Evenimentele recente au sporit atenția și grija față de igiena personală și cu atât mai mult față de igiena la locul de muncă. Cum mulți dintre angajați încep să se întoarcă la birou, curățenia și igienizarea spațiului de lucru reprezintă doi factori esențiali pentru siguranța acestora.

Chiar dacă, în continuare, mulți angajați au posibilitatea de a lucra de acasă, există și departamente a căror activitate rămâne strâns legată de munca într-un sediu de birouri. În aceste situații, orice măsură de igienă este necesară. Iată ce poți face pentru ca angajații tăi să se simtă în siguranță:

Limitează numărul suprafețelor atinse cu mâna

Ca în orice birou, există numeroase spații comune unde posibilitatea de răspândire a bacteriilor și virusurilor este mare. Pentru a limita atingerea acestor suprafețe comune, ar fi indicat să le recomanzi angajaților ca, pe cât posibil, să deschidă ușile împingând cu piciorul sau cu umărul, astfel încât să nu atingă clanța cu mâna.

În același timp, optează pentru montarea unor sisteme automate la baie pentru chiuvetă și dispenserul de săpun. Același lucru este valabil și pentru chiuveta de la bucătărie.

Pune la dispoziție produse de igienă

În primul rând, instalează dispensere pentru dezinfectant în toate spațiile comune, precum baie, bucătărie, săli de conferință sau de relaxare. Dacă este posibil, poți pune pe fiecare birou câte o sticluță cu dezinfectant pentru angajați.

În al doilea rând, nu uita să îți faci stoc și cu alte produse pentru curățenia biroului, precum spray pentru curățarea mobilei, soluție pentru podele, dar și prosoape de bucatarie, pentru o curățare rapidă a suprafețelor.

Folosește avantajele tehnologiei

În cazul în care optezi pentru un program în care jumătate dintre angajați lucrează de acasă și cealaltă de la birou, ar fi bine să le pui la dispoziție tehnologia necesară pentru o comunicare eficientă. În loc de spațiul comun din sala de conferințe, poți monta cabine individuale de unde angajații să lucreze în siguranță și să comunice cu cei care lucrează de acasă.

Citeste si:
Numărul de aplicări pentru un job a crescut cu 73% în luna octombrie
Companiile au înregistrat o...

În același timp, asigură-te că fiecare angajat beneficiază de un laptop bun și un telefon de serviciu, astfel încât să nu întâmpine dificultăți în realizarea sarcinilor zilnice.

Regândește designul biroului

Pentru ca angajații tăi să se simtă în siguranță, ar fi ideal să muți birourile pentru a lăsa suficient spațiu între ele. Distanța recomandată este de cel puțin 1,5 metri, așa că trebuie să regândești biroul astfel încât să optimizezi cât mai bine spațiul de care dispui.

În plus, ar fi bine să ai și câteva săli unde angajații pot lucra singuri și se pot izola pentru a se simți în siguranță.

Fă curățenie mai des

Protocoalele de curățenie ar trebui sporite. Astfel, curățarea suprafețelor, aspirarea podelelor și golirea coșurilor de gunoi ar trebui să aibă loc zilnic. Suprafeţele atinse în mod frecvent, precum spațiul de lucru, întrerupătoarele sau mânerele ușilor necesită o curățare mult mai atentă și mai frecventă.

Citeste si:
Sfaturi și trucuri pentru o curățenie generală ca la carte! Ce...
Sfaturi și trucuri pentru o...

Eficientizează sistemul de ventilație

Într-un birou care este bine aerisit și ventilat, riscul de răspândire a bacteriilor și virusurilor este redus. Așadar, este important să investești într-un sistem de ventilație eficient, mai ales că în spațiile comune, precum biroul, aerul poate fi contaminat cu numeroși compuși volatili organici.

Încurajează comportamentul responsabil

În calitate de angajator, ai datoria de a le comunica angajaților un set de recomandări cu privire la igiena și protecția personală. În acest mod, te poți asigura că eforturile depuse nu vor fi zădărnicite. Asigură-te că afișezi într-un loc vizibil recomandări precum evitarea mijloacelor de transport în comun la ore de vârf, păstrarea unei distanțe de 1,5 metri față de alte persoane, limitarea îmbrățișărilor, a strângerilor de mână și atingerii obrajilor, dar și limitarea folosirii bancnotelor și monedelor.

Citeste si:
5 aspecte de care să ții cont când alegi cadoul pentru colegul de...
5 aspecte de care să ții cont...

Așadar, există numeroase măsuri pe care le poți lua pentru siguranța angajaților tăi și pentru igienizarea spațiului de muncă, de la curățenia zilnică și până la îmbunătățirea sistemului de ventilație. Toate aceste soluții te pot ajuta să menții un spațiu de lucru sigur.


Despre autor:


Ultima actualizare: 13 Octombrie 2020 - 01 : 10

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.