Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, e de părere că trebuie să existe o politică publică în România care să ofere alternative la traficul rutier, în condițiile în care „suntem campioni la numărul de accidente grave”.

Campioni la accidente. Ministrul Sănătății e de părere că trebuie să existe o politică privind alternative la traficul rutier

Aflat la Conferinţa internaţională „Comportamentul uman în siguranţa rutieră 2022", organizată de Subcomisia pentru siguranţă rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, Alexandru Rafila a declarat că educația este cea care generează respect față de lege, respectiv față de siguranța rutieră.

„Comportamentul este cel care influenţează foarte multe activităţi umane, una dintre ele influenţează siguranţa rutieră, pentru că, în mod evident, aşa cum ne raportăm la mai mulţi factori, cum ne raportăm la legislaţia în vigoare, cum o respectăm, şi educaţia, pentru că comportamentul este legat de educaţie, dacă acest lucru generează respect faţă de lege, automat şi comportamentul în cazul prevenirii producerii accidentelor rutiere este cel corect.

Dar comportamentul nostru este de foarte multe ori influenţat de alţi factori externi, de siguranţa la locul de muncă, de sănătate, de relaţiile familiale, de consumul de substanţe care sunt interzise. (...) Se întâmplă foarte multe tragedii datorate unor comportamente iresponsabile, care de foarte multe ori sunt influenţate de consumul diferitelor substanţe care influenţează comportamentul", a declarat ministrul Sănătăţii.

Conform acestuia, România înregistrează în urma accidentelor rutiere un număr de decese aproape dublu față de media înregistrată în Uniunea Europeană. De aceea este și necesară o politică alternativă, afirmă oficialul.

„Noi suntem campioni la numărul de accidente grave. Numărul de decese este aproape dublu faţă de media înregistrată în Uniunea Europeană. Avem un plan de reducere cu 50% a accidentelor grave şi a deceselor, până în anul 2030. Dar, sigur, una este să ai un plan, şi alta e ca lucrurile să se şi întâmple. Şi trebuie mai multe tipuri de măsuri luate, unele sunt de natură legislativă, altele sunt legate, cred eu, de zona de educaţie, fie că discutăm de educaţia despre sănătate sau educaţia despre viaţă", a spus Alexandru Rafila.

Citeste si:
Val de infectări cu COVID-19 în România! Ce spune ministrul...
Val de infectări cu COVID-19...

El a completat că se poate discuta și de un comportament responsabil în ceea ce privește folosirea resurselor necesare transportului, iar societatea este cea care ar trebui să genereze reguli, să încurajeze transportul în comun, anume să existe condiții decente pentru transportul în comun, așa încât să fie redus impactul noxelor asupra mediului înconjurător.

„În România există alte condiții și trebuie să fim conștienți de acest lucru”

„Cei din generaţia mea mergeau la mare cu trenul, nu era niciun fel de problemă, era obişnuit să mergi la mare cu trenul, să nu mergi cu autoturismul. Majoritatea activităţilor noastre şi cele cotidiene se desfăşurau prin intermediul mijloacelor de transport, dar, pe măsură ce oferta în această zonă a crescut, evident că alternativa utilizării autoturismului a înlocuit mijloacele de transport în comun.

Citeste si:
Firea nu se retrage din politică: „Ar fi prematur. Nu sunt acuzată...
Firea nu se retrage din...

De aceea vă spuneam că trebuie să existe o politică publică care să încurajeze şi să ofere alternative, mai degrabă decât să ofere condiţii punitive. Oamenii se adaptează. De ce, atunci când călătorim în străinătate, noi alegem să călătorim cu trenul sau cu mijloacele în transport în comun şi când suntem în România alegem mai puţin această variantă, tocmai pentru că există alte condiţii şi trebuie să fim conştienţi de acest lucru", a subliniat ministrul Rafila.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 22 Iunie 2022 - 10 : 06

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.