Foarte mulți angajați spun că principala lor sursă de stres provine din mediul de muncă. Societatea în care trăim este din ce în ce mai individualistă și competitivă, iar împlinirea personală este strâns legată de performanță. Această problemă poate trece, însă, dincolo de granițele profesionale, iar, pentru a limita efectele stresului, este important să înveți să te relaxezi. Anumite obiceiuri pe care poți să le practici înainte de a începe programul de muncă pot fi extrem de utile pentru o viață cotidiană mai puțin stresantă. De exemplu, te poți trezi mai devreme cu 15 minute, iar timpul câștigat îl poți folosi pentru a face stretching sau pentru a lua un mic dejun echilibrat, necesar pentru a porni cu dreptul într-o nouă zi. Însă, este important ca și în timpul programului de muncă să îți folosești pauzele pentru a te relaxa și a avea o stare de bine. Iată ce poți să faci pentru a te destinde în pauzele din programul de lucru.

Fă o pauză și de la rețelele sociale online

Dacă obișnuiești să-ți petreci timpul pe rețele de socializare online în pauzele de la serviciu, înlocuiește această activitate cu un scurtmetraj amuzant, pe care l-ai putea găsi pe YouTube. Te vei simți mult mai bine și te va ajuta să-ți recâștigi capacitatea de concentrare.

Lectura poate fi, de asemenea, benefică dacă ai nevoie să te destinzi și să scapi de gândurile legate de serviciu. Alege carti online și astfel vei putea citi orice de pe un dispozitiv electronic fără teamă că îți vei îngreuna geanta. Dacă ai un parc în apropiere și dacă timpul este frumos, poți face acest lucru pe o bancă sau chiar pe iarbă, la umbra unui copac.

De asemenea, dacă te simți obosit și copleșit, poți asculta puțină muzică, eventual de genul celei folosite în timpul meditațiilor. Astfel de muzică ajută la încetinirea ritmului cardiac și la relaxare.

Mănâncă alimente care reduc stresul

La prânz, consumă alimente cunoscute pentru capacitatea lor de a reduce stresul. Poți să mănânci un sandviș sau o salată în care ai inclus un avocado, un baton cu fulgi de ovăz și migdale sau o porție de fructe precum afine și portocale. Atunci când ești stresat, corpul tău consumă mai repede mineralele, oligoelementele și vitaminele, iar, pentru a lupta împotriva agresiunilor externe, acesta secretă și hormoni, care contribuie la reducerea tuturor acestor compuși, în special a nivelului de magneziu. Bananele și ciocolata neagră, de exemplu, sunt alimente bogate în magneziu. Acizii grași Omega-3 sunt utili în stările de anxietate și îi poți găsi în peștele gras, pe care îl poți consuma alături de o salată colorată.

Citeste si:
Cum să renunți definitv la zahăr – cele mai simple metode
Cum să renunți definitv la...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Evită produsele prea dulci, pentru că zahărul supraexcită circuite deja solicitate de stres. De asemenea, evită alimente care conțin multe grăsimi saturate, cum ar fi chipsuri, cartofi prăjiți și pateuri. Alcoolul este și el dăunător, deoarece stresează ficatul.

Bea un ceai fierbinte

Mai multe studii au demonstrat că ceaiul verde contribuie la reducerea stresului și că doar simplul gest de a ține între mâini o băutură fierbinte poate să te ajute să te liniștești. Ceaiul conține mai puțină cofeină decât cafeaua, deci nu vei suferi din cauza efectelor secundare ale acestei substanțe care stimulează sistemul nervos. Pe scurt, o cană de ceai este o modalitate rapidă și foarte eficientă să te relaxezi la locul de muncă.

Efectele zilelor încărcate și deseori stresante pot fi combătute cu ajutorul unor momente de destindere și al timpului alocat exclusiv propriei persoane, de aceea este important să nu îți refuzi astfel de activități.

Citeste si:
Șeful OMS: Relaxarea măsurilor a dus la o explozie de cazuri
Șeful OMS trage un semnal de...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.