Firmele romanesti ar trebui incurajate sa testeze pietele straine, in conditiile in care aceasta miscare le-ar deschide accesul la o piata comuna cu 500 milioane de consumatori, este de parere analistul economic Aurelian Dochia.

”Firmele locale nu au cunostinte si nu au curaj sa iasa pe alte piete. Sunt putine firmele cu actionariat romanesc care se uita catre pietele straine si este pacat, pentru ca dupa aderarea la UE ele au acces la o piata comuna cu 500 de milioane de consumatori“, a adaugat Dochia.

Statisticile arata ca exporturile Romaniei sunt tinute in spate de doar cateva companii, si acelea de regula straine. Un exemplu este Dacia, care a ajuns cel mai mare exportator local in urma cu cativa ani si care ramane in continuare in top.

Aurelian Dochia spune ca Romania a devenit in ultimii ani o piata care isi bazeaza cea mai mare parte a exporturilor - aproape jumatate - pe domeniul auto, cu produse finite sau componente.”Industria auto din Romania a fost gandita de asa natura incat sa fie dedicata aproape in totalitate exporturilor. Se poate observa insa o evolutie pozitiva a exporturilor care se bazeaza acum pe industria auto, fata de acum cativa ani cand topul era dominat de companii din industria textila si de incaltaminte. Acum valoarea adaugata bruta a crescut“, adauga Dochia.

Exporturile au crescut in 2015 cu 4,1%, pana la 54,6 mld. euro, iar importurile cu 7,6%, pana la aproape 63 mld. Euro, relateaza MEDIAFAX.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.