Romanii din strainatate vor putea sa acceseze la orice ora, incepand din iunie 2014, un centru unic de contact si suport, proiectul lansat, joi, de Ministerul Afacerilor Externe fiind cofinantat din fonduri europene.

Secretarul general al Ministerului Afacerilor Externe, Sorin Moise, a precizat, la conferinta de lansare a proiectului "Centru de contact si suport al cetatenilor romani din strainatate", ca acesta este cofinantat 85% din Fondul Social European, prin programul operational Dezvoltarea capacitatii administrative 2007-2013, Axa prioritara II "Imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor publice".

Potrivit acestuia, proiectul va costa peste 17.600.000 de lei fara TVA, din care valoarea eligibila nerambursabila din Fonduri Sociale este de peste 14.900.000 de lei, suma suportata de la bugetul de stat fiind de circa 2.600.000 de lei.

Moise a mai spus ca proiectul este in curs de implementare - a inceput in luna septembrie si va fi finalizat cel tarziu in luna iunie 2014.

MAE doreste implementarea unui Sistem Informatic Integrat de tip "Contact Center", care va permite preluarea intr-un mod unitar a cererilor cetatenilor pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging.

Cazurile preluate pe diversele canale de comunicare vor fi clasificate iar petentii vor putea primi informatii specifice in cadrul site-ului centrului de contact sau prin transmiterea de mesaje automate de raspuns, pe email sau telefon, la cazurile semnalate, acolo unde este posibil.

Prin "Call Center" se va pune la dispozitie un punct de acces unitar apelabil prin numere de telefon locale sau internationale, care va fi disponibil non-stop, unde apelantii vor primi asistenta telefonica specializata pe comunitati si limba.

De acest proiect ar urma sa beneficieze cele trei milioane de cetateni romani care si-au stabilit domiciliul ori se afla temporar in strainatate, precum si unui numar de minimum 500 de lucratori din cadrul MAE, consuli si functionari consulari care vor utiliza platforma implementata. Printre obiectivele acestui proiect se numara imbunatatirea informarii cetatenilor romani privind drepturile si obligatiile pe care le au intr-o tara straina, facilitarea accesului in timp util la informatii cu caracter consular, imbunatatirea serviciilor consulare adresate cetatenilor romani aflati in strainatate, scrie MEDIAFAX.

Citeste si:
Ponta: Socrul meu a avut mandat de interceptare totala in 2014
Ponta: Socrul meu a avut...

Prin acest proiect se vizeaza cresterea vitezei de raspuns la solicitarile primite de la cetateni, prioritizarea problemelor semnalate si realizarea unei baze de date centralizate cu solutiile propuse de personalul consular pe diferite problematici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.