Politica 31 Mai 2017 02:00 de Clara Vacaru
Premierul Sorin Grindeanu a declarat marti, ca in urma discutiei avute cu ministrul Turismului, Mircea Dobre, acesta ar fi spus ca nu s-a vorbit despre schimbarea brandului, ci despre promovarea Romaniei prin lucruri cunoscute, precum Miorita din balada omonima sau Dracula.

Premierul a afirmat ca oaia nu poate fi brandul turistic al Romaniei, precizand ca i-a cerut lamuriri ministrului Mircea Dobre in legatura cu informatiile legate de posibila schimbarii siglei brandului de tara de la frunza la oaie.

"Am discutat cu domnul ministru Dobre de mai multe ori azi (marti, n.r.) sa vad despre ce e vorba. Discutia pe care a avut-o in acel comitet de promovare a Romaniei, nu (a fost, n.r.) de schimbare a siglei, a frunzei, ci de promovare a Romaniei prin lucruri foarte cunoscute, cum ar fi Dracula, Miorita si asa mai departe. De aici si pana la schimbarea siglei e cale lunga si am vazut ca domnul ministru Dobre a clarificat intr-o declaratie acest subiect", a declarat Sorin Grindeanu, potrivit News.ro.

Oaia nu poate fi brandul turistic al Romaniei”, a spus Grindeanu , fara sa spuna, insa, daca acest lucru nu este posibil pentru ca nu i se pare buna ideea de oaie ca simbol turistic sau doar pentru ca brandul nu mai poate fi schimbat pana in 2020. Premierul a apreciat ca "discutabila" alegerea din urma cu cativa ani a frunzei ca brand turistic.

Ce spune ministrul Turismului

Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marti, ca ministerul nu intentioneaza sa schimbe brandul de tara, deoarece Romania ar trebuit sa plateasca 850.000 euro Comisiei Europene, fiind doar o discutie „principiala”, in conditiile in care Ministerul Turismului trebuie sa realizeze sase brosuri de promovare a tarii, care vor fi prezentate la targurile interne si internationale.

Am lansat o idee principiala, ca de aceea este Comitet consultativ in Turism, sa ne consultam. Bineinteles ca cineva de acolo a luat in bascalie si a trebuit sa inceapa sa fie de rea credinta si sa analizeze altfel aceasta discutie. Este vreo rusine ca discutam despre simbolurile Romaniei, despre Miorita? Este vreo rusine ca ne folosim de legendele Romaniei? In primul rand trebuie sa ne gandim ca trebuie sa promovam Romania in interiorul ei, pentru ca cei mai multi turisti sunt in interiorul Romaniei, apoi trebuie sa ne gandim la cei trei milioane de romani, de cetateni romani, care vin de doua ori pe an si cheltuiesc bani in activitatea aceasta turistica din Romania. Multi dintre ei si-au si dezvoltat afaceri in turismul din Romania. Este vreo rusine ca le reamintim romanilor de legende si de simbolurile nationale?”, a afirmat Mircea Titus Dobre, referindu-se la discutiile avute saptamana trecuta cu oamenii de afaceri din turism.

Citeste si:
Denivelări de asfalt la Podul de la Brăila la doar o lună de la...
Denivelări de asfalt la Podul...

Ministrul a subliniat faptul ca „nu este vorba de schimbarea brandului de tara, nu se poate schimba brandul de tara, ca asta ar insemna sa dam inapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate si nu cred ca vreun conducator al unei institutii publice isi asuma asa ceva”.

Petre Daea: "Oaia este o statuie vie"

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a vorbit despre argumentele in favoarea schimbarii frunzei din brandul de tara cu o oaie, el sustinand ca ”oaia este o statuie vie” si ca frunze are toata lumea, dar oi ca in Romania nu. ”Langa oaie gasesti o frunza, langa frunza nu poti sa gasesti o oaie”, a mai afirmat Daea.

Profit.ro a scris ca Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anuntat saptamana trecuta pe oamenii de afaceri din domeniu ca si-a propus sa schimbe brandul turistic al Romaniei, urmand sa inlocuiasca celebra frunza a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistica a tarii in jurul legendei Miorita.

Citeste si:
VIDEO Cea mai scumpă oaie din lume a fost vândută pentru 368.000 de...
VIDEO Cea mai scumpă oaie din...

Despre autor:

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.