Renault a inaugurat marti a doua unitate a uzinei detinute la Tanger, in Maroc, unde va fabrica modelele Dacia Sandero si Dacia Sandero Stepway si care va permite majorarea productiei fabricii la 340.000 de vehicule pe an din 2014, a anuntat grupul auto francez.

Infiintarea noii unitati de productie a necesitat o investitie de 400 de milioane de euro si este rezultatul unui parteneriat public-privat intre regatul Maroc si grupul Renault, care a dus la crearea celei mai mari fabrici auto din Africa, se arata intr-un comunicat al constructorului francez.

"Ceremonia de astazi este extrem de importanta pentru noi. Ilustreaza dorinta Renault de a-si respecta angajamentele si ambitia autoritatilor marocane de a dezvolta industria auto a tarii. Sunt sigur ca aceasta a doua linie de fabricatie va produce vehicule Sandero de calitate", a declarat Jacques Prost, director general al Renault Moroc, transmite MEDIAFAX.

Renault a angajat 1.400 de persoane pentru a doua linie de fabricatie, iar numarul total al angajatilor fabricii a ajuns la 5.000. Activitatile se desfasoara in doua schimburi.

Fabrica Renault din Tanger este detinuta in proportie de 52,4% de grupul Renault si 47,6% de Caisse de Depots et de Gestion.

Uzina produce vehicule Dacia Lodgy, Dacia Dokker si Dacia Dokker Van, pe prima linie de fabricatie, si Dacia Sandero si Dacia Sandero Stepway la cea de-a doua.

Costul total al investitiei de la Tanger a fost estimat la 1 miliard de euro, de la lansarea in februarie 2012, iar in a treia faza este asteptata si implicarea Nissan, partenerul de alianta al Renault, potrivit AFP.

Circa 90% din productia fabricii Renault din Tanger este destinata exportului, livrarile fiind destinate unor peste 25 de tari, mai ales din Europa. Pe piata marocana, Renault si Dacia ocupa pozitia de lider, cu peste o treime din vehiculele cumercializate.

Grupul francez beneficiaza in zona libera Tanger de numeroase avantaje, precum costurile salariale reduse, scutirea de impozitul pe profit timp de cinci ani si apoi de un nivel redus de impozitare, si absenta taxelor de export.

Citeste si:
Istoria uzinei Audi Neckarsulm: de la mașini de cusut, la Audi...
Istoria uzinei Audi...

AFP noteaza ca inaugurarea uzinei in februarie 2012, de catre regele Marocului Mohammed VI si directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn, in plina campanie prezidentiala in Franta, a suscitat o polemica aprinsa pe tema delocalizarii, iar politicienii de toate orientarile au denuntat o forma de dumping social.

Directorul general al Renault Moroc a aparat din nou, marti, decizia grupului, explicand ca "fabricarea acestui tip de masina nu se poate face decat in acest tip de uzina".

Salariul mediu lunar evocat la inaugurarea uzinei Renault din Tanger era de 250 de euro, mai putin de jumatate din nivelul inregistrat la uzina Dacia de la Pitesti, a carei productie a ajuns la saturatie.

"Un muncitor de 24-25 de ani de la fabrica noastra ajunge la un salariu cu 15% mai mare decat salariul mediu din regiune", a declarat marti Tunc Basegmez, director al fabricii din Tanger.

Citeste si:
Algeria rupe relațiile diplomatice cu Maroc din cauza unor „acțiuni...
Algeria rupe relațiile...

Uzina este de o importanta vitala si pentru Maroc.

"Se formeaza o retea de furnizori, intreaga regiune este dinamizata", a spus ministrul marocan pentru Industrie.

La inceperea investitiei, Renault a evocat crearea a 30.000 de locuri de munca indirecte.

Renault a inceput totodata constructia unei uzine la Oran, in vestul Algeriei, unde va fabrica intr-o prima faza automobile Symbol si unde productia nu va depasi 75.000 de vehicule pe an, fiind destinata pietei locale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.