Vrei să dezvolți o aplicație mobilă cu ajutorul căreia să-ți promovezi afacerea dar nu știi cum ar trebui să arate sau din ce categorie ar trebui să facă parte?

Procesul de programare aplicații mobile implică o varietate de resurse (de la cele umane, la cele tehnologice) ceea ce pune cele mai multe companii - fie că au sau nu profil IT - în dificultate.

Începând cu tipul aplicației, până la arhitectura ei, definirea funcționalității centrale și sistemului de operare pentru care ar trebui să fie dezvoltată și optimizată, aceste decizii par, de cele mai multe ori, copleșitoare pentru companii.

Pe de altă parte, ca efect al comportamentului consumatorilor de online, dezvoltarea unei aplicații mobile a devenit un pas obligatoriu pentru orice companie care vrea să rămână profitabilă și stabilă pe termen lung.

Înainte de a contracta serviciile unei companii de dezvoltare aplicații mobile, iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știi despre acestea.

Ce așteaptă utilizatorii de la aplicațiile mobile promovate de un business?


  • design modern;

  • arhitectură intuitivă;

  • experiențe personalizate;

  • informații actualizate frecvent;

  • instrumente dinamice de comunicare - chatbots & live chats;

  • să integreaze doar informații și funcționalități relevante;

  • să ntegreaze funcționalități și funcții care consumă puțin spațiu și nu solicită bateria dispozitivului;

  • procese dinamice și simple pentru Logins și Checkouts.

Alegerea aplicației mobile pe care urmează să o dezvolți trebuie făcută în funcție de mai multe criterii:

În funcție de tehnologii/limbaje de programare folosite


  • Aplicații native - aplicații mobile create pentru un anumit sistem de operare (o aplicație dezvoltată pentru Android, nu o poți folosi și pe iOS), fiind dezvoltate în raport cu particularitățile unei platforme. (Limbaje de programare: pentru Android - Java, Kotlin, pentru iOS - Swift or Objective-C).

  • Aplicații hibrid - mix între aplicațiile native și cele web: se descarcă din magazinul de aplicații și pot interacționa cu o serie de functionalități din dispozitive (la fel ca și aplicațiile native). (Limbaje de programare: HTML5, CSS, si JavaScript și se bazează pe HTML pentru afișarea în browser).

  • Aplicații web - pagini web care se comportă ca aplicații mobile și pot fi accesate fără instalare. (Limbaje de programare: HTML, CSS, Javascript, JQuery)

Citeste si:
Agri Trade Summit 2024, o nouă ediție de succes
Agri Trade Summit 2024, o...

În funcție de audiența cheie

► cu focus pe UTILIZATOR - generarea de beneficii la nivel individual. Acestea pot fi:


  • de productivitate;

  • de comunicare;

  • de inventariere;

  • de facturare;

  • etc.

► cu focus pe AFACERE - care ajută la extragerea unor date de ansamblu pentru simplificare deciziilor de business și


  • eficientizarea proceselor.

  • aplicații CRM;

  • aplicații de analiză (a vânzărilor, de exemplu);

  • aplicații pentru managementul unor procese;

  • aplicații pentru managementul de personal;

  • etc.

► cu focus pe CLIENT - cele mai multe materializându-se în aplicații mobile independente care ajută la creșterea profitabilității unei afaceri pe segmente specifice.

În funcție de industrie (câteva exemple)


  • Imobiliare: portaluri web, soluții CRM; aplicații pentru calcularea și analiza comparativă a ofertelor, funcții de căutare de proprietăți în baza unor filtre inteligente, prezentări de proprietăți, etc.

  • Domeniul medical: aplicații mobile care permit programări/consultații online sau un management optimizat al proceselor interne (comunicarea între centre medicale diferite, cabinete, departamente, acces la fișa pacientului pentru a vedea rapid date despre istoricul medical, etc), de tipul triaj, monitorizare sănătate, etc.

  • Finanțe și asigurări: soluții CRM, pentru ofertele de la brokeri, aplicații care permit analize financiare, etc.

  • Transport și curierat: managementul flotelor auto pentru compania care oferă servicii de transport (puncte de interes, trasee, comportamentul șoferilor, consum. etc), aplicații mobile care să conecteze clienții cu furnizorii de servicii și care să faciliteze comunicarea și urmărirea în timp real a livrărilor, etc.

  • E-commerce și retail: pentru online shopping, de comparare a mai multor oferte, etc.

  • HR: aplicații care fac posibilă comunicarea dinamică între mai multe tipuri de utilizatori (companii de recrutare, companii-client, aplicanți) și transferul de date și documente într-un mod sigur și dinamic, aplicații mobile pentru procese de recrutare și de evaluare (sincronizări de oferte cu aplicații, evaluări 360, etc.)

  • Turism: aplicații mobile pentru rezervări, pentru descoperirea de noi destinații în funcție de anumite așteptări (prin folosirea de filtre inteligente), etc.

Citeste si:
Am experimentat pe viu noul BMW i7: 5 tehnologii care ne-au...
Am experimentat pe viu noul...

Criterii pentru a evalua compania care va dezvolta aplicațiile mobile pentru afacerea ta:


  • ofertă de servicii specifice pentru mobile development;

  • experiența pe piața de profil;

  • testimonialele clienților;

  • portofoliul de proiecte;

  • modul de lucru;

  • disponibilitatea serviciilor prin echipe dedicate;

  • tehnologiile și metodologiile utilizate pentru dezvoltarea de aplicații mobile.

Pentru dezvoltarea unei aplicații te vei lovi, așadar. de o serie de provocări. De cele mai multe ori îți cunoști în profunzime nevoile de business, însă îți este dificil să stabilești un proces de dezvoltare și să asociezi tehnologii și soluții moderne care să fie capabile să le rezolve concret. Pentru astfel de provocări echipele dedicate de software development sunt cele mai potrivite - ele fiind capabile nu doar să preia dezvoltarea integrală a proiectului, ci, mai ales, să facă propuneri complete care să te ajute să identifici noi oportunități.

Citeste si:
Argeș: O prostituată a fost reținută după ce i-a furat unui client...
Argeș: O prostituată a fost...

Despre autor:


Ultima actualizare: 16 Septembrie 2020 - 01 : 09

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.