Atelierul de cercetare de piata D&D Research a decis sa investigheze efectul recentului scandal Volkswagen asupra perceptiile romanilor despre brandul auto, pentru aceasta analiza comparandu-se datele obtinute de la posesorii de Volkswagen cu cele de la Ford si Dacia.

Pe tema dieselgate-ului Volkswagen s-au innegrit deja multi pixeli iar opiniile pe subiectul acesta sunt foarte diversificate. Unele sunt focalizate pe cifrele mari si abstracte – cat a scazut valoarea actiunilor, cat de mari vor fi amenzile etc. Altele sunt focalizate pe latura filosofica a problemei – ”vina este comuna” sau apartine cumparatorilor pentru ca „s-au aruncat ca disperatii sa isi ia toti diesel”.

In toata aceasta eterogenitate se vehiculeaza inclusiv opinia potrivit careia ”consumatorilor nu le pasa de poluare”. Lor le place masina. Mergand pe aceeasi idee, am putea adauga si ca soferilor le place senzatia ca diesel-ul ”te baga in scaun” la acceleratie. Dar oare lucrurile sunt chiar asa de simple?

Atelierul de cercetare de piata D&D Research a decis sa investigheze efectul recentului scandal Volkswagen asupra perceptiile romanilor despre brandul auto.


Astfel, pornind de la un set de date culese in 2013 despre brandurile VW, Dacia si Ford – ca parte a unui studiu realizat pentru Top Gear Romania – compania a re-masurat la inceputul lui octombrie 2015 cateva dimensiuni cheie care tin de relatia profunda a consumatorului cu marca auto. Datele arata o realitate destul de dura:

  • Ponderea posesorilor de Volkswagen care mai au INCREDERE IN PROMISIUNILE pe care le face acest brand a scazut cu 8%; prin comparatie aceeasi valoare a crescut cu 21% in cazul Ford si respectiv 29% in cazul Dacia;
  • Procentul posesorilor de Volkswagen care considera ca brandul pe care il conduc COMUNICA CORECT catre consumatorii sai a scazut cu aproape 11%; prin comparatie aceeasi valoare a crescut cu 22% in cazul Ford si respectiv 34% in cazul Dacia;
  • Nu in cele din urma, numarul posesorilor de Volkswagen care considera ca brandul pe care il conduc are o CONDUITA CARACTERIZATA DE ONESTITATE s-a redus cu un sfert in era post dieselgate;

Cifrele (reliefate in info graficul atasat) dovedesc inca o data faptul ca relatia soferilor cu brandurile auto pe care le conduc e mai complexa de ”cat baga masina”. Pe de alta parte, acestea nu sunt vesti deloc bune pentru Volkswagen. Ele semnifica faptul ca impactul dezamagirii clientilor sai va incepe sa se regaseasca pe deplin in vanzari abia de acum inainte, in ciuda bine-cunoscutei preferinte a romanilor fata de marcile made in Germany.

Pentru aceasta analiza, D&D Research a comparat datele obtinute de la posesorii de Volkswagen cu cele de la Ford si Dacia iar participantii la studiu au fost oameni care conduc aceeasi masina in 2015 ca si in 2013, la data primei masurari.

Sondajul a fost realizat online si prin telefon in doua valuri, in anii 2013 si 2015, pe esantioane de 1.043, respectiv 770 persoane si are o eroare maxima admisa a datelor de plus/minus 3.5%, la un grad de incredere de 95%. Datele pentru al doilea val au fost culese in perioada 30 Septembrie – 07 Octombrie 2015.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.