Partidul Romania Unita (PRU) a avut cele mai multe materiale electorale difuzate la TV in a treia saptamana de campanie, respectiv 187, fiind urmat de Partidul Social Democrat, cu 133 de clipuri electorale, cele doua formatiuni pastrandu-si pozitiile in topul clipurilor electorale comparativ cu a doua saptamana de campanie electorala, potrivit unei monitorizari mediaTRUST si News.ro pentru perioada 25 noiembrie - 1 decembrie.

Cele mai multe materiale electorale ale PRU, 102, au fost difuzate la Romania TV, iar cele mai numeroase materiale video electorale ale PSD, 74, au fost difuzate la B1 TV, conform News.ro.

Pe pozitia a treia in topul clipurilor electorale difuzate la televiziuni se afla Partidul Miscarea Populara (PMP), cu 115 materiale - 54 difuzate la B1 TV, 31 la Realitatea TV, 26 la Romania TV si 4 la TVR.

PNL a avut, in cea de a treia saptamana de campanie electorala, 90 de clipuri electorale, fata de 82 de materiale in saptamana precedenta. Cele mai multe materiale electorale ale PNL - 46 - au fost difuzate la Realitatea TV, 21 la B1 TV, 15 la Antena 3 si 8 la TVR.

ALDE a avut 18 materiale electorale, la fel ca in a doua saptamana de campanie, toate clipurile fiind difuzate la TVR 1.

In cazul PRU, materialele electorale au fost difuzate la Romania TV - 102, B1 TV - 58, TVR - 20, in timp ce PSD si-a difuzat mesajele de campanie la B1 TV - 74, Realitatea TV - 26, Romania TV - 14 si TVR - 16.

In afara de ALDE, alte formatiuni ale caror materiale electorale au fost difuzate doar la TVR 1 sunt: UDMR - 8, Partidul Socialist Roman - 6, Partidul Romania Mare - 7, Organizatia Minoritatilor Nationale - 4, Asociatia Macedonenilor din Romania si Federatia Comunitatilor Evreiesti, cate doua, si candidatul independent Alexandru Paleologu - un clip electoral.

In a treia saptamana de campanie au fost difuzate 573 de clipuri, cele mai multe la B1 TV, care a prezentat 207 de materiale video electorale, urmat de Romania TV - 142, Realitatea TV - 103, TVR - 96 si Antena 3 - 25.

Un material electoral difuzat in cadrul emisiunilor electorale si de dezbatere electorala, stabilit in grila de programe Antena 3, costa 1.400 euro pentru difuzare in intervalul orar 21.00-00.00, 1.100 euro pentru difuzare in intervalul orar 18.00-21.00 si 900 euro pentru difuzare in intervalele orare 06.00-18.00, respectiv 00.00-02.00, potrivit site-ului Antena 3. La B1 TV, un clip electoral de 30 de secunde, difuzat in cadrul emisiunilor electorale si al dezbaterilor electorale de luni pana vineri, costa 150 de euro, in timp ce emisiunile de promovare electorala in direct, cu prezenta unuia sau mai multor candidati ai unui partid, difuzate de luni pana vineri, costa 1.500 de euro pentru 20 de minute. La Romania TV, un material electoral de 30 de secunde are pretul de 1.000 de euro, pentru intervalul 18.00 - 00.00, si de 800 de euro, pentru intervalul 06.00 - 18.00. Realitatea TV a stabilit tariful de 700 de euro pe minut pentru spoturi si 41,66 de euro pe minut pentru prezenta live a unui candidat intr-o emisiune electorala. Pretul creste cu 50% in primetime.

Citeste si:
Liviu Pop a demisionat din PSD: „Este o decizie grea pentru mine”
Liviu Pop a demisionat din...

Campania electorala pentru alegerile parlamentare a inceput in 11 noiembrie si se va incheia pe 10 decembrie.

Agentia de monitorizare mediaTRUST Romania, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, ofera clientilor sai acces la informatiile aparute zilnic in mass media (presa scrisa, online, radio si TV) din Romania. Din 2004 este membra a organizatiei internationale de elita FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar in 2014 a devenit membra BRAT (Biroului Roman de Audit Transmedia) si ARMA (Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.