Magazinele fizice se confruntă mai mult ca niciodată cu o concurență în continuă dezvoltare din partea businessurilor online, iar pentru a încuraja stilul clasic de shopping este recomandat să apelezi la modalitățile prin care poți atrage atenția posibililor clienți. Trecătorii pot fi impresionați în special prin elemente vizuale, care devin primul contact al acestora cu magazinul pe care urmează să-l viziteze. De aceea, identitatea afacerii tale stă în ceea ce lași la vedere în exteriorul și în interiorul magazinului. Iată câteva sfaturi care îți vor ajuta afacerea să se dezvolte:

 

Instalează corpurile de iluminat potrivite

Produsele pe care le comercializezi trebuie să fie chiar în lumina reflectoarelor, dacă vrei să te bucuri de cât mai mulți clienți. În special în cazul unui magazin de articole vestimentare, felul în care expui hainele va influența semnificativ întreaga estetică a magazinului. Folosește LED proiector în zonele pe care vrei să le scoți în evidență, pentru a-i încuraja pe clienți să probeze hainele disponibile. De asemenea, este important ca aceștia să poată observa cât mai în detaliu și corect culorile și texturile articolelor, motiv pentru care ai nevoie de iluminat puternic și direct. La fel de important este să combini tipurile de lumină, de la cea caldă la cea rece, deoarece lumina caldă ajută la crearea unei atmosfere plăcute și relaxante. Shoppingul la fața locului este o adevărată experiență și trebuie să folosești acest aspect în avantajul tău.

Retail jobs

Decorează vitrinele cât mai atractiv

Decorul vitrinei este elementul care atrage atenția oamenilor încă din stradă. Acesta trebuie să fie cât mai inspirat și să reflecte gama de produse pe care o propui spre vânzare în cadrul afacerii tale. Pe lângă bannere în culori atractive, care conțin informații despre oferte și promoții, decorul trebuie să fie comparabil cu imaginile show-urilor de modă sau ale pictorialelor din reviste. Folosește manechine din materiale de calitate și expune articolele vestimentare care se fac remarcate prin culori, materiale și croi. Nu uita să incluzi accesorii precum poșete, coliere și pantofi, dacă magazinul tău oferă și astfel de produse spre vânzare.

În cazul unui magazin de accesorii, display-ul trebuie să fie gândit cu un ochi estetic bine conturat. Nu folosi prea multe obiecte pentru decorul vitrinei, ci optează pentru o „scenografie” simplă, dar impresionantă. Decorul înseamnă creativitate, dar bazează-te și pe puterea anumitor produse de a fura ochii trecătorilor și de a vinde.

Citeste si:
Sărbătorile de iarnă sunt mai frumoase pentru clienţii care au...
Sărbătorile de iarnă sunt mai...

Foto: pexels.com

Investește în atmosfera generală a magazinului

Pentru ca fiecare client să se simtă bine în magazinul tău și să revină cu drag, contează și eforturile pe care le depui pentru crearea unei atmosfere generale în spațiul afacerii tale. La acest capitol intră:


  • sisteme audio și muzica de calitate;


  • mobilier funcțional;


  • parfumuri și aromaterapie;


  • accesorii și materiale în culori calde.


Atmosfera este importantă în special pentru tinerii care trec pragul magazinului tău. Un spațiu cât mai primitor presupune transformarea magazinului într-o zonă de relaxare și socializare, mai ales având în vedere că aceștia petrec timp însemnat căutând articole vestimentare și accesorii. În cazul în care magazinul tău se adresează generațiilor millenials și Z, ține cont de faptul că aceștia vor pune preț pe ceea ce le inspiră spațiul, nu doar pe oferta de produse.

Citeste si:
VIDEO Un bărbat a intrat cu mașina într-un magazin din Craiova
VIDEO Un bărbat a intrat cu...

Un magazin concentrat pe modă și stil are nevoie de o imagine puternică pentru a avea succes. În era shoppingului online, felul în care se prezintă magazinele fizice devine o oportunitate de a duce businessul la un alt nivel.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio, apoi a intrat „în pâine”, cu un program full-time, la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. De atunci și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 2 Decembrie 2021 - 04 : 12

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.