Reprezentantii celor doi producatori auto de pe piata locala, Dacia si Ford, apreciaza ca in Romania, in pofida programului Rabla, circula in continuare prea multe masini vechi si ca gradul de poluare al acestora creste in fiecare an.

"Avem peste 3,5 milioane vehicule cu peste 8 sau 10 ani vechime, iar acestea trebuie inclocuite cu vehicule noi si pentru acest lucru este nevoie de mai multe tichete Rabla. Nu e suficient numarul pe care il avem acum. In ceea ce priveste programul Prima masina, acesta trebuie sa fie mai bun. Consideram ca ar trebui sa existe o perioada de rambursare mai lunga, poate de 7 ani (fata de cinci ani, n.r.)", a declarat marti, la un forum pe tema investitiilor, Nicolas Maure, directorul general al Dacia Renault Romania.

Potrivit acestuia, Romania nu are o piata interna a autovehiculelor noi, lucru care constituie o slabiciune. Maure spune ca planurile Dacia Renault Romania vizeaza dezvoltarea activitatilor de inginerie si tehnologie in Romania si astfel si crearea unor sisteme hibrid si de vehicule autonome.

Nicolas Maure a vorbit si de exodul personalului calificat din sector. "Trebuie sa facem ceva ca sa-i putem opri pe acesti specialisti sa ramana sa lucreze in tara", a spus el. In Bulgaria circula o masina noua la 9 masini vechi importate, in timp ce in Romania proportia este de 1 la 3. In Polonia, proportia este mai mica, de unu la doi, iar in Franta importul de masini rulate este chiar si mai mic, spune Maure.

La randul sau, prezent la eveniment, Valerio Brenciaglia, director general al Ford Romania, a declarat ca potentialul pietei auto locale este ridicat si ca cu este corect ca Romania sa permita importul continuu al masinilor vechi pe care tarile dezvoltate nu le mai folosesc.

"Exista foarte mult potential, pentru ca daca ne gandim ca tara are 20 milioane de locuitori, industria auto este destul de scazuta. La o mie de locuitori se vand opt masini noi, ceea ce este destul de bine si ne da un indiciu privind capacitatea buna a pietei. In cazul masinilor ecologice, avem o problema cu infrastructura, iar conditia de a avea masini care sa intruneasca multe conditii de siguranta nu este valabila. Piata interna s-ar putea dezvolta foarte mult. Mi se pare nedrept ca aceasta tara primeste ceea ce tarile dezvoltate nu mai folosesc in prezent. Recomandam autoritatilor sa creeze o piata corecta. Cand cumperi o masina vrei sa fii protejat, in calitate de consumator. Acest import paralel al unei pietei aproape negre din strainatate reprezinta o problema", a spus Brenciaglia.

Citeste si:
OFICIAL: Nasser Al-Attiyah va fi pilot Dacia în Raliul Dakar din 2025
OFICIAL: Nasser Al-Attiyah va...

In opinia sa, pentru a imbunatati piata auto ar trebui stabilit un nou nivel de parteneriate intre producatorii de masini, sistemul bancar si clienti, scrie MEDIAFAX.

"Acest proces trebuie sa fie transparent. Trebuie sa fie si fezabil. Se vorbeste foarte mult de masinile electrice, dar nu doar acolo trebuie sa fie solutia. In Germania, de exemplu, se dezvolta noi tehnologii inteligente, dar si curate. Dar noi numim acest lucru puterea alegerii. Avem o flota de masini cu 90% sub Euro 6 si 10% sub Euro 5. In Romania nu ai unde sa incarci masina electrica, nu avem legislatie pentru asa ceva. Masinile vechi din tarile occindentale intra fara ca noi sa facem ceva pentru masinile noi", a precizat seful Ford Romania.

El considera ca ar trebui gasite solutii pentru masinile aflate la prima inscriere.

"Este vorba de crearea unei posibilitati ca romanii sa-si achizitioneze masini noi, trebuie sa cream stimulente extraordinare.Potentialul pietei este mare, pentru a crea posibilitatea ca un client roman sa conduca o masina curata si sigura trebuie sa facem un fel deintelegere generala intre toate partile implicate. Nu sunt atat de absurd sa cer sa reducem TVA la 0. As fi de acord cu un program prin care oamenii sa poata achizitiona o masina Euro 5, care este mai proaspata. Numarul masinilor care polueaza creste de la an la an"
, a precizat Brenciaglia.

Citeste si:
Despre industria producatore de mașini
Despre industria producatore...

Acesta apreciaza ca, in termen de tehnologie, nu ar putea spune ca industria auto se dezvolta la fel precum cea de calculatoare, dar "industria auto s-a dezvoltat foarte mult in ultima vreme".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.