de muncă.

Piața actuală a locurilor de muncă este extrem de competitivă. O strategie puternică și bine planificată te poate ajuta să te poziționezi pe un loc fruntaș în această competiție și să atragi cei mai pregătiți candidați pentru a face parte din echipa ta.

Remunerație motivantă și beneficii extrasalariale

Salariul motivant este unul dintre factorii care atrag talentele către organizația ta. O remunerație corespunzătoare competențelor profesionale și experienței pe piața muncii îi va determina pe cei mai mulți să-și îndrepte atenția către compania pe care o conduci. Însă, pe lângă salariul motivant, beneficiile extrasalariale pot face diferența între un business care pune accent pe nevoile angajaților și unul care se concentrează doar asupra profitului. Drept urmare, un pachet de beneficii extrasalariale, care să cuprindă, printre altele, asigurări de sănătate, tichete restaurant, vouchere de vacanță și bonusuri de performanță, poate fi un atu pentru atragerea de personal calificat.

Posibilități de promovare

Cei mai mulți oameni nu caută locuri de muncă în care să facă același lucru vreme de treizeci de ani, ci vor joburi care să le ofere posibilitatea de avansare. În momentul în care decizi să aduci persoane noi în organizație, este esențial să te gândești ce promisiuni poți face și ce oferte poți pune pe masă. E vorba de șansa de a dezvolta noi competențe? Este jobul oferit o piatră de temelie către o poziție cu mai multe responsabilități? Salariul va crește după o perioadă în interiorul companiei? Indiferent de ofertele pe care le pui la bătaie, este important ca potențialii angajați să vadă că există posibilitatea de promovare în interiorul companiei.

Flexibilitate

Flexibilitatea este un aspect de care cei mai mulți angajați se simt atrași. În ultimii ani, oamenii caută joburi în care presiunea muncii să nu le afecteze viața personală. Condițiile de lucru pe care o companie le oferă ar trebui să fie echilibrate, iar munca angajaților să nu fie monotonă sau stresantă într-un mod toxic. Așadar, pentru a atrage candidați foarte bine pregătiți și care să rămână cât mai mult timp în cadrul companiei, este bine să le oferi câteva opțiuni flexibile de muncă. De pildă, un sistem de lucru hibrid (care presupune atât prezența fizică la birou, cât și munca de acasă), weekenduri libere, zile de lucru mai lejere ori posibilitatea de relaxare la birou (multe companii au spații de recreere amenajate) sunt doar câteva dintre opțiunile care îi pot atrage pe angajați. Programele de lucru convenționale, în care angajații petrec opt ore în fiecare zi la birou, încep să piardă teritoriu în favoarea celor mai lejere.

Citeste si:
4 motive pentru care angajații încep să se întoarcă în spațiile de...
4 motive pentru care...

Un exemplu foarte bun în ceea ce privește flexibilitatea și adaptarea programului de lucru este experimentul realizat în Islanda între 2015 și 2019. Angajații au fost plătiți cu același salariu, au avut aceleași sarcini de lucru, dar au stat mai puțin la serviciu. În majoritatea cazurilor, productivitatea a rămas aceeași sau chiar s-a îmbunătățit, constată specialiștii, care susțin că săptămâna de lucru de patru zile reprezintă un succes.

Există foarte mulți oameni calificați, care pot îndeplini sarcinile ce trebuie rezolvate în interiorul companiei tale, iar pentru atragerea lor este vital să le faci o ofertă pe care să nu o poată refuza.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 16 Iulie 2021 - 05 : 07

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.