Secretarul general al NATO Anders Fogh Rasmussen incearca sa exercite presiuni asupra investigatiei privind prabusirea avionului Malaysia Airlines in estul Ucrainei, vorbind despre presupusa dovada a unei complicitati in aceasta tragedie, a acuzat luni delegatia permanenta a Rusiei la NATO.

"Secretarul general al NATO a decis sa nu astepte incheierea anchetei privind prabusirea zborului MH17, ci sa exercite presiuni asupra ei", a comentat delegatia, citata de Itar-Tass, in pagina electronica, conform MEDIAFAX.

Presedintele Comisiei pentru Afaceri Internationale din cadrul Dumei, Aleksei Puskov, a criticat declaratiile lui Rasmussen.

"Daca Rasmussen ar avea dovezi convingatoare privind vinovatia militiei in doborarea avionului Boeing, le-ar furniza", a declarat Puskov pe Twitter. "Totusi, el nu are nimic altceva decat retorica". "Ar fi mai bine daca Rasmussen ar explica de ce in Libia, dupa «victoria» NATO, a intervenit un haos sangeros, iar acum intreaga lume si sotia sa fug de o astfel de «democratie»", a adaugat parlamentarul rus.

Intr-un interviu acordat duminica publicatiei franceze Midi Libre, Anders Fogh Rasmussen a declarat ca separatistii sunt vinovati de ce s-a intamplat. Secretarul general al NATO ca calificat tragedia din 17 iulie drept o crima de razboi.

"Avem numeroase date care arata vinovatia separatistilor sustinuti de Rusia", a subliniat el. "In acelasi timp, sprijin desfasurarea unei anchete internationale independente pentru a stabili faptele", a adaugat el. Secretarul general a refuzat sa precizeze ce fel de informatii detine NATO care sa arate ca vina apartine uneia sau alteia dintre parti.

NATO a refuzat sa ofere detalii despre acest subiect, invocand politici care nu permit comentarea unor informatii secrete.

Avionul Boeing 777 al Malaysia Airlines s-a prabusit in regiunea Donetk din estul Ucrainei si toti cei 280 de pasageri si 15 membri ai echipajului aflati la bord au murit. La 18 iulie, o sursa de la Bruxelles a declarat pentru Itar-Tass ca doua avioane AWACS ale NATO se aflau in misiune deasupra Romaniei si Poloniei in momentul catastrofei.

Citeste si:
Șeful Statului Major al Apărării, despre introducerea serviciului...
Șeful Statului Major al...

"In momentul catastrofei, doua avioane AWACS se aflau in aer: unul in spatiul aerian al Poloniei, iar celalalt in spatiul aerian al Romaniei. Datele obtinute de ele vor fi analizate", a declarat sursa citata. "Distanta de locul incidentului a celui mai apropiat avion AWACS a fost de aproximativ 1.000 de kilometri. Este prea departe ca sa fi vazut ce s-a intamplat", a precizat sursa citata.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.