În contextul crizei sanitare globale, consumatorii și comercianții cu amănuntul își schimbă treptat obiceiurile. În urmă cu câteva luni, accesul în majoritatea magazinelor a fost restricționat, rămânând deschise doar cele considerate esențiale pentru populație, de exemplu, cele alimentare ori farmaciile. Între timp, magazinele au fost redeschise în anumite condiții, precum dezinfectarea frecventă a suprafețelor, limitarea numărului de clienți și folosirea măștilor de protecție. Nevoia de securitate sanitară și progresul tehnologiei digitale domină noile obiceiuri de consum, iar comercianții trebuie să își regândească strategiile prin care să își facă din nou atractive magazinele. Retailerii au un rol cheie de îndeplinit pentru a face astfel încât magazinele să arate din nou primitoare și sigure pentru clienți. Printre altele, pot pune un accent mai mare pe prețuri, pe o promovare intensivă în mediul online și pe igienă.

Un sistem de iluminat de calitate

Creșterea calității sistemului de iluminat din magazin poate ajuta la promovarea afacerii, la punerea în evidență a produselor, a vitrinei, dar și la realizarea de economii semnificative, ceea ce în contextul actual poate fi extrem de important. De exemplu, dacă mobilierul este realizat din oțel inoxidabil, modern, ar trebui să optezi pentru iluminatul în culori reci, în timp ce dacă ai ales un decor în care domină lemnul, magazinul va avea nevoie de o lumină caldă. La nivel general, lumina face posibilă accentuarea zonelor importante, îi atrage atenția clientului asupra anumitor produse, asupra vitrinei, magazinului. Un sistem de iluminat cu spoturi cu LED înseamnă și costuri de administrare scăzute, deci te ajută să faci economii. Potrivit specialiștilor, costurile pot fi reduse cu mai mult de jumătate comparativ cu sursele de iluminat convenționale.

Asigurarea securității sanitare

O serie de dispozitive și obiceiuri au fost adoptate pentru a îmbunătăți igiena și siguranța clienților și personalului din magazine: ecrane de plexiglas între clienți și casieri, utilizarea sugerată sau obligatorie a mănușilor și măștilor de protecție a feței, culoare de acces unic în magazine, reguli explicite cu privire la distanța care trebuie menținută între oamenii care așteaptă la o coadă, camere de supraveghere ce măsoară distanța și le reamintesc vizitatorilor în timp real atunci când aceasta nu este respectată, sisteme de măsurare a temperaturii corporale etc. Anunțurile audio sau de pe ecranele digitale sunt un instrument esențial pentru informarea și asigurarea consumatorilor și angajaților că sunt aplicate măsuri de securitate sanitară. Conținutul anunțurilor trebuie să se concentreze pe protocolul de securitate și măsurile pentru dezinfectare. Dacă vizitatorilor și angajaților li se induce sentimentul de calm, dacă sunt informați regulat în privința acestor chestiuni, magazinul va avea în mod clar un avantaj competitiv.

Citeste si:
Iulia Albu dă de pământ cu vedetele care promovează clinici și...
Iulia Albu dă de pământ cu...

Sistemul de plată contactless

Tehnologia este, încă o dată, cheia construirii viitorului comerțului cu amănuntul. Pe lângă utilizarea încurajată a plăților contactless, cu telefonul mobil sau cardul, unele magazine au introdus funcția self scan, respectiv clientul își scanează singur produsele și apoi plătește online. Plata prin intermediul aplicațiilor ar trebui să fie un instrument de bază în noua strategie a comercianților cu amănuntul.

Marketing senzorial

Decorul și marketingul senzorial vor juca un rol central în încurajarea consumatorilor îngrijorați să reintre în magazine. Încet, dar sigur, cumpărăturile vor deveni din nou o formă de petrecere a timpului liber, diferită de achizițiile din necesitate. Evenimente speciale, demonstrații, magazine pop-up, noi oportunități de descoperire a produselor, muzică relaxantă, mirosuri plăcute și conținuturi digitale convingătoare vor ajuta consumatorii să se bucure din nou de experiența cumpărăturilor. Aceasta este o oportunitate de a redefini și regândi atmosfera din magazine și de a face apel la toate resursele creative.

Citeste si:
Mihaela Bilic dezvăluie măsura sigură și eficace împotriva...
Mihaela Bilic dezvăluie...

Nu în ultimul rând, cel mai probabil, clienții vor aștepta de la magazine o prezență la fel de consistentă online și offline, esențială pentru oferirea unor experiențe și produse personalizate. Experiențele de consum se modifică, iar proprietarii trebuie să se adapteze din mers pentru ca magazinele să continue să joace un rol central în relația client-brand.


Despre autor:


Ultima actualizare: 28 Iulie 2020 - 09 : 07

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.