Cercetatorii Peter Ware Higgs si François Englert au primit, marti, premiul Nobel pentru fizica pe 2013, informeaza site-ul oficial al prestigioaselor distinctii.

Comitetul Nobel i-a recompensat pe cercetatorul belgian François Englert si pe cel britanic Peter W. Higgs pentru "descoperirea teoretica a mecanismului care contribuie la o mai buna intelegere a originii masei particulelor subatomice, care a fost confirmata recent prin descoperirea acestei particule fundamentale prezise, realizata de experimentele ATLAS si CMS cu ajutorul acceleratorului de particule (Large Hadron Collider) de la CERN".

In 2012, castigatorii premiului Nobel pentru fizica au fost cercetatorul francez Serge Haroche si cel american David J. Wineland. Cei doi savanti au fost recompensati pentru metodele lor experimentale inovatoare care permit masurarea si manipularea sistemelor cuantice individuale, scrie MEDIAFAX.

Sezonul Nobel pe 2013 a debutat luni, cand cercetatorii James E. Rothman, Randy W. Schekman si Thomas C. Südhof au fost recompensati cu premiul pentru medicina, pentru descoperirea sistemului care regleaza traficul intracelular, un sistem major de transport din interiorul celulelor vii.