Majoritatea firmelor care se promovează online ajung să aibă nevoie de serviciile unei agenții PPC (Pay Per Click). Asta pentru că deși se pot obține rezultate prin administrarea individuală a campaniilor, o agenție are mai multă experiență pentru că administrează mai multe conturi. De asemenea externalizarea serviciilor către o agenție poate debloca timpul petrecut de client cu administrarea campaniilor, ceea ce îi permite să se concentreze pe alte aspecte ale afacerii.

Sunt peste 15 agenții dedicate de PPC în România, și peste 70 de agenții care oferă servicii de PPC pe lângă alte servicii de tip SEO, web design sau email marketing. Pe lângă acestea sunt probabil peste 100 de freelanceri care oferă toate combinațiile dintre aceste servicii.

Deci piața este suficient de dezvoltată. Întrebarea este cum știi care este agenția potrivită pentru tine?

Ca să să alegi o agenție de Pay Per Click trebuie să ai în vedere mai multe aspecte, mai multe criterii pe baza cărora să iei o decizie.

Primul criteriu de evaluare este cel al rezultatelor. Nu are rost să discuți cu o agenție care nu îți poate aduce rezultate. Acest lucru te poate costa de două ori, odată pentru că ai plătit agenția care nu a performat și a doua oară pentru că ai plătit un buget către Google Ads sau Facebook Ads și nu ai obținut înapoi vânzările la care te așteptai.

Citeste si:
Grija autoturismului tău o poartă paxauto.ro
Aveți grija de autoturismul...

Al doilea criteriu de evaluare a unei agenții este cel al recomandărilor /testimonialelor. Ei pot prezenta rezultate, dar ce spun clienții despre ei? Cum se comportă în relația cu un client, cum merge comunicarea, care este implicarea agenției în proiectul clientului?

Aceste lucruri sunt în bună măsură puse la punct dacă agenția poate prezenta mărturiile clienților cu care lucrează deja.

Apoi contează experiența echipei. O agenție poate prezenta rezultate adevărate, dar acelea pot să nu fie ale echipei sau ale persoanei cu care vei lucra. Ele pot fi ale altor persoane din agenție, și ție să îți fie alocată o persoană fără experiență, un junior.

Întreabă înainte de a semna un contract ce persoană se va ocupa de contul tău publicitar și ce experiență are. Continuă numai dacă ai încredere că acea persoană are expertiza de care ai nevoie.

Citeste si:
Dan Barna: Mai avem mult de lucrat la calitatea serviciilor medicale
Dan Barna: Mai avem mult de...

Mai departe, și legat de expertiza persoanei efective care se va ocupa de contul tău, este important dacă agenția se ocupă doar cu PPC sau dacă se ocupă în principal cu alte servicii de marketing online, PPC-ul fiind un serviciu secundar.

Dacă agenția face PPC full-time ai o certitudine mai mare privind calitatea serviciilor. Asta pentru că managementul agenției știe foarte bine domeniul și impune standarde de calitate în activitatea desfășurată. Altfel se poate ca managementul să fie cu expertiză pe un alt domeniu din marketing online, de exemplu SEO sau web development, și să nu poată evalua corect ce înseamnă “calitate” în PPC.

În acest caz trebuie să te asiguri de două ori că persoana alocată contului tău publicitar are rezultate dovedite pentru a te ajuta cu succes.

După ce decizi ce agenții să contactezi pe baza acestor criterii urmează să ai o discuție. Recomandăm să fie una telefonică.

Citeste si:
VIDEO Acest filmuleț de doar cinci minute îți arată cât de trist ar...
VIDEO Acest filmuleț de doar...

Nu pierde această ocazie de a evalua profesionalismul persoanei care răspunde la telefon. Contează pe cine pun la vânzări, dacă e o persoană pregătită care te consiliază sau dacă e un începător sau o persoană care nu îți acordă timpul necesar înțelegerii obiectivelor tale.

O agenție serioasă nu te va lua ca și client dacă nu va crede că te poate ajuta, de aceea e important ca ei să evalueze ceea ce le ceri și să te consilieze în acest sens.

Și, în final, odată ce ai trecut de toți acești pași, urmează să evaluezi agenția Pay Per Click pe baza prețurilor.

Am lăsat la urmă acest criteriu pentru că intră în discuție numai dacă ai găsit o agenție care să respecte toate criteriile enumerate mai sus. Altfel orice preț e prea mare pentru că nu va putea să îți aducă rezultate indiferent de cât sunt de ieftini.

Legat de preț evită agenția cea mai ieftină pentru că șansa să poată oferi servicii de calitate prin specialiști prost plătiți e minimă. Specialiștii sunt bine plătiți și asta se reflectă în preț.

Sperăm că aceste criterii te vor ajuta dacă vei avea vreodată nevoie de o agenție Pay Per Click. Trebuie doar să le aplici consistent, pentru că ai de unde alege.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.