Magazinul tău online nu mai vinde la fel de bine ca la început? Clienții nu mai sunt interesați de ofertele tale? Tehnicile tale de vânzare online nu mai dau rezultate?

Din păcate, ca în orice domeniu sau activitate, apar și momente în care nimic nu pare să mai funcționeze, iar afacerea intră pe o pantă descendentă.

Dacă te simți blocat și nu mai ai nicio idee pentru a atrage mai mulți clienți și de a face mai multe vânzări, tehnicile de vânzări despre care am să-ți vorbesc din cadrul acestui articol îți vor prinde bine.

Ține cont că internetul este un spațiu dinamic, iar trendurile și comportamentele oamenilor se schimbă destul de repede.

Drept urmare, este esențial ca și business-ul tău să țină pasul cu schimbările, pentru a rămâne relevant și pentru a funcționa în continuare.

Iată 3 idei pentru a crește rapid vânzările în magazinul tău online.
1. Targetează clienții existenți

Visul oricărui proprietar al unui business online este să aibă cât mai mulți clienți (și vânzări, bineînțeles).

Retail jobs

Nu mă înțelege greșit, e foarte bine să ai o bază de clienți cât mai mare, dar nu este și o condiție pentru ca un business să funcționeze.

Astfel, în loc să îți concentrezi toată atenția către achiziția de clienți noi (care s-ar putea să te usture din punct de vedere financiar), concentrează-te pe strategia de retenție a clienților.

De ce?

Acești clienți au mai cumpărat de la tine, te cunosc și au încredere în brandul tău;
Acești clienți știu să folosească produsele tale și pot oferi recomandări / testimoniale / recenzii care să crească încrederea clienților potențiali.

Dar pentru aceasta, trebuie să le îmbunătățești experiența în site-ul tău.

Iată o modalitate simplă pentru a face asta:

Creează un program de fidelizare prin care să stimulezi clienții să revină în magazinul tău și chiar să cumpere mai mult, de fiecare dată.

Citeste si:
Dă viață obiectelor vechi: 4 idei de upcycling din care să te inspiri
4 idei de upcycling din care...

Dacă folosești, de exemplu, platforma Gomag, ai acces la aplicația Puncte de Fidelitate prin care să îți recompensezi clienții în funcție de activitatea lor în site.

Astfel, în momentul în care clientul acumulează un anumit număr de puncte, acesta le poate valorifica cu alte produse, reduceri sau alte promoții disponibile în site. Ai mână liberă să stabilești valoarea unui punct acumulat în magazin, valabilitatea lor (scarcity) etc.

Asigură-te totuși că este suficient de stimulativ și pentru clienții tăi pentru a-și dori să cumpere mai mult și să acumuleze punctele respective.

2. Evidențiază cele mai bine vândute produse din magazin

Câteodată este nevoie să îți ghidezi puțin clienții pentru a face acțiunea pe care o dorești.

De multe ori, clienții ajung în magazinul tău fie pentru că au dat clic pe o reclamă pe Facebook, fie pentru că te-au găsit pe Google. Iar aceștia se vor duce direct către produsul pe care îl căutau.

Citeste si:
Programările la pașapoarte au început a fi scoase la vânzare pe...
Programările la pașapoarte,...

Arată-le mai mult.

De exemplu, poți să scoți în evidență cele mai bine vândute produse din magazinul tău.

Dacă folosești platforma Gomag poți folosi bannere, hello bar, marcaje promoționale, pop-up-uri sau să creezi o categorie specială „best seller” pe homepage care să atragă atenția și să determine clientul să petreacă mai mult timp în site-ul tău.

3. FOMO (Fear-Of-Missing-Out)

Fie că ai cele mai tari produse de pe piață din nișa ta sau cele mai ok prețuri - vânzările se pot lăsa așteptate.

Ce poți să faci? Îți impulsionezi puțin clientul să facă o acțiune mai repede.

Cum?

Folosindu-te de tehnica FOMO sau frica de a pierde.

Să ne întoarcem puțin la cele mai vândute produse din magazinul tău.

Poți crea anumite oferte speciale (reduceri, vouchere, cadouri, OTO) pentru o anumită gamă de produse și să te folosești de ele pentru a grăbi vânzarea.

Citeste si:
Sunetul COVID, scos la vânzare. Au fost create 10.000 de piese
Sunetul COVID, scos la...

Vezi tu, foarte mulți dintre noi facem cumpărături la impuls, din dorința de a avea un anumit lucru acum.

Drept urmare, FOMO te ajută să stimulezi o acțiune care, în multe cazuri, ar fi amânată (sau nu s-ar mai finaliza deloc).

Cum să folosești FOMO?

De exemplu, în newslettere.

Adaugă un mesaj prin care să evidențiezi faptul că produsele respective beneficiază de o ofertă specială pentru o perioadă limitată + mesaj CTA (Cumpără acum/ Tic tac/ Grăbește-te/ Nu rata oferta etc.).

De asemenea, evidențiază oferta și în site-ul tău.

Dacă folosești platforma Gomag, poți seta un Hello Bar cu cronometru + un mesaj scurt pentru a determina clientul să nu piardă ocazia (oferta).

Sfat! NU abuza de FOMO. După un timp, clienții vor începe să observe tiparul tău de vânzare și își vor pierde încrederea în tine.

Citeste si:
Cât o costă o casă în cartierul lui Dorian Popa: „Vor fi de...
Cât o costă o casă în...

Într-adevăr, această tehnică este puțin mai agresivă și, uneori, intruzivă, iar limita dintre etic și neetic este destul de vizibilă.

Concluzii

Dacă vânzările au scăzut sau stagnează, a venit momentul să îți regândești strategia și tehnicile de vânzare pentru a-ți poziționa magazinul online pe o linie profitabilă.

Încearcă și tu tehnicile prezentate în acest articol și analizează rezultatele.

Iar dacă îți dorești o platformă eCommerce stabilă și puternică care să te ajute să vinzi mai mult, platforma Gomag s-ar putea să fie exact ceea ce cauți!


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 18 Mai 2021 - 12 : 05

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.